پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 16286
تاریخ انتشار: 1401/02/25 02:02

این مسافران وام می گیرند

معاون امور عتبات عالیات و امور مجلس سازمان حج و زیارت در دیدار با معاون اجرایی رییس‌جمهور و نایب رییس مجلس برای تسهیل سفر ایرانی‌ها به عتبات عراق، پرداخت وام قرض‌الحسنۀ هشت میلیون تومانی و همچنین کاهش نرخ بلیت پروازها مطابق با نظر رییس‌جمهور را پیگیری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی در دیدارهایی با سیدصولت مرتضوی  معاون اجرایی رییس‌جمهور  و علی نیکزاد  نایب رییس مجلس شورای اسلامی ـ دیدار و درباره تسهیل و تسریع امور زائران عتبات عالیات رایزنی کرد.

او با ارائه گزارشی درباره اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات، موضوع نامه دکتر سید صادق حسینی رییس سازمان حج و زیارت درباره تسهیلات قرض‌الحسنه ۸ میلیون تومانی برای زائران عتبات عالیات را پیگیری کرد.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به مصوبه شورای عالی حج و زیارت و نظر  رییس‌جمهور مبنی بر زیارت آسان و ارزان، موضوعات مربوط به پروازهای عتبات را که بیشترین هزینه سفر زائران در بردارد، مورد توجه قرار داد و گفت: بنابر اهتمام رییس‌جمهور و رییس سازمان حج و زیارت درباره رفع دغدغه‌های متقاضیان سفر عتبات عالیات، تقاضا داریم که پروازها با نرخ مصوب در اختیار شرکت‌های زیارتی قرار گیرد.

هزینه سفر عتبات عالیات از جمله موضوعاتی است که سازمان حج و زیارت از سال گذشته رایزنی‌هایی را در ایران و عراق برای کاهش آن آغاز کرده، اما همچنان بی‌نتیجه مانده است.

 
منبع: روابط عمومی سازمان حج و زیارت


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3n9qxg