سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 6155
تاریخ انتشار: 1400/08/29 15:40

این سهامداران امروز برد کردند( ۲۹ آبان)

افراد حقیقی امروز ۴۶۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام فولاد مبارکه اصفهان بود.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۴۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۱۷۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۱درصد یعنی ۸۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۱درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و «هتل و رستوران» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فولاد»، «شبندر» و «بپاس» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «ثشاهد»، «شفن» و «گشان» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌‌ گذاری‌ شاهد با برتری ۵۶میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۷نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۲نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۶۰میلیارد تومان بود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4db8d2