پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 15608
تاریخ انتشار: 1401/02/12 08:11

بازار میوه و تره بار آرام گرفت / اعلام قیمت جدید گوجه فرنگی

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه‌ و سبزی استان تهران در خصوص صادرات نیز تصریح کرد: بنده از صادرات انتقاد دارم زیرا برنامه بلند مدتی در خصوص این موضوع وجود ندارد و برنامه‌ها کوتاه مدت است.

مدتی است وضعیت قیمت ها در بازار میوه و صیفی جات دچار تغییرات جدی شد. گوجه فرنگی در ایامی به کیلویی ۳۰ هزار تومان رسید و حالا زیر ۱۲ هزار تومان است. بادمجان نیز همین صعود نرخ را تجربه کرد و الان در آخر صف نرخ این بازار است.

نبود کشت مناسب و صادرات بی‌برنامه عللی از این افزایش نرخ بود. مردم از تفاوت نرخ میوه و تره در بازار گلایه‌مند بودند و آماری نجومی از نرخ میوه‌های نوبرانه به گوش می‌رسید. در آن روز‌ها مسئولان مربوط وعده کاهش نرخ در اردیبهشت ماه را دادند. حالا وعده‌ها درست از آب در آمد و بازار آرام بظر می‌رسد.

    همچنین گرانی میوه‌های نوبرانه موجب شده طبقه فرهنگی جامعه تنها یک بار بتواند این نوبرانه‌ها را بخرد و مابقی روزها سبد خانواده‌اش از این نوع میوه‌ها خالی می‌ماند. امیدواریم در بازار میوه نیز به این آرامش برسیم.

    گسترش نیوز در خصوص نرخ صیفی جات در سال ۱۴۰۱ و روند بازار به گفت‌وگو با اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه‌ و سبزی استان تهران پرداخت.

    کارگر

    اسدالله کارگر در خصوص گرانی گوجه فرنگی اظهارکرد: گرانی در بازار نیست. دو موضوع در این خصوص مطرح است، در مقطعی بار یک محصول گران می‌شود و مرم آن را ملاک قرار می‌دهند که بگویند آن محصول گران است و مورد دوم طرز تهیه آن محصول است. زمانیکه به صورت اینترنتی میوه تهیه می‌کنید همه جوانب در هزینه لحاظ می‌شود.

    وی در ادامه نرخ روز گوجه فرنگی را اعلام کرد و افزود: نرخ عمده گوجه فرنگی بین ۷ تا ۱۲ هزار تومان است.

    با متخلفان برخورد می کنیم

    رئیس اتحادیه فروشندگان میوه‌ و سبزی استان تهران پیرامون افزایش نرخ صیفی جات در سال ۱۴۰۱ نیز گفت: در سال ۱۴۰۱ اصلا افزایش نرخ نداشتیم. افزایش نرخ صیفی‌جات مقطعی بوده و براساس عرضه وتقاضا در برهه‌ای قیمت‌ها بالا می‌رود و مدتی بعد کاهش می‌یابد. زمانیکه قیمت‌ها کاهشی است هیچکس سراغی از این بازار نمی‌گیرد اما کافی است افزایش نرخ مقطعی داشته باشیم تا با موجی از انتقاد‌ها رو به رو شویم.

    کارگر همچنین نرخ بادمجان را ۹۵۰۰ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان میوه‌ و سبزی استان تهران با بیان اینکه در هر شغلی آدم خوب و بد وجود دارد، افزود: ۹۷ درصد اعضای ما عرضه را به صورت مطلوب انجام می‌دهند اما ۳ در صد از این‌ها رعایت نمی‌کنند. وظیفه ما این است که از همه حمایت کنیم و به خاطر آن ۹۷ درصد با آن درصد کم به شدت برخورد قانونی می‌شود تا کار آنها را زیر سوال نبرند.

    صادرات بی برنامه !

    وی در خصوص صادرات نیز تصریح کرد: بنده از صادرات انتقاد دارم زیرا برنامه بلند مدتی در خصوص این موضوع وجود ندارد و برنامه‌ها کوتاه مدت است. این باعث ضرر و تفرقه میان فروشنده و خریدار در سطح شهر می‌شود. اگر در ابتدا این موضوع را با کشاورز در میان بگذارند و قرار دادی بسته شود، این گونه تصمیم لحظه‌ای نمی‌گیرند و باعث هرج و مرج در صادرات و بازار داخل کشور نمی‌شوند. این موضوع خود عامل گرانی است. همیشه تاکید بر مصرف داخل است.

    رئیس اتحادیه فروشندگان میوه‌ و سبزی استان تهران در پایان اظهارکرد: ما بهترین کشور را به علت ۴ فصل بودن داریم و به همین دلیل بازار همیشه در فراوانی است.

    منبع: گسترش نیوز 


    کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ekmgp