چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 18970
تاریخ انتشار: 1401/05/24 00:14

اشتباهاتی از نگاه جهان دژ در قفسه بندی انبار که خسارات زیادی در بر دارد!

با شرکت قفسه سازان جهان دژ در نگاهی به برخی اشتباهات در قفسه بندی انبار که می‌تواند سالانه خسارت زیادی برای شما در بر داشته باشد، همراه باشید.

 

اشتباهاتی از نگاه جهان دژ در قفسه بندی انبار که خسارات زیادی در بر دارد!

 

قفسه بندی انبار چیزی نیست که هرساله یا هر چند سال یک‌بار بتوانید آن را عوض کنید و با قفسه‌هایی از جنس بهتر یا چیدمان برتر جایگزین کنید. همین دلیل کافی است تا هنگام برنامه‌ریزی برای قفسه بندی انبار از چند اشتباه معمول در این موضوع که ممکن است سالانه میلیون‌ها تومان به شما خسارت بزند، پیشگیری کنید.

اشتباهات رایج طراحی و مهندسی در قفسه انبار:

اشکالات مختلفی در قفسه بندی انبار معمول است که هرکدام آنها دربرگیرده خسارت‌های مالی فراوان برای شما است. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آنها می‌پردازیم:

1- طراحی و نصب قفسه انبار باید با توجه به آینده سیستم سازمانی شما صورت گیرد:

یکی از مهم‌ترین اشتباهات در قفسه بندی انبارها، توجه به نیاز فعلی شرکت یا کارخانه، و در نظر نگرفتن آینده سازمانی انبار است. بسیاری از کسب‌وکارهایی که اکنون بسیار بزرگ و پربازده هستند، در ابتدا کوچک و محدود بوده‌اند. توسعه کسب‌ و کارها با تلاش و پشتکار پدید آورندگان آنها صورت گرفته و با گذشت زمان تبدیل به غول‌هایی در تجارت و خرید و فروش، خدمات رسانی یا در تولید کالا شده‌اند.

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که در بسیاری موارد به آن توجه نمی‌شود، همین نکته است. برای طراحی قفسه بندی انبار شرکت یا کارخانه خود، آینده شغلی خود را در نظر بگیرید. توسعه بخشیدن و ارتقاء سیستم قفسه بندی در آینده هزینه بیشتری برای شما در بر خواهد داشت. کارآفرینان آینده‌نگر از ابتدای کار به آینده شغلی خود و موفقیت پروژه نگاه می‌کنند.

2- صرفه‌جویی در هزینه قفسه انبار می‌تواند خسارت‌های سنگین بعدی را به همراه داشته باشد:

انتخاب اصولی و استاندارد قفسه بندی برای انبار نوعی سرمایه‌گذاری برای شرکت شما به حساب می‌آید. مهم‌ترین شرط برای قفسه‌بندی انبار، استفاده از قفسه‌های محکم، بادوام و باکیفیت است. طبیعی است قفسه‌هایی با کیفیت پائین‌تر، ارزان‌تر هستند، اما آیا انتخاب آنها برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها کار درستی است؟

عقلانیت و تجربه نشان داده کمتر هزینه کردن برای صرفه‌جویی در یک مسئله مهم، ضررهای بعدی را به دنبال داشته است. از نمونه ضررهای بعدی که خرید قفسه‌های نامرغوب به دنبال دارد، هزینه تعمیر سیستم قفسه بندی انبار شما است. مهم‌ترین نکته‌ای که در قفسه بندی انبار باید به آنها توجه کنید، استجکام، مقاومت، دوام و کارایی قفسه‌ها برای کالاهای مورد نظر شما است. در واقع انتخاب بهترین و محکم‌ترین قفسه انبار شرکت و تجارت شما را برای سال‌های طولانی گارانتی و تامین می‌کند.

3- انتخاب اشتباه طراح و مجری سیستم قفسه انبار قابل جبران نیست:

یکی دیگر از اشتباهاتی که بسیاری از شرکت‌ها را درگیر کرده، انتخاب شتاب‌زده و بدون تحقیق مجری طراحی و نصب قفسه‌بندی است. قفسه‌بندی صنعتی نیاز به دانش و مهارتی دارد که از هر فروشنده تجهیزات انبار برنمی‌آید. در واقع این صنعت دانشی فراتر از ساخت یا فروش تجهیزات انبار است. از مهم‌ترین مواردی که نشانگر نداشتن دانش و تجربه در قفسه‌بندی انبار است، به موارد مختلفی می‌توانیم اشاره کنیم:

* نصب اشتباه سیستم های قفسه بندی و دیگر تجعیزات قفسه‌ها باعث می‌شود قفسه‌ها دارای استحکام خوبی نبوده، در برابر ضربه هم مقاوم نباشند. رعایت نکردن نکته‌های ایمنی فارغ از ضررهای مالی فراوان، می‌تواند ضررهای جانی هم به دنبال داشته باشد.

* نصب قفسه‌های بی‌کیفیت انبار در نهایت باعث آسیب به بدنه قفسه‌ها و ریزش بار آنها خواهد شد. این مسئله ضررهای زیادی به دنبال دارد.

* در نظر نگرفتن فضای مناسب برای حرکت در بین قفسه‌ها مشکلات زیادی به همراه دارد که ناکارآمدی قفسه‌بندی یکی از مهم‌ترین آنها است.

* نصب قطعه‌های غیر استاندارد به قفسه بندی صنعتی و نیمه‌صنعتی باعث کاهش مقاومت قفسه‌ها و آسیب به آنها می‌شود.

4- انتخاب اشتباه نوع سیستم قفسه انبار مشکلات زیادی برای شما پدید می‌آورد:

انتخاب نادرست سیستم قفسه بندی انبار نیز یکی از اشتباهات رایج قفسه‌بندی است. سیستم قفسه‌بندی باید با توجه به نوع، وزن و اندازه کالاها صورت گیرد. همچنین ممکن است یک انبار کالا نیاز به انواع مختلفی از قفسه‌بندی در بخش‌های گوناگون آن داشته باشد. هرکدام از قفسه‌های صاف و مسطح، قفسه‌های شبکه‌ای، قفسه‌های لبه‌دار و انواع دیگر قفسه‌ها برای کالاهایی خاص مناسب هستند. انتخاب نوع مناسب قفسه‌بندی انبار دسترسی آسان به کالاها و تضمین سلامت آنها را به دنبال دارد و از هزینه‌های اضافی شما جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی:

این نکته را به خاطر داشته باشید که در کنار سیستم قفسه‌بندی اصولی و متناسب با نوع کالاها و نصب صحیح آنها، موارد دیگری هم وجود دارد که از اهمیت زیادی برخوردار هستند. از نمونه این موارد می‌توان به روش استفاده و کاربری از قفسه انبار اشاره کرد. کارکنان یک سیستم انبار باید روش چیدمان اصولی و همچنین برداشتن درست کالاها را آموزش دیده باشند.

در کنار این موضوع، شرکت های مجری سیستم قفسه باید ملزم به ارائه دفترچه راهنمای مشخصات فنی و نحوه استفاده از قفسه ها به مشتریان خود باشند.

طراحان و مجریان نصب قفسه بندی انبار در شرکت قفسه سازان جهان دژ در زمان فروش و نصب قفسه‌ها، راهنمای استفاده از سیستم قفسه بندی انبار را هم به شما ارائه می‌دهند. همچنین با ارائه گارانتی برای قفسه‌ها و سیستم قفسه‌بندی، خیال شما را درباره استحکام آنها آسوده می‌سازند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4y8vem