دوشنبه 06 فروردین 1403 - 25 Mar 2024
کد خبر: 6354
تاریخ انتشار: 1400/09/01 15:45

ارزهای دیجیتال مانعی برای فرار مالیاتی

دانیل اگوروف(Daniil Egorov)، رئیس FNS گفت: سرویس مالیات فدرال روسیه (FNS) به طور فعال، بازار ارزهای دیجیتال را برای جلوگیری از فرار مالیاتی زیر نظر دارد.

اگوروف در مصاحبه روز دوشنبه با نشریه محلی RBC استدلال کرد که ارزهای دیجیتال به طور بالقوه می توانند باعث “فساد تدریجی قابل توجه” در پایه مالیاتی روسیه شوند.

این مقام گفت، اما تراکنش‌های ارز دیجیتال هنوز قابل ردیابی هستند و باید گزارش شوند، و افزود که FNS آماده استقرار سیستم‌های ردیابی خودکار برای پردازش حجم داده‌های بزرگ است.

«وقتی وارد فضای دیجیتال می‌شوید، همچنان در جایی ردی از خود باقی می‌گذارید. اگوروف اعلام کرد که قبل از شناسایی این مسیر، مسئله زمان است.”

این مقام همچنین خاطرنشان کرد که FNS اکنون در حال ارائه راه‌هایی برای پاسخگویی به شیوه‌های فرار مالیاتی رمزارزها است، زیرا مقامات به جای شناسایی آن، به دنبال محدود کردن چنین فعالیت‌هایی هستند. اگوروف افزود: «ما می‌خواهیم راه‌حل‌هایی پیدا کنیم که یک مشکل را به‌عنوان یک پدیده خاموش کند، نه اینکه فقط اقدامات یک شخص خاص را شناسایی کند.»

دومای ایالتی روسیه(Russian State Duma)، در قرائت اول در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹)، لایحه مالیات بر ارزهای دیجیتال را تصویب کرد و ساکنان را ملزم به گزارش تراکنش های رمزنگاری با مبلغ کل بیش از ۷۸۰۰ دلار در سال کرد. قانونگذاران برای پیشبرد در قرائت دوم تصمیم گرفتند کمیته ای مسئول به نام کمیته دومای دولتی در مورد بودجه و مالیات را در اواسط اکتبر(مهر) تعیین کنند.

به گفته سرگئی خیتروف(Sergei Khitrov)، بنیانگذار رویداد ارزهای دیجیتال روسی بلاک چینلایف (Blockchain Life)، کسب و کارهای ارزهای دیجیتال روسیه به طور بالقوه می توانند تا ۴ میلیارد دلار مالیات در سال ایجاد کنند. به گفته وی، جامعه کریپتوهای محلی تاکنون در درک نحوه پرداخت مالیات بر روی کریپتو “شکست کامل” نشان داده اند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که قانون‌گذاران آمریکایی با تغییر قوانین گزارش‌دهی مالیاتی برای تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بیش از ۱۰۰۰۰ دلار در لایحه جدید زیرساخت‌ها، مبارزه می‌کنند. این لایحه ابتدا در ماه آگوست(مرداد) توسط سنا تصویب شد، که با پیشنهاد یک اصلاحیه مصالحه، توسط گروهی متشکل از شش سناتور، از جمله سناتور سینتیا لومیس(Cynthia Lummis)، طرفدار بیت کوین (BTC)، مواجه شد.

 

منبع: ارز دیجیتال


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4ba783