جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 19587
تاریخ انتشار: 1401/06/20 00:30

افزایش سرعت گازرسانی به بخش کجور

سرپرست شرکت گاز مازندران از امضای تفاهمنامه بین این شرکت و اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران به‌منظور تسریع اجرای پروژه ملی گازرسانی به 3 شهر و ۱۸۵ روستای شهرستان‌های نوشهر، نور و آمل خبر داد.

بهگزارش روابطعمومی شرکت گاز استان مازندران، قاسم مایلیرستمی گفت: بهمنظور افزایش سرعت اجرای پروژه خط تغذیه گاز ونوش به کدیر، جلسهای با حضور معاون امور جنگل سازمان جنگلهای کشور و مدیرکل منابع طبیعی مازندران ـ نوشهر برگزار شد که امضای تفاهمنامهای برای همکاری این 2 دستگاه با هدف تسریع در اجرای این پروژه مهم گازرسانی را در پی داشت.

 وی افزود: پروژه بزرگ ۸۰۰ میلیارد تومانی گازرسانی به مناطق کوهستانی شهرستانهای نوشهر، نور و آمل شامل اجرای خط لوله اصلی تغذیه گاز به طول ۳۳۷ کیلومتر و همچنین هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه داخلی گاز است که با تکمیل آن، 3 شهر و ۱۸۵ روستای شهرستانهای نوشهر، نور و آمل از نعمت گاز بهرهمند میشوند.

سرپرست شرکت گاز مازندران خاطرنشان کرد: در جلسه هماهنگی بین شرکت گاز و سازمان جنگلها، تفاهمنامهای با ۲۰ بند تنظیم شد و بهامضا رسید که براساس آن، هم سرعت اجرای پروژه با همکاری سازمان جنگلهای کشور و اداره کل منابع طبیعی مازندران ـ نوشهر افزایش مییابد و هم ضوابط محیطزیستی مربوط به عرصههای جنگلی با بالاترین حساسیتهای کارشناسی، موردتوجه شرکت گاز قرار میگیرد.

 مایلیرستمی تصریح کرد: باتوجه به اینکه اتصال مناطق مسکونی کوهستانی و حاشیه جنگلها یکی از عوامل جلوگیری از برداشت چوب جنگلها است، سازمان جنگلها نیز توجه ویژه و مناسبی به زودتر اجرا شدن این پروژه مهم دارد.

 وی اظهار کرد: در حال حاضر نیز خوشبختانه روند اجرای پروژه مطلوب است و 2 پیمانکار مشغول کار هستند و تاکنون حدود ۵.۵ کیلومتر شبکهگذاری انجام شد.

 سرپرست شرکت گاز مازندران افزود: فاز نخست با شبکهگذاری به طول ۱۱ کیلومتر از روستای ونوش تا محدوده دریاچه ممرز انجام خواهد شد و باید در فاز دوم از نزدیکی دریاچه ممرز بهسمت روستای کدیر ۱۷ کیلومتر شبکهگذاری انجام شود. در حال حاضر اجرای فاز اول و دوم آغاز شده و اجرای آن ادامه دارد. فاز سوم نیز بهطول ۱۸ کیلومتر تا روستای کدیر بخش کجور ادامه مییابد و اتصال خط لوله انتقال گاز از روستای کدیر به شهر کجور به طول ۱۳ کیلومتر در فاز چهارم این پروژه ملی قرار دارد.

 بهگفته مایلیرستمی، در فازهای بعدی خط لوله تغذیه گاز ۱۲ اینچ از روستای کدیر بخش کجور به شهر بلده و روستاهای این بخش اجرا میشود و از آنجا نیز به منطقه چلاو بخش امامزاده عبدالله آمل و در نهایت نیز روستای فیلبند شهرستان بابل در بخش بندپیغربی به شبکه سراسری وصل خواهد شد.

 با اجرای این طرح، شهرهای کجور، پول و ۶۴ روستای بخش کجور با 4هزار و ۷۹۸ خانوار، شهر بلده و ۷۳ روستای این بخش شهرستان نور با 3 هزار و ۲۷ خانوار، ۴۷ روستای منطقه چلاو بخش امامزاده عبدالله آمل با ۶۶۴ خانوار و فیلبند بهعنوان تنها روستای بخش بندپی غربی بابل با ۵۵ خانوار از نعمت گاز بهرهمند میشوند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2oay8q