شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
کد خبر: 14269
تاریخ انتشار: 1401/01/21 04:16

انواع کمپرسور چیلرهای صنعتی موجود در بازار کدامند؟!

در زمینه صنعتی، تبرید یا تجهیزات خنک کننده نام کلی مکانیسم هایی است که به عنوان سیستمی تعریف می شود که یک محصول تجاری را خنک می کند یا هوا را در تاسیسات تجاری مرطوب می کند. این مبردها از چرخه فشرده سازی بخار یا جذب (فشار هوا) برای انجام عملیات خود استفاده می کنند.

تبرید صنعتی چیست: انواع چیلرهای صنعتی

یک چیلر بین 1 تا 1000 تن انرژی خنک کننده دارد. سه نوع چیلر مختلف وجود دارد: چیلرهای هوا خنک، آب خنک و چیلرهای چگالشی تبخیری. برای چیلرهای صنعتی، هر یک از سه دسته نوع دارای چهار زیر مجموعه هستند: چیلرهای رفت و برگشتی، گریز از مرکز، پیچی و چیلرهای جذبی. در حالی که سه نوع اول با موتورهای الکتریکی کار می کنند، چیلرهای جذبی چیلرهای مکانیکی هستند که توسط توربین های بخار یا گاز تغذیه می شوند. یک چیلر جذبی، بخار و غیره انرژی آن از منبع گرما تامین می شود و از قطعات متحرک الکترونیکی استفاده نمی کند.

 اجزای انواع چیلر صنعتی

چیلرهای صنعتی دارای چهار جزء اصلی هستند: اواپراتور، کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط. اواپراتورها در چیلر با فشار کمتر و دمای پایین تری نسبت به کندانسور کار می کنند.

 انواع کمپرسور در کولرهای صنعتی

کمپرسور رفت و برگشتی

کمپرسور رفت و برگشتی کمپرسورهایی است که از پیستون هایی استفاده می کند که توسط میل لنگ هدایت می شوند. برای تحویل مقدار کمی مبرد در فشار بسیار بالا استفاده می شود. کمپرسورهای رفت و برگشتی می توانند دارای ولتاژ دوگانه باشند و 3 تا 60 اسب بخار قدرت داشته باشند. کمپرسورهای پیستونی معمولاً کمپرسورهای نیمه هرمتیک هستند.

کمپرسور گریز از مرکز یا سانتریفیوژ

کمپرسورهای سانتریفیوژ عموماً اولین انتخاب مشاغل هستند. دلیل اصلی این امر این است که قطعات متحرک کمی دارند. آنها همچنین دارای صرفه جویی در انرژی بالا و قدرت مبرد بالاتری نسبت به کمپرسورهای رفت و برگشتی با اندازه مشابه هستند. کمپرسورهای سانتریفیوژ بیشتر برای مناطق کاربرد فشار کم مانند فن های تهویه با حجم بالا، واحدهای خنک کننده و سیستم های گردش هوا مناسب هستند. کمپرسور گریز از مرکز با استفاده از نیروی گریز از مرکز اعمال شده به توده هوا برای ایجاد فشرده سازی کار می کند. ظرفیت های معمولی از 60 تا صدها تن متغیر است. این کمپرسورهای تخت مغناطیسی هرمتیکی هستند و بین 230-460 ولت کار می کنند.

کمپرسور اسکرو

دو پیچ (نر/ماده) در کمپرسور اسکرو وجود دارد که در یک بدنه ثابت ترکیب شده اند. با چرخش روتورها، گاز با کاهش حجم مستقیم بین دو روتور فشرده می شود. این کمپرسورها نیز کمپرسورهای نیمه هرمتیک آب بندی هستند. آنها دارای ولتاژ دوگانه هستند و در محدوده 40 تا 1000 اسب بخار قرار دارند. استفاده از یک پیچ دوار از طریق دو چرخ ستاره برای ایجاد فشرده سازی. کمپرسورهای تک پیچ نیز وجود دارد.

تعمیر و نگهداری چیلرهای صنعتی

چیلرهای صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که با بالاترین راندمان کار کنند. مراحل تعمیر و نگهداری منظم تضمین می کند که چیلر شما در سطح راندمان بهینه کار می کند.

 محل چیلرهای صنعتی

چیلرهای صنعتی بزرگ باید در اتاق های تجهیزات مکانیکی داخل ساختمان نزدیک به قسمت خنک کننده قرار گیرند. بسته به اندازه چیلر و کمپرسور، برخی از چیلرهای صنعتی را می توان دقیقاً در کنار منطقه پیدا کرد. همچنین گاهی اوقات می توان آن را کاملاً در فضای باز قرار داد.

 برای خرید چیلر در انواع آب خنک و هوا خنک می توانید به وب سایت سرماسازان جام جم مراجعه کنید و یا با تلفن های زیر تماس بگیرید تا با مشاوران بخش فروش چیلر، فن کویل و سایر سیستم های تهویه مطبوع بصورت رایگان مشاوره کنید:

 

تلفن: 21600 - 021


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2xq7yb