جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 13567
تاریخ انتشار: 1401/01/07 10:00

اقتصاد روسیه در انتظار بیت کوین

میخائیل میشوستین (Mikhail Mishustin) نخست وزیر روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که سیستم مالی روسیه آماده ادغام با بیت کوین و ارزهای دیجیتال است.

به گزارش وبسایت زد وای کریپتو، نخست وزیر روسیه در یک نشست رسمی اعلام کرد که اقتصاد روسیه آماده است تا با رمزارزها ادغام شود.

ببه دنبال جنگ اخیر روسیه و اوکراین، تحریم‌های شدید اقتصادی بر علیه کشور روسیه وضع گردیده‌ است و همین مسئله باعث شده است تا کشور روسیه بیش از پیش به سمت استفاده از رمزارزها متمایل شود.

میشوستین در بیانیه‌ای خواستار این مسئله شد که رمزارزها با سیستم مالی روسیه ادغام شوند و از بانک مرکزی روسیه خواست تا به بررسی جنبه‌های منفی و مثبت این مسئله بپردازد.


در ادامه آقای نخست وزیر عنوان کرد که برای استخراج رمزارزها در کشور نیز باید قانون‌گذاری بهتری صورت گیرد و ما باید از تمام پتانسیل خود در این راه استفاده کنیم.

علی‌رغم این‌که بانک مرکزی روسیه موضعی سرسختانه در مقابل رمزارزها اتخاذ کرده است و مخالف قانونی شدن آن است، پوتین در پی حمایت خود از حوزه رمزارزها، درخواست بانک مرکزی مبنی بر غیرقانونی کردن کریپتو (Crypto) در روسیه را رد کرد.

روسیه هم اکنون و از لحاظ استخراج بیت کوین در رتبه سوم جهانی قرار دارد. روسیه همچنین در برخی از ایالت‌های خود برق اضافی نیز دارد که با یک مدیریت هوشمندانه می‌تواند آن را در زمینه استخراج بیت کوین مصرف کند.

منبع: رمزارز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vb9j2