شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
کد خبر: 10761
تاریخ انتشار: 1400/10/25 21:45

الگوبرداری صرافی ایرانی از بایننس

یک فعال بازار رمز ارز گفت: پلتفرم ما از صرافی اول دنیا یعنی بایننس، الگوبرداری کرده است.

هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران امسال در ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه امسال برگزار شد. کسب‌ و کارهای ارز دیجیتال و فناوری بلاک چین امسال حضور پررنگی داشت. ایران هنوز برای بازار کریپتوکارنسی قانون‌گذاری نکرده است اما صحبت‌های امیدبخشی از دولت به فعالان این حوزه مخابره شده است. به تازگی خبرهایی پیرامون تجارت قانونی با رمزازها اعلام شده است. همچنین ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران محسن رضایی معاون اقتصادی دولت را متولی این حوزه معرفی کرده است. در نمایشگاه امسال با صرافی مواجه شدیم که با صرافی نام‌آشنای دنیا تشابه اسمی داشت. صرافی بایرنس در دومین روز از نمایشگاه کار خود را در دنیای ارزهای دیجیتال آغاز کرد. گفت و گویی با مدیرعامل این صرافی داشتیم. در ادامه همراه گسترش نیوز باشید.

حسین علی ساقی، مدیرعامل صرافی بایرنس در گفتگو با گسترش نیوز گفت: مجموعه بایرنس معاملات جهانی را لحظه‌ای رصد می‌کند. به صورت تخصصی تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا موردمطالعه ما قرار می‌گیرد. تیم مجموعه بایرنس برنامه‌نویسی‌های لازم را در این حوزه آغاز کرده است. در کشورهای اسلامی به دلیل حرام بودن بهره، از نظر شرعی نمی‌توانیم به پلتفرم‌های جهانی رمزارز ورود کنیم. در نتیجه برای اولین بار صرافی اسلامی ارز دیجیتال را در دنیا ایجاد کردیم. با توجه به راهنمایی‌ها و استفتائات بعضی از علما در این حوزه، بهره را در پلتفرم خود حذف کردیم. البته معاملات با استاندارهای جهانی انجام می‌شود.

 

علی-ساقی

استقبال کشورهای همسایه از صرافی اسلامی ایران

علی ساقی اظهار کرد: پلتفرم ما از صرافی اول دنیا بایننس الگوبرداری کرده است. بایرنس مخفف Cryptocurrency IRANIAN binary است. اولین بازار آتی را در صرافی بایرنس آغاز کردیم. کارمزدها در پلتفرم ما بر اساس استانداردهای جهانی تعریف شده است. اپلیکیشن ما با پنج زبان فارسی، انگلیسی، عربی، کردی و ترکی پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد. احراز هویت در صرافی ما برای کاربران ایرانی و غیر ایرانی فعال شده است. معاملات پرحجم، لحظه‌ای و با سرعت بالا انجام می‌شود.

وی افزود: در حوزه کریپتوکارنسی بازارهایی در دنیا وجود دارد. مردم ایران به واسطه تحریم‌ها نمی‌توانند در این پلتفرم‌ها حضور داشته باشند. در داخل ایران پلتفرم لازم را ایجاد کردیم. شاید پلتفرم‌های دیگری در ایران فعال باشند اما هیچ کدام پیشرفته نیستند و بازار آتی ندارند. تلاش کردیم معاملات شرعی انجام شود. با این کار کشورهای همسایه که دغدغه معاملات اسلامی را دارند، راحت‌تر به بازار کریپتوکارنسی ورود خواهند کرد. در حال حاضر از کشور افغانستان، ترکیه، تاجیکستان، عمان، امارات و عراق درخواست نمایندگی داریم. سرمایه‌گذاران کریپتوکارنسی در بستر داخلی با امنیت بالا به بازارهای جهانی وارد خواهند داشت.

گام جدی ایران برای قانون‌گذاری

مدیرعامل این صرافی ایرانی تاکید کرد: ارزهای دیجیتال، حوزه‌ای جدید و ناشناخته‌ هستند. در کشورهای دنیا هنوز قوانین مدونی برای رمزارزها تعریف نشده است. خوشبختانه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور در این حوزه فعال شده‌اند. ایران به سمت قانون‌گذاری حرکت می‌کند. بعضی صرافی‌ها با کلاه‌برداری دارایی‌های مردم را از بین بردند. این صرافی‌ها اشکالات عدیده‌ای داشتند. مشکلات آنها فقط در حوزه تبادل نبود. آنها ارزی را ارائه کردند که از بانک مرکزی مجوز نداشتد. باید قانون‌گذاری انجام شود تا مردم با اعتماد وارد بازار شوند.

علی ساقی خاطرنشان کرد: برای اعتماد بیشتر کاربران از بیمه استفاده کرده‌ایم. به این صورت که اصل دارایی مردم توسط یکی از بیمه‌های فعال در کشور بیمه می‌شود. این بیمه در خصوص موجودی کاربر است و شامل سود و زیان دارایی نمی‌شود.

وی در پایان افزود: معاملات آتی (future) بسیار گسترده است. ابزارهایی که در صرافی ارز دیجیتال ارائه می‌شود با ابزارهای بازار فارکس خیلی متفاوت است. تمامی این ابزارها در اپلیکیشن بایرنس وجود دارد. البته جامعه معامله‌گر ایران هنوز با این معاملات آشنا نیستند. در نتیجه آموزش‌های مدونی در اپلیکیشن قرار داده‌ایم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mnlj2