چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 19046
تاریخ انتشار: 1401/05/26 03:33

با قدرت بیشتر برای پاریس می جنگم / درمان درد قدیمی ام تمرین نکردن است

نسیم شیرازی – «شاهین ایزدیار» که از مسابقات آسیایی جاکارتا انتظارها را همیشه از خودش بالا نگه داشته است این بار هم در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه ثابت کرد که همیشه می توان از او انتظار درخشیدن را داشت. او که در جاکارتا با ۶ مدال طلایش حسابی سر و صدا راه انداخت […]

نسیم شیرازی – «شاهین ایزدیار» که از مسابقات آسیایی جاکارتا انتظارها را همیشه از خودش بالا نگه داشته است این بار هم در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه ثابت کرد که همیشه می توان از او انتظار درخشیدن را داشت. او که در جاکارتا با ۶ مدال طلایش حسابی سر و صدا راه انداخت حالا بعد از مدت ها بدون رقابت تمرین کردن در قونیه دو طلا، سه نقره و یک برنز بر گردن آویخت تا از مواد مختلف این بازی ها مدالی را دشت کند. گفت و گوی ما با شاهین شنای ایران را در ادامه خواهید خواند.

-بعد از پارالمپیکی برایت ناراحت کننده گذشت، این مدال ها و موفقیت در بازی های همبستگی توانست تسکین دهنده و امیدبخش باشد؟

بعد از اتفاق پارالمپیک خیلی ناراحت بودم ولی قطعا قبل از به دست آوردن مدال های بازی های همبستگی کشورهای اسلامی توانستم خودم را دوباره جمع و جور کنم و روحیه ام را به دست آورم ولی این مدال ها هم به طور حتم کمکی شد تا بخواهم ادامه ی راه را با قدرت بیشتری پیش ببرم.

-از بازی های همبستگی بگو، هم طلا گرفتی، هم نقره و برنز و در کسب مدال باز هم درخشیدی، از رنگ مدال  ها و عملکردت راضی بودی؟

بله خداراشکر راضی بودم و گرفتن طلا، نقره و برنز به این دلیل بود که مسابقات به صورت پوینت برگزار می شد و همه ی ورزشکاران با هم رقابت می کردند و اینطور نبود که حالا چون من در کلاس s10 شرکت می کنم فقط با شناگرانی از این کلاس رقابت کنم و همه بودند.

-سطح رقابت ها چطور بود؟

سطح رقابت ها به همان دلیلی که گفتم خیلی بالا بود و همه با هم رقیب بودیم و این کار ما را خیلی دشوار کرده بود.

-از الان برای چه مسابقاتی آماده می شوی؟

مسابقات بازی های پاراآسیایی سال آینده در چین برگزار می شود، این بازی ها قرار بود مرداد یا شهریور همین امسال برگزار شود که یک سال به تعویق افتاد.

-پاریس نزدیک است و علاقه مندان به شنا خاطره خوبی از پارالمپیک توکیو ندارند، این بار در پاریس می بینیمت؟

امیدوارم در پاریس بتوانم خوش بدرخشم تا تمام مردم ایران و دوستداران شنا را خوشحال کنم.

-توجه به شنا در این مدت تغییری کرده است؟

بله، واقعا تغییر کرده و حمایت ها از رشته ی پر مدال شنا در حقیقت رو به پیشرفت بوده که این خیلی می تواند برای آینده ی تیم ملی و شناگران امید بخش باشد.

-عملکرد بقیه بچه های تیم و کادر فنی را در این بازی ها چطور دیدی؟

تیم ما تیم جوانی شده است و این خیلی جای امیدواریست که بچه ها پشتوانه های تیم ملی هستند و این خیلی کمک مان می کند. کادرمان هم یکی از بهترین کادرهاییست که در حال حاضر در کشور وجود دارد، یعنی استاد اقبالی، آقایان ایزدی، خشایار حضرتی بسیار کمک می کنند.

-همه چیز برای حضور تیم در این بازی ها برآورده شده بود یا هنوز هم تیم های اعزامی به مسابقات کمبودهایی دارند؟

هیچ گلایه ای نیست و همه چیز در حد عالی انجام می شود، امیدوارم قبل از بازی های پاراآسیایی هم حداقل یک یا دو اعزام برون مرزی برای بالا نگه داشتن سطح آمادگی مان داشته باشیم.

-آسیب دیدگی قدیمی کتف در این مسابقات اذیتت نکرد و آیا بهتر شده است؟

این آسیب دیدگی مزمن شده و همراهم هست، نمی توانم بگویم کامل خوب شده ولی یک مقدار با فیزیوتراپی و حرکت درمانی دردش را کاهش دادم و اگر بخواهم که کامل بگویم خوب شده نه این اتفاق نیفتاده و تنها درمانش تمرین نکردن است.

-حرف پایانی شاهین ایزدیار برای این گفت و گو

حرف پایانی ام تشکر است، ممنونم از تمام آن هایی که برایم زحمت کشیدند، پدر و مادرم، فدراسیون جانبازان و معلولان، کمیته ملی پارالمپیک، خشایار حضرتی مربی شخصی خودم و استاد اقبالی رئیس انجمن مان که زحمت زیادی برایم کشیدند.

منبع: تیتر کوتاه 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4y8p8b