چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 6015
تاریخ انتشار: 1400/08/26 14:41
رئیس هیات‌عامل ایدرو خبر داد:

افزایش تولید خودرو در استان فارس

شرکت‌های خودروساز کشور در برخی استان‌ها سایت تولید خودرو دارند؛ استان‌های فارس، کرمانشاه، خراسان‌رضوی و... از آن جمله بوده که بخشی از تیراژ تولید خودرو کشور را برعهده دارند. در این راستا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و موقعیت‌های بسیار خوب صنعت خودرو استان فارس، ضرورت دارد شرایط لازم برای توسعه در بخش تولید کارخانه ایران‌خودرو در شیراز فراهم شود.

محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از واحد تولیدی کارخانه ایران‌خودرو استان فارس، اظهارکرد: برنامه‌های مدیریتی ارائه‌شده از سوی مدیرعامل کارخانه ایران‌خودرو فارس به لحاظ استراتژیک بسیار مناسب است که اجرای آنها اصلاح ساختاری این کارخانه در سطح ملی را لازم دارد. 

رئیس هیات‌عامل ایدرو ادامه داد: باید شرایط لازم توسعه در بخش تولید این کارخانه فراهم و به صورت یک برنامه استراتژیک در هیات‌مدیره این کارخانه در کشور مطرح و مصوب شود که نظر ما هم نسبت به تحقق این طرح مساعد است.

پایگاه صنعتی ایران‌خودرو در جنوب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز طی این برنامه بازدید بیان کرد: کارخانه ایران‌خودرو فارس به‌واسطه برخورداری از امکانات بالقوه و بالفعل که در شهر شیراز دارد و با بهره‌گیری از زیرساخت‌های مناسب در حوزه تولید، تامین قطعات، قالب‌سازی، موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به بنادر جنوبی، می‌تواند یکی از پایگاه‌های صنعتی ایران‌خودرو در جنوب کشور باشد.

حمیدرضا ایزدی یادآوری کرد: تولید و اشتغال از سیاست‌های کلان و اولویت‌دار دولت سیزدهم است که با توجه به همگرایی انجام‌شده در ۳ قوه، ما عزم جدی در تسهیل و رفع موانع تولید داریم و از طرح و برنامه‌های توسعه‌ای هدفمند حمایت و پشتیبانی‌های ویژه‌ای را خواهیم داشت.

تخصیص اعتبار

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین اعلام کرد: برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی جهرم ۴۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی جهرم گفت: اقدامات و زیرساخت‌های بسیار مناسبی در منطقه ویژه اقتصادی جهرم فراهم شده که جهت جذب سرمایه‌گذار در آن، در صورت نیاز حتی مشارکتی تلاش خواهیم کرد. علاوه‌بر اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های این منطقه، تلاش می‌کنیم تا پیش‌پرداخت واگذاری زمین به سرمایه‌گذار به حداقل و اقساط آن نیز بلند‌مدت شود.

صالحی‌نیا گفت: ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان سال آینده جهت ایجاد محوطه انبار سرباز گمرکات منطقه ویژه اقتصادی جهرم اختصاص خواهد یافت.

رئیس هیات‌عامل ایدرو در همچنین از آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت معرفی طرح‌های آمایش این وزارتخانه به متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در این منطقه به صورت مشارکتی و اعطای تسهیلات خبر داد.

انگیزه جذب سرمایه

محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه از منطقه ویژه اقتصادی جهرم گفت: این منطقه در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور قرار دارد که کوتاه‌ترین، نزدیک‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر برای جابه‌جایی کالاها است.

رضایی افزود: برای جذب سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی انگیزه‌هایی از جمله متعادل‌سازی نرخ زمین، اعطای تسهیلات مناسب با شرایط آسان، سرمایه‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مکان به صورت مشارکتی، تکمیل انبارها در راستای نگهداری کالا ضروری است.

منطقه ویژه اقتصادی جهرم، در زمینی به حدود ۳۴۰ هکتار زیرنظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در قالب ۲ فاز در حال تکمیل زیرساخت‌های توسعه صنعتی و بازرگانی است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2oyyv3