جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 861
تاریخ انتشار: 1400/06/08 17:58

بررسی تحرکات روزانه صندوق های ETF‌ (۸ شهریور) + جدول

در بورس امروز ۲۷۵میلیارد تومان دارا یکم و ۸۳۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و ۷۲۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۶۰میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۸۳۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها حدود ۱۴۰میلیارد تومان واحدهای صندوق «اعتماد» را از حقوقی‌ها خریدند (۴۳درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق سرو سودمند مدبران (سرو) را به ارزش ۵۰میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۶۰درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری مشترک آسمان امید (آسامید) رشد ۰.۳درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق تجارت شاخصی کاردان (کاردان) با زیان ۷.۸درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹.۴درصد) در رابطه با صندوق گنجینه یکم آوید (گنجین) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم هزار و ۱۰۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۴۱درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۳۱ میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۳.۵درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و ۷۲۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۶۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود ۱۱هزار میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی دو هزار میلیارد تومان بود.

منبع: اقتصاد آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4m8aw2