پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 17604
تاریخ انتشار: 1401/03/28 05:11

اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی در سایت

اولین گام جهت بهبود رتبه سایت و سئو وب سایت جستجوی اصولی کلمات کلیدی است. با استفاده از کلمات کلیدی می‌توان استراتژی سئو سایت را انجام داد. در بسیاری از موارد پیدا کردن کلمات یا عبارات کلیدی فرآیندی به نسبت سخت و استرس‌زاست. زیرا با کوچکترین اشتباه رتبه وبسایت شما نه تنها رشد نمی‌کند بلکه ممکن است از نتایج گوگل خارج شوید.

اولین گام جهت بهبود رتبه سایت و سئو وب سایت جستجوی اصولی کلمات کلیدی است. با استفاده از کلمات کلیدی می‌توان استراتژی سئو سایت را انجام داد. در بسیاری از موارد پیدا کردن کلمات یا عبارات کلیدی فرآیندی به نسبت سخت و استرس‌زاست. زیرا با کوچکترین اشتباه رتبه وبسایت شما نه تنها رشد نمی‌کند بلکه ممکن است از نتایج گوگل خارج شوید. ما در این مقاله از دیجی تک قصد داریم شما را با برخی از اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی در سایت آشنا کنیم. دانستن این اشتباهات می‌تواند به شما کمک بسیار زیاد کند اما برای اینکه بتوانید رتبه و سئو سایت خود را بهبود ببخشید می‌توانید برروی لینک digitechseo.com بزنید و جهت یافتن  کلمات کلیدی درست مشاوره دریافت کنید. مشاوره درست می‌تواند جایگاه شما را بین رقبایتان تکان دهد و باعث پیشرفت روزافزون برندتان شود.

digitechseo.com/seo

متداول‌ترین اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی

جستجو نکردن کلمات کلیدی

از آنجایی که جستجو و تحقیق درباره هر کلمه یا عبارت کلیدی کاری به نسبت سخت و زمانبری است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند اینکار را انجام ندهند. برخی تصور می‌کنند که به صورت غریزی و با کمی تفکر می‌توانند کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود را پیدا کنند. پیدا کردن غریزی کلمات کلیدی و تنها تکرار بیشمار آن در متون مقاله سالهاست که از قوانین گوگل حذف شده است. برای اینکه بتوانید در بین رقبای خود رقابت کنید باید به درستی کلمات کلیدی مناسب کسب‌وکار خود را در گوگل جستجو کنید و میزان درصد سرچ آن را بیابید. چرا که در این صورت متوجه خواهید شد مخاطبین‌تان دقیقا به دنبال چه چیزی هستند.

کلمات کلیدی غیرمعمول و پررقابت را هدف قرار می‌دهید

بسیاری از سئوکارانی که کاربلد نیستند برروی کلمات کلیدی غیررایج یا پررقابت سرمایه‌گذاری می‌کنند که در نهایت تیرشان از هدف خارج می‌شود. فراموش نکنید برخی از حوزه‎های کاری بسیار رقابتی هستند و شما برای بدست آوردن جایگاه گوگل در بین رقبا مسیر طولانی و دشواری را پیش‌رو خواهید داشت. اگر به تازگی سئو وب سایت خود را آغاز نموده‌اید نباید برروی کلمات کلیدی پررقیب متمرکز شوید. در عوض می‌توانید هدف خود را روی کلمات کلیدی طولانی یا همان Long Tail keywords بگذارید. در این حالت شانس شما در فضای رقابتی بیشتر خواهد بود.

استفاده از کلمات نامرتب ممنوع

کلمات یا عبارات کلیدی را هدف قرار دهید که مخاطبین شما در حوزه کاریتان بیشتر آنها را جستجو می‌کنند. همیشه باید از لحن و زبانی استفاده نمایید که با لحن و زبان مخاطبینتان یکسان باشد. به عنوان مثال اگر مخاطبین شما کلمه "کار درمانی" را به شکل جدا جستجو می‌کنند شما نیز باید به شکل جدا آن را استفاده کنید و از سرهم نوشتن آن به عنوان کلمه کلیدی خودداری نمایید. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که باید لحن خود را با لحن مخاطب همسو کنید.

جهت یافتن کلمات کلیدی مناسب و تدوین استراتژی درست سئو، می‌توانید از خدمات شرکت دیجی‌تک بهره‌مند شوید. مشاورین دیجی‌تک آماده ارائه خدمات مشاوره در خصوص سئو و بهینه‌سازی سایت هستند.

سئو سایت  دیجی تک

کلمات کلیدی مفرد به جای کلمات جمع

بسیاری از کسب‌وکارها همیشه به دنبال کلمات کلیدی مفرد هستند و تصور می‌کنند کلمات جمع جستجویی ندارند، این باور کاملاً غلط است و بسته به نوع مخاطبین هدف فرق دارد. اما برای اینکه مطمئن شوید که مخاطبین هدف شما عبارات یا کلمات کلیدی حوزه کاریتان را جمع یا مفرد استفاده می‌کنند یا خیر؟ می‌توانید از ابزار گوگل ترند بهره ببرید. به عنوان مثال فروش گل زینتی یا فروش گل‌های زینتی؟ براین اساس شما دقیقا همان چیزی را بیان نموده‌اید که مخاطب جستجو می‌کند.

 

تمرکز برروی کلیدواژه‌هایی که ترافیک خاصی ندارند

بهترین و درست‌ترین روش برای شروع فرآیند سئو، استفاده از کلیدواژه‌های طولانی است. این کلمات ترافیک کمی دارند به همین دلیل شما شانس بیشتری برای دیده شدن دارید. اما مراقب کلیدواژه‌های که هیچ ترافیکی ندارند باشید. در برخی شرایط سئوکاران برروی کلمات کلیدی سرمایه‌گذاری می‌کنند که به طور کلی هیچ ترافیکی ندارند. این کلمات یا عبارات هیچ کمکی به سئوی شما نخواهد کرد. پس فراموش نکنید برای شروع فرآیند استراتژی سئو باید با کلماتی شروع کنید که حداقل ترافیک را دارند، نه ترافیک صفر.

ارزیابی کلیدواژه‌های به کاررفته شده

در بسیاری از شرایط افراد نمی‌دانند که در مسیر درست هستند یا خیر؟ برای اینکه متوجه شوید، باید هرازگاهی کلیدواژه‌های به کارگرفته شده در محتواهای خود را مورد ارزیابی قرار دهید. در این صورت متوجه می‌شوید که آیا با این کلمه کلیدی در نتایج گوگل به مخاطبین خود نشان داده می‌شوید یا خیر؟ برای انجام اینکار باید هر از گاهی در موتور جستجوی گوگل دقیقاً کلمه کلیدی تان را وارد نمایید و نتایج را بررسی کنید. تنها کافیست به دنبال صفحه سایت خود در نتایج جستجو باشید. اگر جایگاه سایت خود را در کلمات کلیدی بررسی نکنید، متوجه نمی‌شوید که آیا مسیر درستی را طی می‌کنید یا خیر؟ در این صورت می‌فهمید که استراتژی و کلمات کلیدی شما چقدر درست هستند.

استفاده از یک کلمه کلیدی در هر مقاله بلاگ

این ذهنیت برای بسیاری از سئوکاران تازه‌کار وجود دارد که باید از یک کلمه کلیدی برای مقاله یا به اصطلاح محتوای بلاگ خود استفاده کنیم. خیر اینگونه نیست. اگر شما یک محتوای کامل و جامع دارید و می‌توانید از چندین کلیدواژه برای آن استفاده کنید، حتما اینکار را انجام دهید و تعلل نکنید.

ارائه خدمات سئو دیجی تک:

 

در این مقاله با اشتباهات رایج جستجو کلمه کلیدی به خوبی آشنا شدید. پیدا کردن کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی نادرست می‌تواند مسیر و استراتژی سئویی شما را نابود کند. از این رو تاثیرات منفی برروی رتبه و جایگاه شما در گوگل خواهد گذاشت. بنابراین اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید، بهتر است از یک متخصص سئو کمک دریافت کنید تا استراتژی درست سئویی شما را تدوین نماید. ما در دیجی تک دارای متخصصین سئو هستیم که می‌توانند در حوزه‌های مختلف کاری به شما کنند. برای آشنایی با ما به وب سایت مراجعه کرده و در صفحه درباره دیجی تک بیشر با ما آشنا شوید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3996rx