چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
کد خبر: 2502
تاریخ انتشار: 1400/07/11 12:49

اعتماد مردم، بهترین ابزار توسعه خودروسازی

جلب اعتماد مردم بهترین راهکار برای تقویت تولید محصولات خودروسازان از جمله سایپاست و اگر این خودروساز همچنان مانند گذشته به تعهدات خود عمل کند، به‌طور قطع مسیر توسعه آن هموارتر خواهد شد.

زمانی که مردم برای خرید از سبد خودروسازی استفاده می‌کنند انتظار تحویل به موقع با بهترین کیفیت و قیمت را دارند.

شرایط ایده‌آل و عرضه مناسب

اسد کرمی، نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در پاسخ به این پرسش که صفر شدن تعهدات معوق سایپا چه تاثیری می‌تواند بر بازار خودرو بگذارد، گفت: جلب اعتماد مردم، بهترین انگیزه برای افزایش تولید و توسعه محصولات است. از سوی دیگر، زمانی که بازار خودرو در تنش قیمت و عرضه قرار دارد، چنین اقدامی نشان از عزم و پشتکار سایپا برای ایجاد آرامش در بازار است. به‌گزارش سایپانیوز، وی تاکید کرد: زمانی که مردم برای خرید، از سبد خودروسازی مانند سایپا استفاده می‌کنند انتظار تحویل به موقع با بهترین کیفیت و قیمت را دارند. به‌گفته این فعال صنفی، استمرار ایفای تعهدات آن هم در این شرایط، می‌تواند تا حدودی نظم نسبی قیمت محصولات این شرکت در بازار را تضمین کند. کرمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این اتفاق (صفر شدن تعهدات معوق سایپا) احتمال کاهش قیمت محصولات این خودروساز را در بازار به وجود می‌آورد یا خیر؟ گفت: شاید در مقطعی کوتاه، ثبات و آرامش نسبی قیمت این محصولات صرفا در بازار رقم بخورد، اما ادامه این حرکت برای دوام شرایط مطلوب در بازار ضروری است. نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران با اشاره به شرایط بازار خودرو گفت: پذیرفتن واقعیت‌ها از سوی مشتریان اصلی، رمز موفقیت خودروسازهاست. بازار خودرو علاوه‌بر تنوع سبد محصولات و قیمت‌های مطلوب با توزیع و عرضه مناسب محصولات می‌تواند به شرایط ایده‌آل برسد.

کرمی در پاسخ به پرسشی دیگری مبنی بر اینکه برای کنترل قیمت خودرو در بازار چه راهکارهایی توصیه می‌شود، گفت: صرف وقت و هزینه، دو مقوله مهم برای خریداران اصلی خودرو است. وی تصریح کرد: هیچ‌گاه مشتری اصلی خودرو نمی‌پذیرد برای ثبت‌نام محصول موردنظر در صف انتظار قرار بگیرد و در نهایت برای دریافت خودرو موردعلاقه زمان طولانی را صرف کند. این فعال صنفی با تاکید بر اینکه جهت تسهیل خرید محصولات موردعلاقه مشتریان سایپا باید زمان و هزینه در نظر گرفته شود، گفت: تسریع در خرید محصولات سایپا آن هم با ترکیبی جدید از نحوه ثبت‌نام و فروش، یکی از شرایطی است که علاوه‌بر جلب اعتماد می‌تواند روی قیمت بازار این محصولات اثر مطلوبی داشته باشد. او گفت: تجربه‌های گذشته نشان داده، ثبات در تصمیمات و استمرار در ایجاد نظم توزیع و قیمت بهترین گزینه برای حفظ و بالندگی بازار خودرو محصولات شرکت‌های خودروسازی است.

خودرو نیست

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ گفت: گروه خودروسازی سایپا در شرایطی که کشور در سخت‌ترین شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی روبه‌رو است، توانست در زمینه تولید قطعات موردنیاز صنعت خودرو به خودکفایی کامل دست پیدا کند. سردار حسن حسن‌زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های نخبگان بسیجی گروه سایپا که به مناسبت هفته دفاع مقدس برپا شده، اظهارکرد: گروه خودروسازی سایپا با روحیه جهادی و ایثارگر خود توانست در زمینه تولید قطعات خاص و استراتژیک صنعت خودرو که قبل از تحریم، وابستگی به واردات آن ۱۰۰ درصد بود، به خودکفایی کامل برسد. وی ادامه داد: خودکفایی در تولید قطعاتی که به جهت تحریم، تامین (امکان واردات وجود نداشت) نمی‌شد و این امر به‌شدت تولید خودرو را کاهش داده بود، بسیار ارزشمند و باعث افتخار است. فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ تاکید کرد: دشمنان تصور می‌کردند جوانان این مرزوبوم بعد از تجربه ۸ سال جنگ تحمیلی، دیگر روحیه ازخودگذشتگی و بسیجی را ندارند اما از این امر غافل بودند که جوانان کشور فرهنگ جهاد و مقاومت در برابر استکبار را یادگرفته‌اند و با تمام قوا در مقابل زورگویی‌های دشمن ایستادگی می‌کنند. وی گفت: زمانی که خودرو پراید از خط تولید این گروه خودروسازی خارج شد، این مجموعه خودرویی را به تولید انبوه رساند که در آن مقطع تا ۹۰ درصد داخلی‌سازی شده بود؛ این امر برای کشور که در تحریم است بسیار با ارزش است. فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ با یادآوری اینکه درحال‌حاضر تمام قطعات خودرو توسط مهندسان داخلی تولید و تامین می‌شود، اظهار کرد: نمایشگاه توانمندی‌های نخبگان بسیجی گروه سایپا، نشان داد این مجموعه رشد و پیشرفت بسیار مناسبی در تولید قطعات داشته و توانسته تهدیدهای خارجی را به فرصت تبدیل کند.

نیازی به واردات قطعات حساس نیست

داوود حسین‌زاده، فرمانده بسیج گروه خودروسازی سایپا نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های نخبگان بسیجی گروه سایپا، گفت: در دوران تحریم و جنگ اقتصادی، سایپا موفق شد نسبت به داخلی‌سازی قطعات و مواد اولیه موردنیاز صنعت خودرو اقدام کند. تکنولوژی‌هایی که در گذشته، کشور به آن وابسته بود و تنها از طریق واردات تامین می‌شد اکنون با همت بسیج و مهندسان سایپا داخلی‌سازی شده است و دیگر نیازی به واردات نیست. وی با بیان اینکه خودکفایی قطعات صنعت خودرو با همکاری نیروی هوایی ارتش، سازمان صنایع هوافضا و مجموعه‌های دانش‌بنیان محقق شد، تصریح کرد: هیچ قطعه‌ای در صنعت خودرو وجود ندارد که امکان تولید آن در داخل نباشد.

جلب اعتماد با به‌روز شدن تعهدات

یک فعال حوزه قطعه‌سازی صفر شدن تعهدات معوق سایپا را موجب جلب اعتماد هرچه بیشتر مشتریان این گروه خودروسازی دانست. محمدرضا نجفی‌منش اظهارکرد: در شرایط حاکم بر وضعیت اقتصادی کشور، نخبه‌ترین افراد جهان در حوزه‌های اقتصادی هم به ایران بیایند، نمی‌توانند همانند فعالان اقتصادی و تولیدی کشور به کسب‌وکار و تولید بپردازند، چراکه قیمت تولید و هزینه‌های سربار در کشور موجب آن می‌شود که تولید بسیاری از کالاها صرفه‌اقتصادی نداشته باشد. این فعال قطعه با اشاره به اینکه صنعت خودرو کشور نیز یکی از صنایع مهم و ارزشمند کشور است که دچار مشکلات عدیده‌ای در بسیاری موارد شده است، افزود: در صورت عدم‌توجه به مشکلات این صنعت، آینده نامعلومی برای آن وجود خواهد داشت به‌طوری که این مشکلات موجب شد خوردوسازان طی سال گذشته دچار تعهدات معوق فراوانی شوند. هرچند که خوشبختانه با تلاش‌های انجام‌شده امروز بر آن فائق آمدند. نجفی‌منش ادامه داد: دو مشکل اساسی صنعت خودرو درحال‌حاضر قیمت‌گذاری دستوری خودرو و دخالت در مدیریت این شرکت‌ها است که متاسفانه تمامی مسائل این شرکت‌ها را تحت‌تاثیر قرار داده و اگر این ۲ مشکل اساسی و ریشه‌ای حل شود، نه‌تنها کمبودی نخواهیم داشت بلکه با قدرت بیشتری می‌توانیم به جلو حرکت کنیم. این فعال قطعه‌ساز با اشاره به لزوم جلب اعتماد مشتریان گفت: این در حالی است که ما در شرایط سخت تحریمی باید به جلب هر چه بیشتر اعتماد مصرف‌کنندگان روی بیاوریم و همین عامل موجب خواهد شد بر مشکلات متعدد فائق آییم. وی تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانیم تعهدات معوق گروه خودروسازی سایپا طی مدت گذشته به صفر رسیده که این خود اقدام مهمی است و باید این نوع هماهنگی بین اجزا تولید خودرو را تقویت بخشیم. نجفی‌منش تاکید کرد: طی مدت گذشته، شرکت‌های تولیدکننده قطعات خودرو کشور با وجود همه تنگناهای اقتصادی و با وجود داشتن بدهی‌های متعدد از خودروسازان، دوشادوش آنها به تولید ادامه دادند تا از خاموش شدن چراغ تولید خودرو در کشور جلوگیری کنند.وی خاطرنشان کرد: این زنجیره ارزشمند بهم پیوسته در صورت همپوشانی و حمایت تمامی اجزا می‌تواند به پیشرفت‌های مهمی دست پیدا کند تا موجب سرافرازی کشور شود و از سوی دیگر، باعث خرسندی و بهره‌مندی مشتریان از آن شود. نجفی‌منش در پایان خاطرنشان کرد: امید است با تصمیم‌گیری‌های بزرگ و کارشناسانه بتوان به روزهای اوج صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور بازگشت و شاهد موفقیت‌های روزافزون تولیدکنندگان خودرو و انبساط خاطر مشتریان شویم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/275kg3