پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 8130
تاریخ انتشار: 1400/09/22 15:56

این نمادها بیشترین افزایش سهام را داشتند+ جدول( ۲۲ آذر)

افراد حقیقی امروز ۵۵۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و سهام بیمه پاسارگاد بود.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۵۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۱درصد یعنی ۹۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۸درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سیمان، آهک و گچ» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «بپاس»، «شستا» و «فسبزوار» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «سغدیر»، «شاملا» و «شپاکسا» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت بیمه پاسارگاد معادل ۳۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی توسعه سرمایه و صنعت غدیر با برتری ۸۹میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۹۰میلیارد تومان بود.

منبع: اقتصاد آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4bve83