سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
کد خبر: 2107
تاریخ انتشار: 1400/07/05 19:30

این اتفاق مهم تولید خودروساز بزرگ را هم تحت تاثیر قرار داد!

کمبود جهانی چیپ ها حقیقتی انکارناپذیر بوده و زمان‌بندی تولید و تحویل خودروسازان را دستخوش تغییر کرده است.

خودروسازان از همان ماه‌های آغازین سال ۲۰۲۱ تحت تأثیر این قضیه قرار گرفتند و کارخانه‌های مونتاژ یک‌به‌یک شاهد تعطیلی بودند و تویوتا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان مجبور به تعطیلی تولید در آمریکا، کانادا، مکزیک و دیگر بخش‌های دنیا شد.

یکی از جدیدترین خودروسازانی که از این کمبود نیمه‌رساناها ضربه خورده مرسدس بنز است که گفته زمان تحویل خودروهایش به مشتریان می‌تواند به بیش یک سال برسد.

رویترز می‌گوید اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر این خبر را تائید کرده است. او می‌گوید:

تقاضا برای محصولات مرسدس بنز زیاد بوده و در همین زمان محدودیت‌های شدیدی وجود دارد. برای برخی مدل‌ها زمان انتظار چیزی بیشتر از آن است که ما می‌خواستیم و در برخی موارد به بیش از یک سال هم می‌رسد.

کالنیوس همچنین به مشکلاتی که قبلاً گزارش شده بود اشاره کرده است. طبق گفته مرسدس و ب‌ام‌و، کمبود جهانی چیپ‌ها شاید تا سال ۲۰۲۳ حل نشود زیرا همه‌گیری کرونا همچنان ادامه دارد. البته شاید تأثیر کمبود چیپ‌ها روی تولید خودرو به اندازه سال قبل نباشد.

در ماه آگوست خبری درباره حذف تقریباً تمامی خودروهای ۸ سیلندر ۲۰۲۲ خود در بازار آمریکا و به خاطر مشکلات جهانی زنجیره تأمین منتشر شد. البته اخیراً اخبار دیگری منتشر شده و مرسدس گفته لغو عرضه این محصولات نه به خاطر مشکلات زنجیره تأمین بلکه به خاطر مشکلات کیفیتی پیشرانه‌های یاد شده می‌باشد.

مهم‌تر اینکه علیرغم حرکت واضح خودروسازان به سمت الکتریکی‌سازی، مدیر مرسدس-ای‌ام‌جی گفته که پیشرانه‌های ۸ سیلندر این شرکت به خاطر تقاضای بالای مشتریان تا حدود ۱۰ سال دیگر تولید خواهند شد.

منبع: پدال


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4djmq4