جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 10444
تاریخ انتشار: 1400/10/20 14:03

اعلام جزییات ثبت‌نام بیمه تکمیلی رانندگان

مدیر اداره رفاه سازمان تاکسیرانی شهر تهران جزییات ثبت‌نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی پایتخت را تشریح کرد و گفت: رانندگان تاکسی تا ۲۷ دی فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام برای بیمه تکمیلی اقدام کنند.

مریم قلی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سرانجام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی پایتخت، گفت: پیش‌ثبت‌نام بیمه درمان تکمیلی رانندگان تاکسی از ۱۳ آذر آغاز شده است و رانندگان تاکسی می‌توانند از طریق اپلیکیشنی که از طریق پیامک برای آنها ارسال شده، وارد باشگاه رفاه تاکسیرانان شده و نسبت به ثبت‌نام بیمه تکمیلی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تامین هزینه‌های درمان یکی از دغدغه‌های مردم به‌ویژه تاکسیرانان است، تصریح کرد: ما امسال دو نوع بیمه تکمیلی برای تاکسیرانان و خانواده‌های آنها در دو سطح طراحی کردیم که سطح اول، بیمه تکمیلی رانندگان است اما سطح دوم براساس نیازسنجی تاکسیرانان است که سطح تعهداتش بیشتر خواهد بود. قلی‌زاده با بیان اینکه رانندگان براساس اختیار خود می‌توانند سطح تعهدات بیمه‌ای را انتخاب کنند، گفت: رانندگان پس از مطالعه شرایط سطوح بیمه می‌توانند براساس نیازشان یکی از دو مدل بیمه تکمیلی را برای خود و خانواده تحت پوشش‌شان انتخاب کنند. البته رانندگان تاکسی که طرح ۲ را انتخاب کردند باید مابه‌التفاوت طرح یک و دو که مبلغ ۴۱۲ هزار تومان است را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه داشتن بیمه پایه تامین اجتماعی الزامی نیست، افزود: رانندگانی که بیمه پایه‌ای ندارند هم می‌توانند از بیمه تکمیلی استفاده کنند. مدیر اداره رفاه سازمان تاکسیرانی شهر تهران، گفت: مدت اعتبار بیمه یک‌ساله و تعهدات این بیمه از ۲۳ آذر شروع شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از طرح یک بیمه تکمیلی برای همه رانندگان تاکسی که کارنامه تاکسیرانی دارند، رایگان بوده و مبلغ از طریق سازمان تاکسیرانی پرداخت می‌شود، گفت: اما این افراد باید در صورتی که خانواده‌هایشان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دادند، هزینه آنها را پرداخت کنند.

قلی‌زاده با بیان اینکه اگر رانندگان تاکسی بیمه تکمیلی از سایر نهادها و... دارند نسبت به ثبت‌نام اقدام نکنند، چراکه بعدا به‌دلیل مغایرت نام آنها از لیست حذف می‌شود، اظهارکرد: مبلغ واریزی رانندگان قابل استرداد نیست و به همین دلیل رانندگانی که بیمه تکمیلی دارند نباید ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه نیاز به مراجعه حضوری رانندگان به سازمان تاکسیرانی نیست و آنها می‌توانند از طریق لینکی که برای آنها پیامک شده ثبت‌نام کنند، گفت: البته باید مالک شماره موبایل، راننده تاکسی باشد. از آنجایی که اطلاعات راننده تاکسی از چند سامانه استعلام می‌شود، رانندگان تاکسی باید اطلاعات خود همچون شماره موبایل، شماره شبا و... را به‌درستی وارد کرده و از ارائه اطلاعات دیگران خودداری کنند، وگرنه سیستم، اطلاعات را مغایر تشخیص می‌دهد. مدیر اداره رفاه سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه انتخاب طرح بیمه تکمیلی منوط به انتخاب سرپرست خانوار است، گفت: اگر راننده تاکسی که سرپرست خانوار است طرح یک یا دو را انتخاب کند، برای خانواده وی نیز همان طرح ثبت می‌شود و امکان ویرایش و حذف طرح مگر برای تولد فرزند جدید امکان‌پذیر نیست.

قلی‌زاده گفت: رانندگان تاکسی تا ۲۷ دی فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام خود یا خانواده‌شان برای بیمه تکمیلی اقدام کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wykd2