پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 15131
تاریخ انتشار: 1401/02/06 02:52

استفاده از پارتیشن شیشه ای متحرک به عنوان بالکن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای متحرک یک نوع دیوار از جنس شیشه می باشد که قابلیت باز و بسته شدن دارد ، فضای زیادی را نیز اشغال نمی کند به همین دلیل نزد کاربران بسیار پر طرفدار می باشد. پارتیشن های متحرک توسط بست هایی به زمین متصل می شود که در مواقع لزوم به راحتی می توان بست ها را باز کرد و پارتیشن را حرکت داد.

پارتیشن شیشه ای متحرک یک نوع دیوار از جنس شیشه می باشد که قابلیت باز و بسته شدن دارد ، فضای زیادی را نیز اشغال نمی کند به همین دلیل نزد کاربران بسیار پر طرفدار می باشد. پارتیشن های متحرک توسط بست هایی به زمین متصل می شود که در مواقع لزوم به راحتی می توان بست ها را باز کرد و پارتیشن را حرکت داد.

پارتیشن های شیشه ای متحرک درون یک ریل در طول محور سقف و کف حرکت می کنند و در دونوع پنلی و آکاردئونی می باشند .بدین صورت که که یا پنل های شیشه ای بر روی هم جمع می شوند و در کنار دیوار قرار می گیرند و یا به صورت آکاردئونی تا می شوند و بروی هم قرار می گیرند که در هر دو مدل فضای کمی را اشغال می کنند ، به وسیله ی این پارتیشن های زیبا می توان محیط داخلی را به راحت تقسیم بندی کرد .این پارتیشن ها هم در منازل و هم در اداره ها کارایی زیادی دارند.مثلا در صورت نداشتن فضای اختصاصی برای محل کنفرانس می توان از پارتیشن های متحرک استفاده کرد و سریعا یک اتاق تشکیل داد و بعد از تشکیل جلسه بلافاصله فضا را به حالت قبل برگرداند.

اما یکی از کاربردهای پارتیشن های متحرک در بالکن های منازل میباشد. بالکن شیشه ای یکی از سازه هایی می باشد که این روزها در بسیاری از ساختمان ها شاهد آن می باشیم . بالکن شیشه ای از تعدادی پنل شیشه ای با اندازه های یکسان تشکیل شده است ، این پنل های شیشه ای می تواند درون فریم و یا فریم لس باشد . البته نوع فریم لس زیباتر و کاربرپسند تر می باشد و از انجایی که شیشه بالکنی در نمای خارجی قرار دارد ، جلوه ی ظاهری آن از اهمیت بالایی برای مشتریان برخوردار می باشد.

بالکن شیشه ای را می توان به چهار صورت طراحی و اجرا کرد

  • شیشه بالکن فریم دار
  • شیشه بالکن فریم لس
  • شیشه بالکن ثابت
  • شیشه بالکن متحرک

پارتیشن شیشه ای متحرک

 

بالکن شیشه ای ثابت

پنله های شیشه ای در کنار هم و تا سقف کشیده می شوند به طوریکه بالکن کاملا پوشیده می شود و شما می توانید از بالکن به عنوان فضایی از منزل استفاده کنید و شاهد مناظر بیرون از پشت شیشه های سکوریت شده باشید..همچنین دیگر نگران ورود حشرات موذی و خیس و کثیف شدن بالکن نباشید.قیمت این نوع بالکن شیشه ای به دلیل استفاده ی کمتر از یراق شالات مناسب تر می باشد .بنابراین شما می توانید با صرف هزینه ی کمتر هم نمای زیبایی به ساختمان خود دهید هم فضای اضافی در منزل برای خود ایجاد کنید.

بالکن شیشه ای متحرک

مدل دیگر بالکن شیشه ای از نوع متحرک می باشد ، در این مدل پنل های شیشه ای از کف  وسقف درون ریل قرار دارند. برخی از افراد نمی خواهند فضای بالکن برای همیشه بسته بماند و دوست دارند در فصول گرم سال از هوای مطبوع و طبیعی استفاده کنند بدین صورت با استفاده از این روش می توان پنل های شیشه ای را درون ریل به صورت عمودی خارج کرد و به صورت افقی حرکت داد و بر روی هم جمع کرد .بدین صورت می توان از هوای طبیعی استفاده کرد و در صورت برودت هوا و یا بارش برف و باران دوباره پنل های شیشه ای را کنار هم چید و بالکن را محصور کرد..

قیمت بالکن شیشه ای متحرک نسبت به نوع ثابت به دلیل استفاده از یراق آلات بیشتر گرانتر می باشد ولی مزایای بیشتری نسبت به نوع ثابت دارد. این پارتیشن شیشه ای متحرک علاوه بر  زیبایی که در نمای خارجی ایجاد می کند ، بسیار ایمن میباشد چرا که تا سقف کشیده شده است و فضایی را برای سقوط حیوانات خانگی و یا کودکان نمی گذارد.. این دیوار شیشه ای مانع از عبور نور به داخل نمی شود و عایق خوبی در برابر آلودگی های صوتی به خصوص در شهرهای شلوغ می باشد. جهت مشاهده ی نمونه کار اجرا شده توسط تیم درتیس به سایت نشانی  doortis.ir مراجعه نمایید.

 

بالکن شیشه ای

انواع درب شیشه ای برای پارتیشن های شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای با توجه به نوع کاربری در محل نصب می توانند دارای درب و یا بدون درب طراحی و اجرا گردند.معمولا پارتیشن های شاداری از درب استفاده می کنند چرا که آلودگی صرتی در چنین محیط هایی زیاد می باشد و جهت جلوگیری از این مشکل از درب برای پارتیشن ها استفاده می کنند.اغلب افراد جهت هماهنگی با پارتیشن از درب های شیشه ای استفاده می کنند ،درب پارتیش شیشه ای می تواند به صورت دستی و یا اتوماتیک باشد.نصب درب اتوماتیک شیشه ای معمولا در محیط هایی که تردد بالایی دارند و یا باز کردن درب برای کاربران مشکل می باشد کاربری دارد ، مثلا محیط هایی که کاربران آن بیشتر معلولین جسمی می باشند درب های اتوماتیک در چنین محیط هایی کارایی بهتری نسبت به نوع دستی دارد.

 درب های دستی شیشه ای به دو صورت لولایی و کشویی طراحی می شوند درب های لولایی شیشه ای یک فضای 90 درجه ای را اشغال می کنند و در محیط هایی که فضای کوچکی دارند مناسب نمی باشد. در مقابل درب های لولایی ،درب های دستی کشویی قرار دارند که درون یک ریل حرکت می کنند و باز و بسته می شوند .دربهای شیشه ای ریلی فضایی را اشغال نمی کنند ولی برای قرار گیری لت متحرک نیاز به یک فضای ثابت کناری دارند که پنل متحرک هنگام باز شدن بر روی آن قرار بگیرد.

 

درب شیشه ای پارتیشنی

کلام آخر

پارتیشن شیشه ای متحرک به دلیل قابلیت جابه جایی که دارد می تواند در منازل و اداره ها کاربری فراوانی داشته باشد به خصوص در فضاهایی که کوچک هستند و نمی توان برای هر بخش اتاق جداگانه ای را تعبیه کرد می توان از پارتیشن های متحرک شیشه ای برای تقسیم بندی به طور موقت استفاده کرد و بعد از رفع نیاز دوباره شرایط را به حالت اول برگرداند.

یکی از کاربردهای پارتیشن های متحرک در بالکن ها نیز می باشد.دیوارهای شیشه ای که بالکن را می پوشانند می توان به صورت ثابت و یا متحرک باشند .نوع متحرک در کنار مزایای زیادی که دارد قیمت بالاتری نیز دارد.

شرکت درتیس یکی از شرکت های تولید کننده ی انواع محصولات شیشه ای از جمله پارتیشن شیشه ای ، درب اتوماتیک شیشه ای ، نرده شیشه ای ، سقف و کف شیشه ای و حمام شیشه ای می باشد جهت دیدن نمونه کارهای اجرا شده توسط تیم درتیس به وبسایت ما به آدرس doortis.ir مراجعه نمایید..شما مشتریان عزیز می توانید جهت ثبت سفارش و یا درخواست لیست قیمت با همکاران ما در قسمت فروش در ارتباط باشید.راه های ارتباطی با ما

34 30 11 44 021

562 572 1 0912

 

منبع :doortis.ir


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4dx97d