چهارشنبه 01 فروردین 1403 - 20 Mar 2024
کد خبر: 10791
تاریخ انتشار: 1400/10/25 13:28

امکان احیای ۶۲درصد واحدهای راکد صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۶۲ درصد از ۱۲ هزار واحد صنعتی راکد کشور در قالب راهکارهایی مانند حل‌وفصل دادرسی، واگذاری به افراد توانمند، تامین مالی و... قابلیت احیا دارند.

علی رسولیان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، بیان کرد: در حال‌حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی با ظرفیتی کمتر از توان واقعی خود مشغول فعالیت هستند. وی گفت: ۱۳۴۰ واحد صنعتی کشور نیز به‌دلیل احکام قضایی از مدار تولید و اشتغال خارج شده ‌است.

رسولیان با بیان اینکه تمام فرآیندهای واگذاری در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال الکترونیکی شدن است، گفت: باید دخالت مخرب بخش‌های دولتی، سیاست‌گذار و تصدیگر از فعالیت و توان رقابتی بخش خصوصی حذف شود.

رسولیان با تاکید بر اینکه مصوبات استانی ستاد تسهیل لازم‌الاجراست، خاطرنشان کرد: تفویض اختیار، افزایش تسهیلات، افزایش سهم بانک‌های خصوصی در تولید و اشتغال و مشکل حل‌وفصل دادرسی واحدهای صنعتی کشور باید برطرف شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: تقاضای صنعتی شدن در قم مطلوب است و این استان هر سال بیش از گذشته در مسیر صنعتی شدن حرکت می‌کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ابراز کرد: راه‌اندازی سامانه ۱۲۴ و سامانه پاسخگویی برای شنیدن و بررسی مستقیم مشکلات بخش خصوصی نشان از رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل معضلات موجود دارد. رسولیان ادامه داد: سامانه ۱۲۴ که در تمام حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت پاسخگو است در استان قم راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: تقاضا برای سرمایه‌گذاری در قم بالاست و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده امسال به اراضی صنعتی استان بیش از هزار هکتار اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی قم در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

سامانه ۱۲۴ در تمامی زمینه‌ها پاسخگوی صنعتگران

وی اظهارکرد: بعد از سفر رئیس‌جمهوری به قم، وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای پیگیری این مصوبات دستور تشکیل جلسه دادند که نشان‌دهنده عزم جدی وزیر برای حل مشکلات است. 

رسولیان ادامه داد: ۱۳۰ درخواست در این زمینه ثبت شده و امروز سامانه ۱۲۴ که در تمامی مسائل پاسخگو خواهد بود، راه‌اندازی خواهد شد.

رسولیان بیان کرد: امروز بسیاری از سرمایه‌گذاران متقاضی زمین هستند که باید با برطرف کردن مشکلات آنها از ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی ادامه داد: پروژه مهم، افزایش ظرفیت تولید است که در استان‌ها کلید زده شده و مشاورانی در تمامی استان‌ها انتخاب شده‌اند و راهکارهای زیادی در این زمینه شناسایی شده تا این واحد‌ها از رکود خارج شوند.

رسولیان با بیان اینکه تامین مالی واحدها نیز در دستور کار است، تصریح کرد: ما در شهرک‌های صنعتی تمرکزمان بر منابع داخلی است و برای اینکه بتوانیم از تسهیلات دولتی بهره بگیریم با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: ما باید در حوزه سرمایه‌گذاران کوتاهی نکنیم و باید زیرساخت‌های آنها به نوعی را فراهم کنیم.

رسولیان خاطرنشان کرد: در زمینه زیرساخت‌ها، استان قم به خوبی وارد عمل شده و امسال بسترهای خوبی فراهم شده تا سرمایه‌گذاران قمی که تعدادشان هم دلگرم‌کننده است بتوانند از این مهم بهره ببرند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vyo64