دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
کد خبر: 18490
تاریخ انتشار: 1401/05/02 00:11

املاک لاکچری پایتخت

در تلاطم بازار مسکن و وضعیت اقتصادی نابسامان که بسیاری از خانوارها حتی برای اجاره یک واحد ۵۰ متری در جنوب شهر با چالش روبه‌رو هستند، هنوز خانه‌های لوکس با قیمت‌های نجومی در آگهی‌های اینترنتی به چشم می‌خورد که هوش از سر آدم می‌برد.

در تلاطم بازار مسکن و وضعیت اقتصادی نابسامان که بسیاری از خانوارها حتی برای اجاره یک واحد ۵۰ متری در جنوب شهر با چالش روبه‌رو هستند، هنوز خانه‌های لوکس با قیمت‌های نجومی در آگهی‌های اینترنتی به چشم می‌خورد که هوش از سر آدم می‌برد. خانه‌هایی که بیشتر شبیه قصرهایی هستند که پادشاهان در آنها زندگی می‌کردند. قیمت این املاک و ویلاهای لاکچری به حدی زیاد است که برای رهن و اجاره این واحدها باید پول پیش چند میلیاردی و اجاره چندصد میلیونی پرداخت کرد.

با رشد افسار گسیخته تورم مسکن در سال‌های اخیر که بلای‌جان مردم شده و بیش از ۵۰ درصد تهرانی‌ها را به اجاره‌نشینی کشانده، این سوال در ذهن می‌آید که صاحب این خانه‌ها چه کسانی هستند و چه افرادی برای خرید این خانه‌ها پیش قدم می‌شوند؟

خبرنگار گسترش‌نیوز، پایگاه خبری موسسه فرهنگی و مطبوعاتی صمت برای بررسی میدانی این گزارش به چند بنگاه معاملات ملکی در شمال تهران سر زده است. یکی از املاکی‌های منطقه الهیه گفت: بیشتر صاحبان این خانه‌ها دارای مشاغل آزاد و پر سودی هستند که از این راه درآمدهای هنگفتی را به جیب می‌زنند و عجله‌ای برای فروش واحدهای خود ندارند، زیرا هر روزی که بیشتر صبر کنند، چندصد میلیون به ارزش خانه‌هایشان اضافه می‌شود. البته بیشتر این خانه‌های لوکس که گاهی قیمت آنها تا ۵۰۰ میلیارد یا حتی بیشتر است در قالب رهن و اجاره در اختیار افراد قرار می‌گیرد، زیرا حتی اگر فردی پول خرید همچنین خانه‌ای را هم داشته باشد، ترجیح می‌دهد سرمایه خود را در کار و تجارت سرمایه‌گذاری کند. در ادامه به بررسی نرخ تعدادی از خانه‌های لوکس در تهران پرداخته‌ایم:

قیمت یک ویلای ۱۹۰۰ متری که در یک سایت اینترنتی منتشر شده، ۵۰۰ میلیارد تومان است که نرخ هر متر این خانه ۲۶۳ میلیون تومان است. این ویلای مجلل در ۲ طبقه دوبلکس در لواسان واقع شده که در هر طبقه آن ۴ اتاق خواب قرار گرفته است. همچنین دارای ۲ استخر، ۸ پارکینگ سندی، ۳ بالکن مجلل و ویوی ابدی است.

قیمت یک خانه مجلل ۲۹۴ متری، ۵۰۰ میلیارد تومان است؛ یعنی متری ۲۹۴ میلیون تومان. زیربنای این واحد نوساز و لاکچری، ۱۷۰۰ متر است، در منطقه نیاوران واقع شده و دارای ۴ پارکینگ و استخر، سونا و جکوزی است. از دیگر ویژگی‌های این واحد لوکس می‌توان به خنک‌کننده و گرمایش مرکزی، خروج اضطراری، اتاق لباسشویی، روف گاردن و سالن ورزشی اختصاصی اشاره کرد.

یک قصر مجلل ۱۴۴۴ متری در شهرک غرب که در سال ۱۴۰۰ ساخته شده، پیشنهاد صاحب خانه برای فروش آن ۴۷۰ میلیارد تومان است. قیمت هر متر این ویلا ۳۲۵ میلیون است. امکانات این خانه لاکچری آن‌قدر زیاد است که مشاور کارگزاری این خانه درخواست کرده که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره امکانات این ملک تماس گرفته شود!

در بهترین لوکیشن منطقه، دو ویلای تمام فول و دوبلکس، استخر زمستانی و تابستانی، روف‌گاردن و متریال درجه یک فقط گوشه‌ای از ویژگی‌های این خانه گران‌قیمت است. این خانه ۸۰۰ متر بنا دارد و دارای ۱۴۰۰ متر زمین است. این ویلای ۲۱ ساله در منطقه ازگل واقع شده و از ویژگی‌های این بنا می‌توان به ۴ اتاق خواب مستر، مشاعات و امکانات لوکس و ۲ طبقه دوبلکس اشاره کرد. برای خرید این قصر مجلل باید حدود ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه داشته باشید.

 نکته جالب درباره این آگهی این است که خریداران باید جهت بازدید از آن پرینت مالی ارائه کنند تا فروشنده مطمئن شود بازدیدکنندگان قصد خرید داشته و برای سرگرمی ملک را بازدید نمی‌کنند. اگر متوسط حقوق ماهانه یک کارمند را ۶ میلیون تومان در نظر بگیریم برای خرید این خانه ۵۰۰۰ سال باید صبر کند.

خانه‌های لوکس خریدار ندارند!

رشد معاملات مسکن در خرداد امسال جان تازه‌ای گرفت و معامله‌گران به این بازار پر تلاطم امیدوار شدند اما طبق آخرین آمارهای منتشرشده روند رکود بازار دوباره در تیر تکرار شد و به نظر می‌رسد معاملات مسکن فقط یک رشد هیجانی را در خرداد تجربه کرده و کاهش معاملات مسکن حتی در خانه‌های با متراژ پایین و مناطق خوش نرخ نیز به‌روشنی دیده می‌شود.

حال با توجه به این موضوع که خانه در منطقه بورلی‌هیلز امریکا که یکی از گران‌ترین محله‌های جهان است، قیمت‌هایی به‌مراتب پایین‌تر از  خانه‌های فوق دارد، به نظر می‌رسد درج چنین آگهی‌هایی که شاید هیچ‌وقت مشتری برایشان پیدا نشود، فقط جنبه تبلیغات و اعتباربخشی به بنگاه‌های املاک را داشته باشد و لاغیر، زیرا به نظر نمی‌رسد با این قیمت‌های نجومی کسی حاضر باشد برای این املاک پای میز معامله بنشیند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2ragbw