چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 10645
تاریخ انتشار: 1400/10/22 13:07

اعطای تسهیلات نوسازی تاکسی‌های با فرسودگی بالا

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از نوسازی بیش از ۳۵۰۰ تاکسی از ابتدای امسال خبر داد.

بـه‌گزارش ایسنا، علی محتشمی‌پور، معاون فنی و بهره‌برداری با اعلام این خبر افزود: از ابتدای امسال تاکنون، ۲ هزار و ۸۴۶ متقاضی با استفاده از تسهیلات بانکی اقدام به نوسازی ناوگان فرسوده و ۸۳۶ متقاضی نیز به صورت نقدی خودرو جایگزین خود را گرفته و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ متقاضی نیز پس از تکمیل پرونده بانکی خود تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده خودرو دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال‌حاضر تاکسیرانان به دو شیوه نقدی و روش استفاده از تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی صندوق کارآفرینی امید می‌توانند نسبت به شروع فرآیند نوسازی خود اقدام کنند.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی تهران با تشریح جزئیات استفاده از طرح نقدی گفت: در این طرح، متقاضیان پس از ثبت‌نام در سامانه نوسازی ناوگان توسط شرکت‌ها در دفاتر هماهنگی نسبت به ارائه درخواست خرید خودرو به صورت نقدی اقدام می‌کنند. 

پس از صدور کد رهگیری و دریافت پیش‌فاکتور از نمایندگی‌های شرکت تامین‌کننده نیز اقدام به واریز وجه کرده و این در حالی است که تا زمان تحویل خودرو جایگزین می‌توانند با تاکسی فرسوده خود فعالیت کنند.

وی همچنین عنوان کرد: در حال‌حاضر استفاده از تسهیلات بانکی نوسازی ناوگان، فقط شامل متقاضیانی می‌شود که نسبت به واریز آورده اولیه خود تا تاریخ ۱۵ آذر امسال اقدام کرده‌اند. 

محتشمی‌پور با بیان اینکه طرح نوسازی ناوگان، کلید به کلید اجرا می‌شود، گفت: در این طرح پس از اعلام نمایندگی‌های خودروساز، متقاضیان نسبت به تحویل خودرو فرسوده به مراکز اسقاط اقدام و ارزش گواهی اسقاط و لاشه خودرو خود را نیز مطابق با قیمت‌های اعلام شده نسبت به نوع خودرو از مراکز اسقاط دریافت می‌کنند.

بنا براعلام روابط‌عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران، معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی از ایجاد امکان ویژه برای تاکسیرانانی که خودرو آنها دارای فرسودگی بالا بوده و امکان فعالیت با آن را ندارند، خبر داد و گفت: این تاکسیرانان می‌تواند درخواست نوسازی تاکسی خود را زودتر از موعد مقرر به مراکز اسقاط اعلام کنند. البته بدیهی است این گروه از افراد تا زمان تحویل خودروی جایگزین امکان فعالیت نخواهند داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2xynb3