دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
کد خبر: 16035
تاریخ انتشار: 1401/02/20 03:16

برنامه‌های ذوب‌آهن به‌ثمر نشست

پروژه‌های صرفه‌جویی در بخش‌های مواد و انرژی با موفقیت اجرایی شد. به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، معاون بهره‌برداری این شرکت با اعلام این خبر افزود: با اجرای این پروژه نسبت جذب چدن در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۰۳ درصدی داشت.

مهرداد تولاییان درباره میزان مصرف آب در ذوب‌آهن اصفهان گفت: این شرکت موفق شد در سال گذشته، کمترین میزان مصرف آب را به نسبت تولید در تاریخ خود داشته باشد؛ به‌نحوی که میزان مصرف آب صنعتی به‌میزان تولید فولاد خام ۳.۷ مترمکعب برآورد شد. میزان مصرف آب صنعتی به چدن تولیدی نیز ۳.۳ گزارش شده است. این اعداد بهترین رکورد تاریخ ذوب‌آهن در زمینه مصرف آب به‌ازای تولید به‌شمار می‌روند و البته با اجرای پروژه‌های توسعه به‌طورقطع در سال‌های آتی این عدد دوباره کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول گفت: همه این رویدادهای خوب در سال ۱۴۰۰ باوجود چالش‌های بسیار به‌ثمر نشست. کرونا در سال گذشته همچنان ادامه یافت. از روزهای اول سال، محدودیت شدید آب را در تابستان داشتیم که محدودیت برق نیز به‌عنوان چالش دیگر به آن اضافه شد و توقفات بسیاری را به کارخانه تحمیل کرد، کمبود مواد آهن‌دار که همواره مطرح است و علاوه بر آن مشکلات تامین زغال داخلی در ماه‌های پایانی سال مطرح شد. با همه این مشکلات، موفقیت‌های خوبی حاصل شد که نتیجه عملکرد و مدیریت نیروی انسانی حرفه‌ای ذوب‌آهن است.

معاون بهره‌برداری شرکت درباره ۲ هدف اصلی سال ۱۴۰۱ نیز گفت: مرز تولید ۳ میلیون تن چدن را در ذوب‌آهن به‌عنوان یک هدف مهم در دستور کار قرار دادیم و همزمان با افزایش کمی، میزان تولید محصولات دارای ارزش‌افزوده بالا نیز طبق برنامه حداقل باید به ۸۰۰ هزار تن برسد تا افزایش کمی و کیفی تولید را در کنار همدیگر داشته باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3keqzq