دوشنبه 06 فروردین 1403 - 25 Mar 2024
کد خبر: 4581
تاریخ انتشار: 1400/08/09 12:51

افزایش تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ

میزان تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ طی نیمه نخست سال ۱۴۰۰، حدود ۳.۶ درصد افزایش یافت و به بیش از ۲۵.۵ میلیون تن رسید.

به گزارش ایمیدرو، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ۱۴۰۰، حدود ۲۵ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۳۷۸ تن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۹۹، حدود ۲۴ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۶۹۰ تن بود.

طی ۶ ماه نخست امسال، شرکت‌های بزرگ ۸ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۷۵۹ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۸۳ تن)، حدود ۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. میزان تولید کنسانتره آهن در شهریور، ۴ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۸۸ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۴میلیون و ۲۴۸ هزار و ۳۷۲ تن)، حدود ۲ درصد افزایش یافت.

در ادامه باید خاطرنشان کرد شرکت‌های بزرگ، از ابتدای فروردین تا پایان شهریور، ۷۰۱ هزار و ۸۷۲ تن سنگ آهن دانه‌بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۶۴۱ هزار و ۱۲۸ تن)، ۹.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ارسال سنگ‌آهن دانه‌بندی نیز با ۶۶ درصد افزایش از ۸۵۷ هزار و ۶۸۲ تن در ۶ ماه سال ۹۹ به یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۱۳۲ تن طی ۶ ماه امسال افزایش یافت.

میزان تولید و ارسال دانه‌بندی در شهریور ۱۴۰۰ نیز به ترتیب، ۱۵۸ هزار و ۵۴ تن و ۲۶۵ هزار و ۶۲۹ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۱۰۳ هزار و ۴۳۰ تن تولید و ۷۸ هزار و ۸۲ ارسال دانه بندی)، به ترتیب حاکی از افزایش ۵۳ و ۲۴۰ درصدی است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gwln4