چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
کد خبر: 19607
تاریخ انتشار: 1401/06/20 04:41

از پایان رکود اقتصادی تا افت بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال حالا دیگر آن بازار سودده و پربازده گذشته نیست و به نظر می‌رسد دوره جدیدی در این بازار در حال شکل گرفتن است.

ارزهای دیجیتال بعد از مدت کوتاهی که توانستند سوددهی چشمگیر و بی‌سابقه‌ای به دارندگان خود بدهند، در ماه‌های اخیر روند منطقی (بخوانید نزولی) به خود گرفته‌اند که البته این موضوع به دلایل مختلفی وابسته است که تنها یکی از دلایل آن عدم‌ ثبات این نوع ارز و عدم ‌کارکرد آن به عنوان پول رایج است.
در واقع، ارز دیجیتال به جای اینکه یک ابزار معاملاتی باشد و به عنوان پول در بازار اقتصادی نقش‌آفرینی کند، خود به یک کالا تبدیل شده که تبعاً نمی‌تواند ابزار پایداری برای معامله باشد.
در ادامه همین روند، بیت‌کوین دوباره افت شدیدی را تجربه کرد و با کاهش قیمت شدید در کانال ۱۹ هزار دلار نوسان پیدا کرد. این در حالی بود که این ارز بعد از ماه‌ها افت، اخیراً رشد کمی داشت و توانسته بود تا حدی در بازار امیدواری ایجاد کند اما ریزش دوباره آن، این دفعه بار روانی منفی را روی بازار حاکم کرد تا جاییکه برخی معتقدند ادامه روند منفی، ریزش بیت‌کوین را فزاینده خواهد کرد مخصوصاً که دوران رکود اقتصادی نیز با عادی شدن شرایط جهان، رو به پایان است.

جروم پاول؛ رئیس فدرال رزرو نیز اخیراً با اظهار نظر درمورد کاهش تورم و افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه‌های آینده، ضربه مهلکی را به فضای ارز دیجیتال وارد کرد. بیت‌کوین البته پیشتر هم ریزش و افت شدید را تجربه کرده اما واقعیت اینست که این ارز، حالا دیگر رفتارهای گذشته خود را نشان نمی‌دهد و همین موضوع سبب ایجاد موجی از نگرانی شده گرچه همچنان بازار ارزهای دیجیتال غیرقابل پیش‌بینی است.

منبع:همت خبر

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4dxbep