چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 3736
تاریخ انتشار: 1400/07/26 17:35

ارز روز پالایشی یکم و درا یکم( ۲۶ مهر)

در بورس امروز ۱۲۰میلیارد تومان دارا یکم و ۲۱۵میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله هزار و ۱۴۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۲۰میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درامد ثابت کمند با ارزش ۱۷۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۲۷میلیارد تومان واحدهای صندوق امین یکم فردا (امین یکم) را از حقوقی‌ها خریدند (۳۲درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق سپید دماوند (سپیدما) را به ارزش بیش از سه میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۶۶.۵درصد معاملات).

دارندگان صندوق طلای سرخ نوویرا (نهال) رشد ۱.۹درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق زمین ساختمان نگین شهر ری با زیان ۲.۸درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۵.۳درصد) در رابطه با صندوق سهام زرین کوروش در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۳۳۵میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۹درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود سه میلیارد و ۶۸۰میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۰.۸درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۱۴۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۲۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود پنج هزار میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۷۱۰میلیارد تومان بود.

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2lz9k4