پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 1157
تاریخ انتشار: 1400/06/13 11:04

افزایش سرمایه ۵ شرکت بورسی

روز گذشته در تارنمای کدال، شاهد اطلاعیه‌‌‌های متعددی درخصوص هر یک از مراحل فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌ها بودیم. «ختراک»: شرکت ریخته‌‌‌گری تراکتور‌سازی ایران با نماد «ختراک» طی اطلاعیه‌‌‌ای از تصمیمات جدید شرکت مبنی بر افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی خبر داد.

بر این اساس هیات‌مدیره شرکت پیشنهادها و گزارش توجیهی مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۳/ ۹۱میلیارد تومان به ۶/ ۱۸۲میلیارد تومان از محل سود انباشته را به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارائه کردند.

روز گذشته در تارنمای کدال، شاهد اطلاعیه‌‌‌های متعددی درخصوص هر یک از مراحل فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌ها بودیم. «ختراک»: شرکت ریخته‌‌‌گری تراکتور‌سازی ایران با نماد «ختراک» طی اطلاعیه‌‌‌ای از تصمیمات جدید شرکت مبنی بر افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی خبر داد. بر این اساس هیات‌مدیره شرکت پیشنهادها و گزارش توجیهی مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۳/ ۹۱میلیارد تومان به ۶/ ۱۸۲میلیارد تومان از محل سود انباشته را به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارائه کردند.

«فن‌آوا»: گروه فن‌آوا با نماد «فن‌آوا» که پیشنهادها و گزارش توجیهی هیات‌مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۸۸ میلیارد تومان به ۲۲۰ میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور طرح‌‌‌های بهبود فرآیند و اصلاح ساختار مالی ناشی از مخارج سرمایه‌‌‌ای و جلوگیری از خروج نقدینگی جهت تداوم در اجرای پروژه‌‌‌های در دست تکمیل و سرمایه در گردش را برای اخذ تاییدیه به موسسه‌ای ارائه کرده بود، تاییدیه لازم را از سوی آن موسسه اخذ کرد.

«دالبر»: شرکت البرز دارو با نماد «دالبر» پیرو افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان به ۳۰۸ میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، نتایج حاصل از فروش حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده را به شرح ذیل اعلام کرد:

- مبلغ فروش حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده: ۲۲ میلیارد تومان

- هزینه‌‌‌ها و کارمزدهای مربوط به فروش حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده: ۲۳۳ میلیون تومان

- خالص وجوه ناشی از فروش حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده: ۷/ ۲۱میلیارد تومان

- تعداد حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده: ۲۰¡۸۴۳¡۸۳۷ سهم

- مبلغ متعلق به هر حق‌تقدم: ۱۰۴۴ تومان

در نامه پیوست شده در خصوص نحوه پرداخت حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده گفته شده حقیقی می‌توانند جهت دریافت وجه حق‌تقدم خود با مراجعه به هریک از شعب بانک پارسیان در سراسر ایران با در دست داشتن کارت ملی و کد بورسی اقدام کنند.

«وگردش»: بانک گردشگری با نماد «وگردش» طی اطلاعیه‌‌‌ای در سامانه کدال از ثبت افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۵۰۰ میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی) از محل مطالبات و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی، بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش و توسعه خدمات بانکی در تاریخ ۱۰/ ۰۶/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها خبر داد. این شرکت مجوز افزایش سرمایه خود را در تاریخ ۲۴/ ۰۴/ ۱۳۹۹ از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده بودند.

«خعمرا»: شرکت توسعه و عمران شهرستان نائین با نماد «خعمرا» نیز اعلام کرد که افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۸ میلیارد تومان به ۴/ ۶۵میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۷۱۷ درصدی) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت در تاریخ ۱۰/ ۰۶/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است. این شرکت نیز در تاریخ ۱۲/ ۰۴/ ۱۴۰۰ مجوز افزایش سرمایه خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران دریافت کرد.

منبع: نبض بورس


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gko94