جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 13885
تاریخ انتشار: 1401/01/15 06:23

الزام پرداخت سود مجامع از طریق سجام

سازمان بورس با ارسال نامه‌ای به تمامی ناشران ثبت شده و موسسات حسابرسی معتمد این سازمان از الزامی شدن پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام از سال جاری خبر داد.

 مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با ارسال نامه‌ای به تمامی ناشران ثبت شده و موسسات حسابرسی معتمد این سازمان از الزامی شدن پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام در سال جاری خبر داد.

بر اساس نامه محسن انصاری مهیاری، تمامی ناشرین ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای تسهیل امور سهامداران موظف شدند سود تقسیمی مصوب مجمع عمومی را با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به سهامداران پرداخت کنند.

براین اساس، مدیران متخلف از اجرای این حکم با شکایت سازمان بورس به انفصال از خدمت در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های سهامی عام به مدت شش ماه تا دو سال محکوم می‌شوند.

در بخش دیگری از نامه سازمان بورس خطاب به ناشران آمده است: علاوه بر تاکید بر اجرای کلیه تکالیف منبعث از قانون فوق الذکر و سایر قوانین و مقررات مرتبط و همچنین در جهت اجرای تکلیف قانونی موضوع بند «م» تبصره ۵ قانون مزبور، ضروری است کلیه ناشران ثبت شده نزد سازمان که در سال ۱۴۰۱ اقدام به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه / عادی به طور فوق العاده برای توزیع سود نموده و نسبت به تقسیم سود اقدام می‌کنند، هماهنگی های لازم را به منظور پرداخت سود از طریق سجام (از جمله هماهنگی قبلی با شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه) انجام داده و در گزارشات مالی خود، زمانبندی پرداخت سود سهام را با در نظر گرفتن الزام قانونی مذکور، اعلام کنند.

 

منبع: تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4m86qy