چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 10897
تاریخ انتشار: 1400/10/26 14:16

اعضای جدید هیات مدیره سایپا معرفی شدند

۳ عضو جدید هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا معرفی شدند. به‌گزارش سایپانیوز، محمدعلی تیموری، علیمردان عظیمی و علی شیدایی به نمایندگی از ۳ شرکت سهامدار گروه خودروسازی سایپا به عضویت هیات‌مدیره این گروه درآمدند.

بر این اساس، محمدعلی تیموری به نمایندگی از گروه سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا به‌عنوان عضو موظف و نایب‌رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا انتخاب شد. 

همچنین علیمردان عظیمی به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا به‌عنوان عضو موظف و رئیس هیات‌مدیره و علی شیدایی به نمایندگی از شرکت توسعه سرمایه رادین به‌عنوان عضو موظف هیات‌مدیره منصوب شدند.

علیمردان عظیمی از جانبازان و آزادگان سرافراز دفاع مقدس بوده و کارشناسی ارشد حقوق از دانشگاه تهران و دکترای حقوق عمومی از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دارد، در کارنامه کاری عظیمی، مدیرعاملی و عضویت در هیات‌مدیره شرکت‌هایی مانند فنرسازی زر، توسعه بازرگانی برنا و سایپا پرس، مدیرکل دفتر مرکز حقوقی و مدیرکل بازرسی گروه سایپا و مدیرکل حقوقی صندوق مهر امام رضا(ع) دیده می‌شود.

علی شیدایی نیز دکترای مدیریت صنعتی‌مالی واحد علوم و تحقیقات تهران و دکترای تخصصی مدیریت کسب‌وکار در رشته مهندسی و مدیریت ریسک دارد.

مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت صنعتی کیمیدارو، رئیس هیات‌مدیره شرکت پخش رازی، مشاور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، مدیرعاملی شرکت واسپاری ملت و مدیرعاملی شرکت لیزینگ جامع سینا از جمله مهم‌ترین سوابق مدیریتی شیدایی به‌شمار می‌آید.

محمدعلی تیموری نیز دانش‌آموخته دانشگاه شهید بهشتی در رشته مدیریت صنعتی و دارای کارشناسی ارشد MBA است.

تیموری که ۲۵ سال سابقه حضور در ایران‌خودرو و سایپا را در کارنامه دارد، در سال ۱۳۷۵ در شرکت ایران‌خودرو در بخش مدیریت نوین با اجرای استقرار سیستم‌های کیفیت با رویکرد کاهش قیمت، تحویل به موقع و بهره‌وری فعالیت خود را آغاز کرد. 

وی در ادامه سکان معاونت کیفیت مگاموتور سایپا را در دست گرفت و سپس باعنوان مدیرعامل یا هیات‌مدیره در شرکت‌های گروه سایپا، موتورسازی، گیربکس‌سازی، اکسل‌سازی و قطعه‌سازی، خدمات پس از فروش فعالیت خود را ادامه داد. 

راه‌اندازی کارخانجات موتور و گیربکس و قطعات صادراتی با استانداردهای روز جهان از دیگر فعالیت‌های محمدعلی تیموری است.

عضو موظف هیات‌مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل در شرکت‌های خدمات فنی رنا و رادیاتور ایران، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت دقت‌خودرو، عضو هیات‌مدیره شرکت‌های گروه ایپاکو، عضو هیات‌مدیره شرکت‌های متعدد قطعه‌سازی خودرو، از دیگر سوابق اجرایی و مدیریتی مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا به‌شمار می‌رود.

سایپا صادرکننده نمونه صنعت خودرو شد

گروه خودروسازی سایپا موفق به کسب عنوان صادر‌کننده نمونه استان تهران در حوزه صنایع خودرو شد. 

در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران که با حضور استاندار تهران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت، روسای اتاق‌های بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی کشور و استان تهران و جمعی از صادر‌کنندگان و فعالان این حوزه برگزار شد، گروه خودروسازی سایپا به‌عنوان صادرکننده نمونه معرفی شد و از عملکرد صادراتی این گروه خودروساز تقدیر شد.

رتبه برتر برای سایپا

به‌گزارش سایپانیوز، بهمن حسین‌زاده، عضو اسبق هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا که در این مراسم حاضر بود، در این‌باره گفت: این مراسم از بین ۴۹ شرکتی که سال ۱۳۹۹ صادرات داشته‌اند، برگزار شد و دبیرخانه این جشنواره براساس معیارهای تعیین‌شده، ۱۱ شرکت را در رشته‌های گوناگون حائز رتبه برتر در صادرات محصول معرفی کرد که گروه خودروسازی سایپا در حوزه خودروسازی موفق به کسب صادر‌کننده نمونه استان تهران شد.

وی افزود: سایپا در سال ۱۳۹۹ با وجود شرایط سختی که در کشور وجود داشت، با انجام اقدامات سازنده از قبیل افزایش تنوع سبد محصولات با توجه به اهداف تدوین‌شده در بازارهای صادراتی و بهبود کیفیت محصولات برای رقابت در بازارهای بین‌المللی توانست بخشی از تولیدات خود را به بازارهای هدف صادر و ارز‌آوری مناسبی برای چرخه اقتصادی خود و کشور فراهم کند.

او ادامه داد: گروه خودروسازی سایپا تاکنون موفق به کسب ۲ عنوان صادرکننده ممتاز و ۷ عنوان صادرکننده نمونه در سطح ملی و ۳ عنوان صادرکننده نمونه استان تهران شده و توانسته در حوزه صادرات محصول عملکرد بسیار چشمگیری داشته باشد.

بهمن‌زاده گفت: شرکت سایپا به‌دلیل تلاش‌های مستمر و موثر در حفظ و گسترش صادرات خودرو کشور، به‌عنوان صادرکننده نمونه استان تهران انتخاب و در این مراسم از زحمات مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به‌دلیل راهبری این گروه خودروساز در شرایط سخت کشور، قدردانی شد.

وی تاکید کرد: گروه سایپا به‌عنوان پرافتخارترین خودروساز ایران در زمینه صادرات، با وجود شرایط سخت اقتصادی در بازارهای هدف صادراتی که بخشی از آن از پاندمی کرونا ناشی شده، در کنار شرایط اقتصادی در داخل کشور تلاش کرده صادرات را به‌عنوان امری استراتژیک در برنامه‌های خود حفظ کند.

رکورد تولید روزانه پادراپلاس شکسته شد

معاون تولید، پشتیبانی و خدمات فنی شرکت زامیاد از شکسته شدن رکورد تولید روزانه کامیونت پادراپلاس در این شرکت خبر داد.

مسعود باریده با اعلام این خبر، افزود: برنامه‌ریزی‌های راهبردی و استراتژیک شرکت زامیاد به‌منظور جایگزینی کامیونت زامیاد Z۲۴ با کامیونت پادراپلاس در سال جاری نتیجه‌بخش بود و این شرکت توانست در اواسط دی، تولید این محصول را به بیش از ۱۰۰ خودرو در روز برساند.

وی در ادامه با اشاره به پیشی‌گرفتن تولید پادراپلاس نسبت به کامیونت زامیاد Z۲۴ یادآور شد: در روزهای آغازین تولید کامیونت پادراپلاس در اواخر سال گذشته، درصد تولید این محصول نسبت به کامیونت زامیاد Z۲۴ بسیار ناچیز بود که با برنامه‌ریزی انجام شده، در حال‌حاضر نسبت تولید پادراپلاس به کامیونت زامیاد Z۲۴ بیشتر شده است.

معاون تولید، پشتیبانی و خدمات فنی شرکت زامیاد با بیان این موضوع که پادراپلاس از مجهزترین کامیونت‌های کشور به لحاظ طراحی زیبا، قدرت و استحکام بالا، توان حمل بار بالا و دارای قیمت مناسب است، تاکید کرد: تمرکز بر رعایت استانداردهای تولید و بروزرسانی تجهیزات رفاهی و فنی به منظور جلب‌نظر و سلایق مشتریان از اهداف تولید این محصول بوده است.

گفتنی است، همزمان با افزایش تولید پادراپلاس، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای حفظ کیفیت و بهبود مستمر این محصول انجام شده به‌طوری که براساس اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، کامیونت پادراپلاس شرکت زامیاد به‌تازگی موفق به دریافت ۳ ستاره کیفی شده است.

امضای تفاهمنامه همکاری

با امضای تفاهمنامه همکاری بین گروه خودروسازی سایپا و شرکت تراکتورسازی تبریز، بخشی از توان فنی‌مهندسی سایپا در کشور سوریه به تولید و مونتاژ ماشین‌آلات کشاورزی اختصاص خواهد یافت.

این اقدام در راستای توسعه حجم صادرات غیرنفتی کشور به بازارهای منطقه انجام می‌شود و با اجرای آن شرکت تراکتورسازی تبریز این امکان را به‌دست می‌آورد تا محصولات خود را با استفاده از توان فنی‌مهندسی شرکت سیویکو در سوریه تولید و عرضه کند.

انتقال تکنولوژی، تولید و فروش محصولات تراکتورسازی ایران به صورت انحصاری در کشور سوریه با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های شرکت سیویکو از جمله مفاد این تفاهمنامه است. همچنین انتقال بخشی از سهام سایپا در شرکت سیویکو به تراکتورسازی تبریز در حال بررسی و مذاکره است.

گفتنی است شرکت سایپاسوریه با نام سیویکو در زمینی به مساحت ۵۵ هزار مترمربع در نزدیکی شهر حمص و شهرک صنعتی حسیا، ایجاد و تولید و مونتاژ برخی محصولات گروه خودروسازی سایپا از سال ۱۳۸۶ تاکنون در آن انجام شده است.

یک انتصاب در سازه‌گستر 

در حکمی مهرداد معلمان به‌عنوان سرپرست شرکت سازه‌گستر سایپا منصوب شد. وی پیش از این قائم‌مقام مدیرعامل شرکت سازه‌گستر بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36mde4