سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 3070
تاریخ انتشار: 1400/07/19 11:39
مدیر گروه طراحی، ساخت و تعمیرات شناورهای متوسط مجتمع ایزوایکو:

ایزوایکو آمبولانس دریایی می‌سازد

مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال ۱۳۵۲ خورشیدی به‌منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌مرور بخش‌های مختلف آن به‌عنوان طرح توسعه ایجاد شد. در این مدت، این شرکت با ساخت و تحویل موفقیت‌آمیز ۳ کشتی اقیانوس‌پیما توانست توانایی خود را در زمینه ساخت این کلاس از شناورها به اثبات برساند.

 از سال ۱۳۹۶ با راه‌اندازی حوض‌های خشک (درای‌داک)، ایزوایکو به بالاترین ظرفیت ساخت و تعمیرات شناورها دست یافت. ایزوایکو در این سال‌ها با طراحی و ساخت سکوهای نفت و گاز نقش استراتژیک خود را در کشور به اثبات رسانیده، تا جایی‌که امروز با زیربنایی افزون‌‌بر ۱۱۰۰ هکتار و با بهره‌جویی از امکانات منحصربه‌فرد و کارکنانی متخصص، به‌عنوان بزرگ‌ترین زیرساخت صنایع دریایی در کشور شناخته می‌شود.

سرآمد و الگو در کشتی‌سازی 

هم‌اکنون ایزوایکو با برخورداری از سیستم‌های گوناگون آب‌گیری و به‌آب‌اندازی، توانایی ساخت و تعمیرات هر نوع شناوری در جهان را دارد. 

مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده است که مجموعه‌های صنعتی و مدرن به‌ویژه مرتبط با کشتی‌سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است.

 ایزوایکو تلاش می‌کند در افق ایران ۱۴۰۴، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع کشتی‌سازی، سکوسازی و ترمینال‌های نفتی و معدنی در منطقه خلیج‌فارس باشد. در این راستا، مدیر گروه طراحی، ساخت و تعمیرات شناورهای متوسط مجتمع‌سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: طرح ساخت شناور آمبولانس دریایی، یکی از طرح‌های خاصی است که برای نخستین‌بار در کشور در مجتمع ایزوایکو در حال انجام است.

نتیجه اعتماد به توانمندی‌ها

علی دوله در نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با مدیران و مسئولان طرح ساخت آمبولانس دریایی در مجتمع ایزوایکو، افزود: بعد از نشست‌های متعدد و شناسایی کامل طرح با توجه به نوع شناور، خدمات و نیازهایی که باید رفع کند از میان طرح‌های گوناگون به طرحی منسجم رسیدیم که تمامی موارد در آن دیده‌شده و یک شناور مقاوم، منعطف و کاربردی برای رفت‌وآمد و پوشش خدمات اورژانس دریایی در آب‌های خلیج‌فارس خواهد بود.

به‌گزارش ایدرونیوز، مدیر گروه طراحی، ساخت و تعمیرات شناورهای متوسط مجتمع‌سازی و صنایع فراساحل ایران با قدردانی از اعتماد به توانمندی مهندسان داخلی در راستای اجرای این طرح ماندگار، بیان کرد: آرزوی قلبی ما این است که بتوانیم در جهت خدمت به مردم و نجات جان انسان‌ها که امری مقدس است در کنار حوزه سلامت و کادر درمان بایستیم. 

دوله اظهارکرد: همیشه نگاه به داخل و اعتماد به توانمندی و هوش متخصصان داخلی اتفاق‌ها و افتخارات بزرگی را برای کشور رقم زده و همین موضوع نقطه عطفی است که دلیل اصلی ماندگار شدن این طرح خواهد بود.

ظرفیت‌های موجود

در ادامه حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز با حضور در مجموعه ایزوایکو و بازدید از بخش‌های مختلف آن در راستای طرح ساخت آمبولانس دریایی با خرسندی از اجرای این شناور در داخل کشور بر ارتباط دوسویه صنعت دریایی و مجموعه علوم پزشکی و حوزه درمان و شناخت بیشتر از نیازها و خدمات حوزه سلامت و ظرفیت‌های صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به همجواری استان هرمزگان با دریا و جزیره‌های خلیج‌فارس باید خدمات حمل‌ونقل دریایی در بخش سلامت توسعه داده شود.

فرشیدی بیان کرد: با توجه به ظرفیت و توانمندی که این مجموعه دارد، ایزوایکو بهترین انتخاب برای طی‌کردن این مسیر بوده و پس از انجام و پایان این طرح مشترک به یک دیدگاه واحد دست پیدا می‌کنیم که در ادامه راهگشا خواهد بود.

سخن پایانی

گفتنی است ایزوایکو زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است. این مجتمع دارای ۶ گروه طراحی، ساخت و تعمیرات شناورهای بزرگ؛ طراحی، ساخت و تعمیرات شناورهای متوسط؛ طراحی، ساخت و تعمیرات شناورهای کوچک؛ طراحی، ساخت و تعمیرات سازه‌های دریایی و فراساحلی؛ گروه بازرگانی و مبادلات تجاری و گروه تعمیرات شناورهای متوسط است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4yzge2