پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 9385
تاریخ انتشار: 1400/10/07 17:50

افزایش ظرفیت فولادسازی در فولاد هرمزگان

زید آبادی نژاد در پاسخ به این سوال که مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان به چه دستاورد‌هایی دست پیدا کرده است، گفت: دستاورد‌ها و پروژه‌های مهم در بخش مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان متشکل از چند بخش می‌باشد.

مدیر مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان گفت: پیگیری احداث کارخانه نبرد با ظرفیت یک و دو دهم میلیون تن از دستاورد‌های مهم در بخش مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان است.

تولید و مصرف فولاد امروزه، یکی از شاخص‌های اصلی توسعه یافتگی کشور‌ها و جوامع به شمار می‌آید.

شرکت فولاد هرمزگان دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب در کنار خلیج همیشه فارس در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است.

فولاد‌های تولیدی در شرکت فولاد هرمزگان عمدتاً فولاد‌های کربنی برای کاربرد رول و ورق به صورت نورد گرم و سرد می‌باشد.

امین زیدآبادی نژاد مدیر مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان می‌گوید: برای پیشبرد برنامه‌ها و رسیدن به دستاورد‌های تولید و صنعت فولادسازی باید اقدامات مهمی در راستای اجرای پروژه‌ها و برنامه‌ها برداشته شود.

مدیر مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان گفت: بخش مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان در راستای توسعه تولید به دستاورد‌های مهمی رسیده است.

وی تصریح داشت: یکی از این بحث‌ها افزایش ظرفیت ۵۰۰ هزار تنی زیر سقف فولادسازی در فولاد هرمزگان است. برای تحقق این هدف اسناد و انتشار اسناد مربوط به آن در حال نهایی شدن است.

زید آبادی نژاد ادامه داد: احداث یک مدل ۹۰۰ هزار تنی احیای مستقیم به عنوان دستاورد مهم دیگری در بخش مهندسی کارخانه فولاد است.

وی تأکید داشت: یکی از پروژه‌های مهم دیگردر بخش مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان؛ احداث یک پلنت تولید گاز‌های صنعتی به ظرفیت ۱۰ هزار نرمال مترمکعب است که اسناد این بخش نیز منتشر شده است.

مدیر مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان گفت: در فاز جدید پیگیری احداث کارخانه نبرد با ظرفیت یک و دو دهم میلیون تن، دستاورد دیگری است که در این مجمع فولاد سازی پیگیری می‌شود. به دنبال این طرح، اسناد مهندسی و اسناد پیمانش در حال تدوین است.

وی تصریح داشت: امیدواریم این اسناد با تصمیمات مقتضی از سمت مدیرعامل شرکت و هیات مدیره به زودی نهایی و منتشر شود و در ادامه هم پیگیر آغازعملیات اجرایی این پروژه مهم در فولاد هرمزگان باشیم.

مدیر مهندسی کارخانه فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه برای تحقق برنامه‌ها نیاز به تسریع در عملیات اجرایی مباحث مطرح شده است، گفت: قطعاً برای پیشبرد برنامه‌ها و رسیدن به دستاورد‌ها باید اقدامات مهمی در راستای اجرای پروژه‌ها برداشته شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mlp83