پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 1819
تاریخ انتشار: 1400/07/02 12:30

اقدامی برای از بین رفتن خرید و فروش غیر قانونی خودرو

عضو کمیته مشورتی نمایشگاه داران اتومبیل کشور : فعالیت سامانه ثبت معاملات خودرو، نیاز امروز جامعه است

عضو کمیته مشورتی نمایشگاه داران اتومبیل کشور با اشاره به ضروری بودن فعالیت سامانه ثبت معاملات خودرو گفت: این سامانه از سال ۹۱ کلید خورده است و تمامی اتحادیه های نمایشگاه داران خودرو در سراسر کشور آموزش های لازم را دیده اند و قطعا با شروع فعالیت این سامانه مشکلات مربوط به حوزه خرید و فروش خودرو کاهش خواهد یافت.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در گفت وگو با خبرنگار اتاق اصناف ایران اظهار کرد: زیرساخت های راه اندازی سامانه هوشمند ثبت معاملات خودرو و آموزش های آن از سال ۹۱ اجرایی شده و فعالیت این سامانه حذف واحدهای غیر مجاز صنف خودرو را به دنبال خواهد داشت و باعث از بین رفتن خرید و فروش های غیر قانونی می گردد.

وی تصریح کرد: افزایش تعداد پرونده‌های وارده به محاکم قضایی به دلیل اختلافات و جرایمی است که در حوزه خرید و فروش خودرو اتفاق می‌افتد که به منظور پیشگیری از جرایم و دعاوی ناشی از خرید و فروش خودرو مانند سرقت، جعل، فرار مالیاتی، ایجاد و فعال سازی سامانه ثبت معاملات خودرو ضروری است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با تاکید بر اینکه فعالیت سامانه ثبت معاملات خودرو نیاز امروز جامعه است، افزود: این سامانه موجب شفاف سازی در معاملات و کاهش تخلفات و کلاهبرداری ها در حوزه خرید و فروش خودرو خواهد شد و رضایت بیشتری را برای خریدار و فروشنده به دنبال خواهد داشت.

موتمنی اظهار کرد: راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو هدف اصلی اتحادیه نمایشگاه داران خودرو است و سالهاست که دنبال دریافت مجوز فعالیت هستیم و اجرایی شدن این طرح، یکسان سازی روند تنظیم و ثبت قراردادها، جلب اعتماد مردم برای مراجعه به نمایشگاه ها، حفظ و نگهداری سوابق قراردادهای واحدهای صنفی، جلوگیری از فروش همزمان یک خودرو به بیش از دو نفر، جلوگیری از فعالیت فروشندگان و نمایشگاه داران غیرمجاز، مکانیزه کردن فعالیت نمایشگاه داران و حذف قولنامه‌های دستی و کاهش فرار مالیاتی وکاهش تخلفات را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت ها و زمینه های اجرایی این سامانه و مزایای مثبتی که دارد امیدوار هستیم باتوجه به پیگیری های انجام شده از سوی اتاق اصناف ایران، زمینه فعالیت سامانه مذکور به طور رسمی در چندماه آینده صورت پذیرد.

منبع: اتاق اصناف


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vzzp2