سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 13835
تاریخ انتشار: 1401/01/15 02:50
بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایران‌خودرو و سایپا

امسال تولید افزایش می‌یابد

سال گذشته رهبر معظم انقلاب طی دیداری که با صاحبان صنایع بخش خصوصی داشت، نسبت به وضعیت صنعت خودرو و لوازم‌خانگی گلایه‌هایی داشتند. در ادامه این گلایه، سیدابراهیم رییسی، رئیس‌جمهوری بازدیدی سرزده از یکی از شرکت‌های خودروساز داشت و در این بازدید فرامینی را در ۸ بند اعلام کرد.

 می‌توان به تغییرات در حوزه قیمت و کیفیت اشاره کرد که مقرر شد امسال خودروسازان با افزایش تیراژ و بهره‌وری تولید رضایت مشتریان را تامین کنند. در همین راستا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور گفت: مسائل مرتبط با خودرو در دو سطح محیط و فضای زنجیره تولید خودرو و همچنین مسائل مربوط به درون شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تعامل برای تحقق اهداف

به‌گزارش ایدرونیوز، سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا، تصریح کرد: فرمان ۸بندی خودرویی رئیس‌جمهوری در وزارت صنعت، معدن و تجارت احصا شده و در تعامل با خودروسازان و متناسب با اهداف تعیین‌شده از دو خودروساز بزرگ کشور، برنامه اجرایی و عملیاتی لازم دریافت شده که براساس تحلیل‌های از پیش انجام‌شده و اعلام آمادگی دو شرکت، امید فراوانی داریم امسال همه اهداف محقق شده و شاهد جهش صنعت خودرو کشور باشیم.

افزایش تیراژ تولید

فاطمی‌امین بیان کرد: براساس این برنامه، شرکت ایران‌خودرو متعهد شده در سال جدید، بیش از ۷۰۰ هزار خودرو تولید و شرکت سایپا نیز ۶۵۰ هزار دستگاه انواع خودرو سواری و تجاری را به بازار عرضه کند که البته با افزایش تولیدات سایر خودروسازان، هدف‌گذاری افزایش ۱.۵ برابری تولیدات خودرویی به‌طور حتم عملیاتی خواهد شد.

کاهش آمار خودروهای ناقص

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود عنوان کرد: از دیگر تاکیدهای ویژه رئیس‌جمهوری، تکمیل و تحویل سریع خودروهای موجود در کف پارکینگ‌ها به متقاضیان بود. ۸۰ هزار خودرو کف پارکینگ گروه خودروسازی سایپا در دی سال گذشته، با روند کاهشی تا شنبه آخر سال ۱۴۰۰ به ۴۴ هزار خودرو رسید و در ایران‌خودرو نیز در این بازه زمانی، موجودی ۱۰۰ هزار خودرو کف پارکینگ در آبان، در پایان سال گذشته به ۶۶ هزار خودرو کاهش یافته و به طور یقین تا اردیبهشت امسال این میزان به کمتر از ۲۵ هزار خودرو خواهد رسید.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت شنبه ۱۳ فروردین از چندین بخش دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و پارس‌خودرو بازدید داشت و مدیران‌عامل این دو شرکت توضیحاتی را درباره برنامه‌های آینده مجموعه‌های خود به فاطمی‌امین ارائه کردند.

سخن پایانی

بنا بر سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت سال ۱۴۰۱ شاهد تغییراتی در حوزه تیراژ و بهبود مدیریت تولید خواهیم بود. قرار است با همکاری خودروسازان و قطعه‌سازان، مدیران‌عامل شرکت‌های خودروسازی حجم تولید خودروهای کف کارخانه و تجاری نشده را صفر کنند. به این ترتیب، امسال خودروها به‌دلیل نقص قطعه دپو نخواهند شد. با افزایش تیراژ تولید می‌توان امیدوار بود بازار خودرو ساماندهی نسبی یابد و در سال جدید شاهد تنش‌های کمتری در این بازار باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ke668