پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 4927
تاریخ انتشار: 1400/08/13 10:47

ارز دیجیتال پولکادات را بخریم یا بفروشیم؟

ارز دیجیتال پولکادات امروز سقف تاریخی جدیدی ثبت کرده و حالا در محدوده ۴۸ دلار معامله می‌شود. الان وقت خرید پولکادات است یا فروش آن؟

 ارز دیجیتال پولکادات در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۴ درصد رشد کرد و به محدوده ۵۰ دلاری رسید اما دوباره ریزش کرد و حالا در محدوده ۸ دلاری معامله می‌شود. شبکه بلاکچین بعد از ظهور پاراچین‌ها رشد خود را شروع کرد.

شرکت پشتیبان پولکادات قبلا اعلام کرده بود که پاراچین‌ها روز ۱۳ اکثبر به شبکه اضافه می‌شوند و همین موضوع باعث شد تا این ارز عملکرد بهتری داشته باشد.

پاراچین یا بلاکچین موازی به نوعی بلاکچین کمکی برای اعتبار سنجی و ایمن‌ کردن تراکنش‌ها گفته می‌شود. هدف پولکادات افزایش قابلیت همکاری شبکه‌های بلاکچین‌ها است و قصد دارد به بلاکچینی برای سایر بلاکچین‌ها تبدیل شود.

برای همین موضوع است که پولکادات یک پلتفرم لایه صفر است.

پس از اعلام اعمال شدن پاراچین‌ها روی شبکه پولکادات تقاضا و حجم معاملات برای این ارز دیجیتال افزایش پیدا کرد و همین موضوع باعث شد تا قیمت این ارز رشد کند.

تحلیل تکنیکال

رشد قیمت پولکادات از محدوده ۴۵ تا ۵۰ دلار به شدت سریع بود اما این ارز نتوانست بالای این قیمت تثبیت شود و دوباره به محدوده ۴۸ دلار بازگشت.

اگر قیمت پولکادات از محدوده ۴۸ دلار ریزش کند احتمالا اولین حمایت پیش‌ روی این ارز محدوده ۴۶ دلار است.

به نظر می‌رسد باید انتظار داشت پولکادات در محدوده ۵۰ دلار نفس تازه کرده و دوباره برای اهداف بالای ۵۰ دلار تلاش کند اما اگر این ارز محدوده ۴۶ دلار را از دست بدهد احتمالا اصلاح تا میانگین متحرک  ۵۰ روزه یعنی محدود ۳۶ دلار وجود دارد.

شاخص مقاومت نسبی در نمودار ۴ ساعته ارز دیجیتال پولکادات وارد محدوده اشباع خرید شده است

همچنین اندیکاتور مکدی در محدوده ۴۹ دلار سیگنال خرید صادر کرده و هنوز هم سیگنال خرید این اندیکاتور پا برجاست.

MFI زیر محدوده اشباع خرید قرار دارد و به نظر می‌رسد احتمالا دوباره وارد این محدوده می‌شود.

منبع: تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48rza2