پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 2149
تاریخ انتشار: 1400/07/06 15:07

بازدید از طرح آب‌شیرین‌کن ایدرو در ایلام

طرح آب‌شیرین‌کن ایلام، یک طرح استراتژیک از نظر تامین آب است که از واردات سالانه میلیون‌ها دلار فیلترهای آب شیرین‌کن جلوگیری می‌کند. حجم این قرارداد بیش از ۵ هزار میلیارد ریال است که برای ۳۰۰ نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان ایوان استان ایلام ایجاد اشتغال می‌کند.

در ادامه سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان ایلام از طرح تولید فیلترهای آب شیرین‌کن در شهرستان ایوان ایلام بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت و احداث این واحد برخوردار از فناوری‌های نوین قرار گرفت.

افزایش صادرات

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده طی ۶ ماهه دوم امسال ۵ میلیارد دلار تولیدات صنعتی داخلی بیش از سال گذشته صادر خواهد شد.

به‌گزارش ایدرونیوز، فاطمی‌امین همچنین تصریح کرد: برای حل مشکلات تولیدکنندگان از آغاز شهریور گروه ویژه‌ای برای فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل تشکیل شده است.

ظرفیت تولید

به‌گفته محمد نوری‌امیری، معاون نوسازی و بهره‌برداری ایدرو پروژه تولید فیلترهای تصفیه آب از جمله طرح‌های ایدرو در مناطق کمتر برخوردار است که با مشارکت بخش غیردولتی و با پیشرفت ۴۵ درصدی در حال اجراست.

معاون ایدرو تصریح کرد: طبق برنامه انتظار می‌رود بخش رولینگ تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی میزان سرمایه‌گذاری کل پروژه را بیش از ۵ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم آن ۱۵۰ نفر اعلام کرد. نوری‌امیری افزود: ظرفیت تولید این طرح در مجموع دو فاز برابر با ۱۲۰ هزار ماژول ممبران ۸ اینچ در سال است.

فیلترهای آب شیرین‌کن یا ممبران به روش اسمز معکوس از جمله فناوری‌های نوین جهانی در حوزه شیرین‌سازی آب است.

برآورد سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی

مجمع عمومی عادی سالانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای عملکرد سال مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۹ با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، نیرو، دفاع، اقتصاد، تعاون و سازمان برنامه‌وبودجه همچنین نمایندگان سازمان حسابرسی برگزار شد. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌عامل ایدرو با بیان گزارشی از عملکرد سازمان گسترش در سال ۱۳۹۹ اظهارکرد: ایدرو ۳۴ پروژه اصلی را در دست اجرا دارد که از این تعداد ۲۶ پروژه سرمایه‌گذاری با مبلغ برآوردی ۳۶۶ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود ۱۱ هزار نفر است.

محسن صالحی‌نیا تصریح کرد: ایدرو همچنین متولی ۶ طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسئول پیشبرد آنها تعیین‌شده که طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری، تامین و توسعه هزار واگن باری، طراحی پلتفرم مشترک واگن مترو، ارتقای بهره‌وری از طریق بازسازی و نوسازی صنایع، حمایت از رسوخ فناوری‌های ایجادشده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد مرکز پیاده‌سازی فناوری‌های انقلاب صنعتی چهارم در بخش صنعت را شامل می‌شود.

صالحی‌نیا توسعه فاز ۱۴ میدان گازی پارس‌جنوبی با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار و اشتغالزایی حدود ۶ هزار نفر را از مهم‌ترین پروژه‌های ایدرو در حـوزه پیمانکاری عمـومی بـرشمرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طرح ایجاد و توسعه مجتمع‌های تولید صادرات‌گرا در سواحل جاسک تا گواتر را به‌عنوان دیگر فعالیت‌های ایدرو یاد کرد و گفت: براین اساس، تخصیص اعتبار ۱۱۸۵ میلیارد ریالی، منجر به بهره‌برداری از ۱۲ طرح با حجم مجموع سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریالی و اشتغالزایی حدود ۳۵۰ نفر در منطقه محروم جاسک تا گواتر شده است.

در این نشست همچنین گزارش سازمان حسابرسی کشور به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس مستقل قرائت شد و صورت‌های مالی تلفیقی ایدرو و شرکت‌های تابعه موردتایید قرار گرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3667z3