چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 8598
تاریخ انتشار: 1400/09/29 13:05
معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به ابهامات افزایش نرخ خودرو:

افزایش نرخ خودرو قانونی است

پس از کش‌وقوس‌های بسیار، نرخ خودرو در کارخانه ۱۸ درصد افزایش یافت. با افزایش نرخ خودرو، نمایندگان خانه ملت با موضوع مخالفت و عنوان کردند وزیر صنعت، معدن و تجارت نباید در شرایط فعلی نرخ خودرو در کارخانه را افزایش می‌داد، زیرا این امر منجر به افزایش نرخ خودرو در بازار می‌شود.

 معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به ابهامات اخیر درباره افزایش نرخ خودرو، گفت: دادستانی کل سریعا به موضوع ورود و با مطالبه و ملاحظه دلایل و مستندات و بررسی دقیق و استعلام از مسئولان ذی‌ربط صحت قانونی تصمیمات تنظیم بازار کشور را احراز کرد.

تصمیمی با میل باطنی دولت

سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به اخبار منتشرشده درباره ابهامات قانونی افزایش نرخ محصولات کارخانه، دو خودروساز بزرگ از سوی ستاد تنظیم بازار کشور، گفت: دادستانی کل کشور سریعا به موضوع ورود و با مطالبه و ملاحظه دلایل و مستندات و بررسی دقیق و استعلام از مسئولان ذی‌ربط صحت قانونی تصمیمات تنظیم بازار کشور را احراز کرد. به‌گفته معاون قضایی دادستان کل کشور، تصمیمات اخیر باوجود میل باطنی دولت در افزایش قیمت‌ها فقط به‌دلیل شرایط خاص و در راستای حمایت از تولید و تضمین اشتغال پایدار ده‌ها هزار نفر کارگر و در موقعیت اضطرار مصوب شده است. به‌گزارش ایدرونیوز، عمرانی با اشاره به ایراد و گلایه معاونت نظارت دیوان عالی کشور و عضو شورای‌عالی رقابت، گفت: این ایراد بجا بوده و به نظر در اطلاع‌رسانی به این نهاد غفلت شده است.

به‌گفته معاون قضایی دادستان کل کشور، خادمان مردم در هر سه قوه برای کنترل تورم، تثبیت و کاهش قیمت‌ها هم‌قسم و جدی هستند و امید است در آینده نه‌چندان دور شاهد رفع تضییقات و بهبود وضع معیشت مردم شریف و صبور ایران باشیم.

عمرانی افزود: گاهی اخباری از وجود سوء‌جریان در قرعه‌کشی‌ها، شرکت‌کنندگان و متقاضیان خودرو شنیده می‌شود که قطع‌نظر از صحت‌وسقم آنها، دادستانی کل آمادگی رسیدگی به گزارشات مستند را دارد و در صورت احراز تخلف مطابق قانون قاطعانه برخورد خواهد شد.

پیش‌تر غلامعلی صدقی، عضو قضایی شورای رقابت و معاون نظارت دیوان عالی کشور، افزایش نرخ جدید خودروسازها را غیرقانونی خوانده و از تحت تعقیب قرار دادن متخلفان در این زمینه خبر داده بود.

برنامه ارتقای مستمر

اعضای جدید هیات‌مدیره مجتمع کشتی‌سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو) با حکم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) منصوب و سلمان ضربی به‌عنوان مدیرعامل جدید انتخاب شد. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست معارفه هیات‌مدیره با تاکید بر اینکه ایزوایکو ظرفیت و سرمایه ملی و مزیتی منطقه‌ای است، گفت: ایدرو برنامه ارتقای مستمر تخصصی و حرفه‌ای ایزوایکو به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده و تعمیرکننده انواع شناورها و سازه‌های دریایی کشور را به جد در دستور کار دارد و در سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت مردمی توجه مضاعفی برای توانمندسازی و حمایت‌های کارشناسانه از صنعت دریایی و تولیدکنندگان این حوزه معطوف شده است.

محسن صالحی‌نیا همچنین نقش کلیدی ایزوایکو برای رفع نیازهای کشور در زمینه تعمیرات، نوسازی و ساخت انواع شناور به‌ویژه در شرایط تحریم‌های غیرقانونی سال‌های اخیر و داخلی‌سازی سازه‌های دریایی موردنیاز صنایع انرژی کشور را شاخصه توانمندی داخلی و ملی ارزیابی کرد و از اعضای جدید هیات‌مدیره بزرگ‌ترین مجتمع کشتی‌سازی کشور خواست این مسیر را با شتاب و دقت بیش‌ازپیش دنبال کنند. 

در این نشست همچنین احکام هیات‌مدیره جدید آقایان ضربی، صادقی و رضایی ابلاغ شد. سلمان ضربی مدیرعامل جدید ایزوایکو دکترای صنایع دریایی از دانشگاه ملی کره‌جنوبی، مهندسی و کارشناسی ارشد مکانیک و کشتی‌سازی از دانشگاه صنعتی شریف دارد.

وی علاوه‌بر حضور از دو دهه قبل در مجموعه ایزوایکو سوابقی مانند مدیریت پروژه ساخت نخستین کشتی اقیانوس‌پیمای ایران و مدیریت پروژه ساخت بزرگ‌ترین نفتکش داخلی و مدیریت کشتی‌سازی صنایع دریایی ایران (صدرا) را نیز در کارنامه خود دارد.

در این مراسم از خدمات اسماعیل صادقی، سرپرست سابق مجتمع قدردانی شد. همچنین حسن شیخ‌نیا، معاون مالی اقتصادی و عضو هیات‌عامل ایدرو، بر انجام دقیق تکالیف مجمع تاکید کرد.

الیاسی مدیرکل حراست، حسینی مدیرصنایع دریایی و کمانه مدیر ارتباطات نیز موارد حوزه‌های تخصصی را با اعضای هیات مدیره ایزوایکو به تبادل‌نظر گذاشتند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27veg2