دوشنبه 06 فروردین 1403 - 25 Mar 2024
کد خبر: 14846
تاریخ انتشار: 1401/01/31 01:44

بررسی طرح بخشودگی مالیاتی کارآفرینان در دولت

سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اشاره به طرح‌های در دست بررسی دولت گفت: طرح حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان از جمله این طرح‌هاست که موضوع بخشودگی مالیاتی تولیدکنندگان و کارآفرینان را بررسی می‌کند. همچنین پیاده‌سازی حوزه دانش‌بنیان در وزارتخانه‌ها نیز با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی تاکید کرد: حل بحران کم‌آبی اولویت دولت است. در بودجه ۱۴۰۱ در تبصره ۸ به این مشکل به‌طور ویژه پرداخته شده است. مدیریت بحران کم‌آبی نیازمند تعامل مردم و دستگاه‌ها برای مدیریت مصرف است. ۹ جلسه به ریاست معاون اول در این زمینه برگزار شده‌ و ۴ جلسه ویژه زاینده‌رود برگزار شده است.

وی یادآور شد: طرح شیرین‌سازی و انتقال آب دریا اصلی‌ترین طرح است که پیشرفت‌های فیزیکی قابل‌قبولی هم داشته است. همزمان برای تامین آب شرب به تامین آب صنعت و کشاورزی هم توجه می‌شود.

سخنگوی دولت با اشاره به اجرای طرح اضطراری آبرسانی در اصفهان، گفت: طرح اضطراری آبرسانی به استان اصفهان پیشرفت بالای ۹۵ درصدی دارد و در خوزستان با پیشرفت بالای ۴۰ درصدی همراه است. طرح انتقال آب دریا برای تامین آب صنایع به یزد نیز پیشرفت بیشتر از ۶۰ درصدی داشته است.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه اقدامات دولت برای استفاده از فرصت برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر در زمینه گردشگری در ایران، اظهار کرد: پس از سفر رئیس‌جمهوری به قطر، تاکنون دو جلسه در این زمینه برگزار شده است. تکالیف دستگاه‌های مختلف احصا و ابلاغ شده است. 

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی در زمینه علت طرح موضوع مبارزه با دست‌های پشت پرده گرانی ازسوی رئیس جمهوری، تاکید کرد: عوامل گرانی روشن است. مثلا حجم نقدینگی ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومانی که به دولت به ارث رسید تورم‌زا است و آثار آن بلندمدت است. بودجه ۱۴۰۱ احکامی دارد که آثار تورمی برجای می‌گذارد؛ مانند اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی و احکامی از این دست. 

بهادری جهرمی با بیان اینکه ۷۰ زمینه همکاری بین ایران و قطر در دوره جام جهانی در دستور کار است، یادآور شد: ۳ سند در حوزه حمل‌ونقل هوایی امضا شده و در حوزه دریانوردی هم برای کالا و هم حمل مسافران تصمیماتی صورت گرفته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4y88yb