جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 20441
تاریخ انتشار: 1401/08/23 11:07

اهمیت دقت در طراحی نقشه ساختمان توسط دفتر خدمات فنی مهندسی

طراحی نقشه ساختمان به صورت بنیادی نقش مهمی درعملکرد کلی ساختمان دارد. دریک پروژه ساختمانی معمولی، شکل/فرم ساختمان به تنهایی می تواند 10 تا 15 درصد بر مصرف انرژی تأثیر بگذارد واغلب می تواند عملکرد کلی ساختمان را تا 15-25٪ تحت تأثیر قرار دهد.

طراحی نقشه ساختمان به صورت بنیادی نقش مهمی درعملکرد کلی ساختمان دارد. دریک پروژه ساختمانی معمولی، شکل/فرم ساختمان به تنهایی می تواند 10 تا 15 درصد بر مصرف انرژی تأثیر بگذارد واغلب می تواند عملکرد کلی ساختمان را تا 15-25٪ تحت تأثیر قرار دهد.

 

 طراحی نقشه ساختمان به صورت بنیادی نقش مهمی درعملکرد کلی ساختمان دارد. دریک پروژه ساختمانی معمولی، شکل/فرم ساختمان به تنهایی می تواند 10 تا 15 درصد بر مصرف انرژی تأثیر بگذارد واغلب می تواند عملکرد کلی ساختمان را تا 15-25٪ تحت تأثیر قرار دهد.

نقشه ساختمان یک نمایش گرافیکی از شکل ظاهری ساختمان پس از ساخت است. آن ها توسط سازندگان و پیمانکاران برای ساخت انواع ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. نقشه یا پلان های ساختمانی برای تخمین هزینه یک پروژه و تهیه بودجه پروژه نیز مفید هستند.

طراحی نقشه ساختمان

طراحی نقشه ساختمان

طراحی نقشه ساختمان اطلاعاتی را که در مورد ساختار خانه، چیدمان و سایر پیکربندی‌هایی که سازندگان به دنبال آن هستند ارائه می دهد. طراحی نقشه ساختمان نه تنها می تواند به صاحبان خانه بگوید که ملک دارای چند اتاق خواب و حمام است، بلکه می تواند به آن ها در نحوه انتخاب وسایل داخلی نیز به کمک کند.

یک نقشه دقیق هم چنین می‌تواند به شما تصور درستی از میزان مواد مصرفی بدهد تا بتوانید فعالیت‌هایی مانند خرید سیمان و سفارش سایر مصالح ساختمانی را به موقع برنامه‌ریزی کنید. فراموش نکنید که نهایی کردن یک نقشه به اندازه طراحی خانه کار بزرگی است.

به طور کلی، طراحی نقشه ساختمان فرآیندی است برای ایجاد توصیف یک تأسیسات جدید، که معمولاً با نقشه ها و مشخصات دقیق نشان داده می شود. برنامه ریزی ساخت و ساز، فرآیند شناسایی فعالیت ها و منابع مورد نیاز برای تبدیل طرح به واقعیت فیزیکی است.

طراحی تاسیسات مکانیک

طراحی تاسیسات مکانیک یک عنصر ضروری است که شکل و فضای معماری را مشخص می کند. تاسیسات مکانیکی معمولا در معرض دید قرار نمی گیرند اما هم چنان تاثیر بسزایی در فرم ساختمان دارند. حال میخواهیم بدانیم که مزیت اصلی داشتن یک نقشه دقیق چیست؟ پلان ها به برنامه ریزی عاقلانه فضاهای داخلی قبل از شروع ساخت کمک می کنند. این موضوع یک راهنمای خوب خواهد بود تا فضاهای باز موجود در داخل را نیز ارزیابی کنید.

معمار شما از طریق نقشه ها به دید شما شکل می دهد. او یک ارزیابی اولیه از برنامه، برنامه زمان بندی و بودجه ساخت و ساز توسعه یافته در مرحله پیش طراحی ارائه خواهد داد و نقشه های طرح شماتیکی که پروژه را به تصویر می کشند را در اختیارتان قرار می دهد.

نقشه کلی ساختمان تمام اطلاعات حیاتی در مورد پی، دیوارها، کف، انواع سقف، تیرهای شیب دار، کیفیت مصالح و موارد دیگر را فراهم می کند تا اطمینان حاصل شود که سازه ایمن و سالم ساخته شده است.

طراحی سیستم های برق و الکتریکی

طراحی سیستم های برق الکتریکی به مشتریان کمک می کنند تا به موارد زیر دست یابند.

طراحی سیستم قدرت می تواند پیچیده باشد و باید ملاحظاتی را تقریباً در هر زمینه ای از جمله ایمنی، قابلیت اطمینان، سادگی، تعمیر و نگهداری، انعطاف پذیری، هزینه ها، ولتاژها، حفاظت، محاسبات خطا، زمین، کنترل ضریب توان و اثرات، کلیدزنی و تبدیل ولتاژ، ابزارها و متر و... در نظر داشت.

نقشه الکتریکی که گاهی به عنوان نمودارهای سیم کشی نامیده می شود، نوعی نقشه فنی است که نمایش بصری سیستم ها یا مدارهای الکتریکی را ارائه می دهد. آن ها برای توضیح طرح به برقکاران یا سایر کارگرانی که از آن ها برای کمک به نصب یا تعمیر سیستم های الکتریکی استفاده می کنند، کاربرد دارند.

نقشه طراحی سیستم های برق و الکتریکی که پلان های اصلی ساختمان نیز نامیده می شوند، نوعی ترسیم فنی هستند که نمایش بصری مدارها یا سیستم های الکتریکی را ارائه می دهند. یک نمودار سیم کشی، طرح نسبی اجزا و اتصالات سیم بین آن ها را نشان می دهد. این نوع نمودار، رابطه فیزیکی همه دستگاه‌های موجود در سیستم، انتهای هادی بین این دستگاه‌ها را نشان خواهد داد و معمولاً در تاسیسات کنترل موتور استفاده می‌شود.

طرح های برق در طراحی نقشه ساختمان باید شامل اطلاعات دقیقی مانند تعیین مدارهای برنامه زمانبندی تابلوها، مسیریابی مجرا، انواع و اندازه سیم، انواع و اندازه مجرا، طبقه بندی محفظه و تجهیزات، درجه های سوئیچ و پریز، و انواع قطع کننده مدار باشند.

فراموش نکنید که در این نقشه روش های سیم کشی، طرح های توزیع و حفاظت برای تاسیسات روشنایی و برق را پوشش می دهد. سیستم هایی مانند آلارم و لوازم آماده به کار نیز تحت پوشش قرار می گیرند. شماتیک های الکتریکی از چپ به راست یا از بالا به پایین خوانده می شوند و مهم است که به درستی طراحی گردند، زیرا جهت سیگنال جریان جریان در مدار را نشان می دهد.

نمودار شماتیک یک مدار الکتریکی در طراحی نقشه ساختمان، اتصالات الکتریکی کامل بین اجزا را با استفاده از نمادها و خطوط آن ها نشان می دهد. برخلاف نمودار سیم کشی، مکان واقعی اجزا را مشخص نمی کند و خط بین اجزا نشان دهنده فاصله واقعی بین آن ها نیست. بخش های اصلی یک طرح برق شامل نیازهای عمومی و تخصصی برق، سیستم های روشنایی و سیستم توزیع برق می باشد. هر طرح الکتریکی باید مطابق با استانداردهای صنعتی شناخته شده طراحی شود، از نمادهای الکتریکی مناسب استفاده کند و با تمام کدهای قابل اجرا مطابقت داشته باشد.

خدمات فنی و مهندسی

قبلاً معماران و مهندسان در طول ساخت و ساز نه تنها ساختمان ها، طراحی نقشه ساختمان و سیستم های آن ها را طراحی می کردند، بلکه در راه اندازی نیز کمک شایانی داشتند. درطول 30 سال گذشته یا بیشتر، صنعت به جایی رسیده که آن افراد بیشتر بر طراحی متمرکز هستند و راه اندازی ساختمان به یک صنعت نسبتا جداگانه تبدیل شده است.

در حال حاضر، تیم های خدمات فنی و مهندسی شامل مهندسین، تکنسین‌ها و آموزش دیده‌هایی است که برتری های لازم برای ارائه خدمات فنی موفق و حرفه‌ای را می‌دهند. فراموش نکنید که تیم ما دارای تحصیلات، تجربه و سابقه متنوعی می‌باشد و این همان چیزی است که ما را به متخصصان این صنعت تبدیل می کند.

آیا هنوز به دنبال متخصص مناسب برای پروژه خود هستید؟ ما می توانیم تقریباً هر درخواستی را با مجموعه کارکنان دائمی و فریلنسرهای خود در سطوح مختلف برآورده کنیم. مهندسان، تکنسین ها و متخصصان ما سال هاست که با تجربه گسترده خود از برنامه ریزی تا اتمام پروژه، رضایتمندی مشتریان را جلب کرده اند.

مهندسی و بازرگانی هانیکا

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qaggj