پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 3923
تاریخ انتشار: 1400/07/29 13:00

استقبال آفرودبازان از نمایشگاه تهران/ قیمت این خودروها در نمایشگاه

مدیر روابط عمومی شرکت آمیکو گفت: قوانین موجود معمولا به ضرر تولیدکننده تمام می‌شود. اتفاقی که حدود دو سال قبل در گمرکات افتاد از آن جمله است. ضربه بزرگی به تولیدکنندگان وارد شد.

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفداران‌ترین بخش‌های نمایشگاه نمایشگاه بین‌المللی آفرود، کمپینگ و ماجراجویی، تجهیزات و به خصوص وسایل نقلیه آفرود است. اسقبال گرم مردم از این نمایشگاه بر گسترش روزافزون علاقه مردم به این حوزه دلالت دارد. در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با مدیر روابط عمومی شرکت آمیکو به گفتگو نشستیم و از وضعیت این اقتصاد مهم سوال کردیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

قیمت پیکاپ آسنا

استقبال از نمایشگاه امسال، بسیار خوب و فراتر از انتظار بوده است. غلامحسین بی‌ریا، مسئول روابط عمومی شرکت آمیکو ضمن بیان این موضوع اظهار داشت: «استقبال از نمایشگاه، نشان‌دهنده تعداد زیاد علاقه‌مندان آفرود است. ما با پیکاب آسنا به نمایشگاه آمده‌ایم. دو نمونه آفرود شده این خودرو را در معرض نمایش گذاشته‌ایم. قیمت فروش نقدی  ۹۵۰ میلیون تومان است. امکان فروش اعتباری (۶ تا ۳۶ ماهه) هم وجود دارد. فروش اعتباری بعد از نمایشگاه هم ادامه دارد».

علاقه به آفرود روز به روز رو به افزایش است ولی آیا به موازات این علاقه، زیرساخت‌های لازم هم ایجاد شده است؟ مدیر روابط عمومی آمیکو در پاسخ این سوال اظهار داشت: «دنبال برگزاری مسابقه آفرود بودیم. در واقع در جستجوی پیستی برای این موضوع بودیم. گویا در غرب تهران، پیست داریم ولی فعلا فعال نیست. این مشکل باعث شده است که بیشتر علاقه‌مندان در مناطق کوهستانی، علاقه خود را دنبال کنند. این کاستی ممکن است یکسری مشکلات زیست‌محیطی ایجاد کند. در حال حاضر متولی مشخصی برای این رشته وجود ندارد. تشکل‌هایی که در حال حاضر فعالیت می‌‌کنند، غیررسمی‌اند».

قوانین به ضرر تولیدکننده است

وی در بخش بعدی سخنان خود گفت: «از طرف دیگر وزارت صمت به عنوان متولی صنعت، هیچ گزینه خاصی برای تولیدکنندگان در نظر نگرفته است. تولیدکنندگان به قول معروف با سیلی، صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند. قوانین موجود معمولا به ضرر تولیدکننده تمام می‌شود. اتفاقی که حدود دو سال قبل در گمرکات افتاد از آن جمله است. اجازه ندادند که مردم، کالاهای خود را ترخیص کنند. درک نمی‌کنم که چرا چنین اتفاقی باید بیفتد. ضربه هولناکی به صنعت و تولیدکنندگان وارد شد. قبل از هر چیز باید مشکلات تولیدکنندگان را شناسایی و حمایت کنند. حداقل، با وضع قوانین نامناسب به آنها ضربه وارد نکنند».

وی افزود: «مشکلات بسیاری از تولیدکنندگان دیگر را نداریم اما در حوزه‌هایی مثل ارز، واردات، تولید، سهمیه حمایت خاصی ندیده‌ایم. وضعیت در گذشته بهتر بود. فعالان تولید از انواع سهمیه‌ ها (برای مثال در زمینه مواد اولیه) بهره‌مند می‌شدند. حتی گرفتن ارز آزاد هم بسیار دشوار شده است و قوانین سخت و پیچیده‌ای دارد. زمان بسیاری زیادی صرف این فرآیند می‌شود».

کاهش نرخ ابتلا به کرونا و رونق اندک گردشگری و فعالیت‌های سرگرم‌کننده کمی به این بازار جان بخشیده است. بی‌ریا ضمن بیان این موضوع افزود: «دلیل استقبال از نمایشگاه هم احتمالا همین است. با این حال مشکلات پیش روی بخش گردشگری به قوت خود باقی است. حتی در تهران به اندازه کافی هتل وجود ندارد. هنگام برگزاری رویدادها، مردم مجبور می‌شوند به سراغ گزینه‌هایی مثل بوم‌گردی و منازل بروند. از طرف دیگر بسیاری از افراد ممکن است قدرت خرید لازم را نداشته باشند».

وی افزود: «قبلا به کشورهایی مثل آذربابجان و ارمنستان صادرات داشتیم ولی در چند سال اخیر صادرات نداشته‌ایم. قیمت تمام انواع خودرو افزایش پیدا کرده است. این اتفاق برای محصولات ما هم رخ داده است. قیمت ارز هم تقریبا سه برابر شده و مستقیما بر قیمت خودرو تاثیر گذاشته است. برنامه شرکت برای تولید امسال حدود ۳۵۰۰ دستگاه است و سعی داریم این آمار را محقق کنیم».


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3zp6z2