پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 1654
تاریخ انتشار: 1400/06/30 14:14

افزایش تیراژ تولید موتورهای کم‌مصرف

خبرها حاکی از آن است که با توجه به الزامات و اهمیت کسب رضایت هرچه بیشتر مشتریان، تیراژ موتورهای کم‌مصرف افزایش قابل‌توجهی خواهد یافت.

شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو (ایپکو)، با استفاده از توانمندی‌های موجود در بخش طراحی، مهندسی و زنجیره تامین، به‌دنبال اجرای این طرح برای رسیدن به اهداف کلانی مانند مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش و سطح آلایندگی اروپا یورو ۶ هستند. برای تولید این موتور کم‌مصرف، در گروه صنعتی ایران‌خودرو کمیته ویژه‌ای برای تسریع در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای قوای محرکه کم‌مصرف تشکیل شد. در حال‌حاضر کمیته راهبری توسعه و تجاری‌سازی خودروهای کم‌مصرف در ایران‌خودرو، اجرای طرح‌های متعددی از جمله توسعه قوای محرکه را دنبال می‌کند. 

برنامه‌های تولید

شاهین صدری، معاون تولید قطعات و مجموعه‌های ایران‌خودرو، تولید موتورهای احتراق داخلی موردنیاز گروه صنعتی ایران‌خودرو را از جمله وظایف اصلی معاونت تولید قطعات و مجموعه‌ها در حوزه نیرومحرکه دانست و به ایکوپرس گفت: در اختیار داشتن خطوط تولید موتورهای متنوع از توانمندی‌های قابل‌توجه گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌شمار می‌رود که شامل خطوط مونتاژ کامل موتورهای TU۵، TU۳، XU و EF۷ و خطوط ماشین‌کاری دو قطعه بسیار اساسی و مهم موتور، یعنی بلوک سیلندر و سرسیلندر موتورهای TU۵، TU۳ و XU است. وی اظهارکرد: در شرایط سخت تحریم، با بهره‌گیری از توان و دانش فنی موجود در بخش‌های گوناگون تحقیقاتی و توسعه‌ای، تولید و کیفیت ایران‌خودرو و تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای بازسازی و به‌روزآوری تجهیزات و ساخت بسیاری از قطعات حساس، با حفظ ظرفیت خطوط تولید، نه‌تنها برنامه افزایشی تولید در سال‌های گذشته محقق شد، بلکه درباره ارتقای کیفیت محصولات و مدیریت و تثبیت نوسانات کیفی نیز برنامه‌های متنوعی تعریف شده و در حال اجراست.

معاون تولید قطعات و مجموعه‌های ایران‌خودرو با بیان اینکه معاونت تولید قطعات و مجموعه‌ها، برنامه‌های مختلفی از منظر توسعه کمی و کیفی در دستور کار دارد، افزایش ظرفیت خطوط تولید برخی از محصولات فعلی، ایجاد خطوط جدید برای محصول خانواده موتور ۳ سیلندر، ارتقای کیفیت فرآیند تولید، ارتقای وضعیت تجهیزات و نیز ارتقای محصولات فعلی را از جمله برنامه‌های امسال دانست. 

بروزرسانی سیستم‌های امنیتی محصولات

رئیس کمیته افزایش ایمنی محصولات ایران‌خودرو با بیان اینکه این خودروساز در مسیر افزایش ایمنی محصولات خود گام برداشته، گفت: بعضی از قطعات کدگذاری شده و در سیستم ردیابی قرار گرفته‌اند و پلیس می‌تواند در صورت کشف قطعات مسروقه، به اصالت خودرو پی برده و آن را به مالک بازگرداند. 

ارسلان بلوک‌آذری، رئیس کمیته افزایش ایمنی خودرو در برابر سرقت محصولات ایران‌خودرو، درباره سطح امنیت محصولات گفت: ایران‌خودرو همواره در مسیر افزایش امنیت محصولات خود گام برداشته و به همین جهت در بعضی از محصولات محل قرارگیری ECU را نیز تغییر داده است. 

وی ادامه داد: ECU که قطعه‌ای ارزشمند و محوری در عملکرد خودرو است، مدت‌هاست در محصولات ایران‌خودرو دارای کد خاصی است که فقط می‌تواند خودرویی که نخستین‌بار روی آن نصب‌شده را روشن کند و عملا حتی در صورت به سرقت رفتن هم در خودروهای دیگر و هم مدل، به‌تنهایی کارآیی ندارد. 

رئیس کمیته افزایش ایمنی محصولات ایران‌خودرو، افزود: از جمله اقدامات دیگر ایران‌خودرو در بهبود امنیت محصولات در بخش دسترسی به کابین می‌توان به تغییرات فِریم در پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ در همه مدل‌ها اشاره کرد. با تغییراتی که به کمک واحد مهندسی در سازه فریم درهای این خودروها از سال ۹۷ انجام‌شده، دیگر به‌راحتی خم نمی‌شود. علاوه‌بر این، سارقان بعد از خم کردن فریم شیشه‌ها، دکمه قفل مرکزی بالای در را غیرفعال می‌کردند که ما این دکمه را حذف کردیم و به همین دلیل بهبود امنیتی در این بخش به صورت محسوس ایجادشده است.بلوک‌آذری با اشاره به همکاری ایران‌خودرو و پلیس با موضوع انتقال بانک اطلاعاتی قطعات کدگذاری شده بین طرفین گفت: قطعات مهم و به‌ویژه قطعات الکترونیکی مانند ECU دارای کدهای امنیتی شده‌اند که اطلاعات آن در اختیار پلیس هم قرار گرفته و به‌این‌ترتیب اگر پلیس یک ECU سرقتی را کشف کند، می‌تواند با مراجعه به این اطلاعات حتی خودرویی که قطعه یادشده به آن تعلق داشته است و در نتیجه مالک خودرو را شناسایی کند.وی تصریح کرد: سیستم ضدسرقت ایموبیلایزر که دارای کد امنیتی در سوئیچ خودرو است را نیز این خودروساز به‌عنوان نخستین خودروساز کشور در محصولات خود به‌کار برده و شاید سارقان بتوانند با سوئیچ‌های دست‌ساز قفل در خودرو را باز کنند اما با همان سوئیچ دست‌ساز نمی‌توانند خودرو را روشن کند، زیرا کد امنیتی تراشه سوئیچ را ECU باید بشناسد. مدیر تغییرات مهندسی محصول ایران‌خودرو در پایان گفت: در ادامه پروژه ارتقای امنیت محصولات، در حال بررسی افزودن سیستم ورود بدون کلید یا Keyless به محصولات هستیم. ایران‌خودرو جلسات متعددی با پلیس درباره افزایش امنیت خودروهای خود داشته و این همکاری ادامه دارد.

افزایش تنوع رنگ تارا

طرح پیش‌فروش محصول تارا انجام و موعد تحویل محصول از ۸ تا ۱۲ ماه آینده پیش‌بینی شده است. گفتنی است محصول جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو که در بدو ورود، مورداستقبال بازار و مشتریان قرار گرفته، در طرح پیش‌فروش با موعد تحویل حداکثر یک سال عرضه می‌شود. اردیبهشت تا مهر ۱۴۰۱ زمان تحویل خودروهای ثبت‌نامی است.

براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، به‌منظور تنوع‌بخشی به رنگ محصول در این طرح، تارا به رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری، مشکی‌‌آبنوس، آبی‌رویال و آبی‌کبود عرضه‌شده است. در برنامه‌ریزی انجام‌شده، در آینده نزدیک، رنگ‌های خاص سفارشی نیز به طیف رنگ‌های محصول تارا افزوده خواهد شد. 

تارا، خودرویی خانوادگی، ایمن، مناسب برای تردد در شهر و سفرهای جاده‌ای، دارای استانداردهای ایمنی و رفاهی مدرن بوده و در ابتدای ورود به بازار با استقبال بالای مشتریان روبه‌رو شده است. 

ایران‌خودرو برنامه افزایش ظرفیت تولید این محصول را براساس تقاضای بازار در دستور کار دارد. دستیابی به بالاترین سطح کیفی محصول تارا از اولویت‌های این خودروساز است.

گفتنی است، در طرح پیش‌فروش تارا، متقاضیان نهایی که پس از قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی روز چهارشنبه ۳۱ شهریور مشخص خواهند شد، با پرداخت ۱۴۰ میلیون‌تومان نسبت به ثبت‌نام اقدام خواهندکرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4berd4