یک‌شنبه 12 فروردین 1403 - 31 Mar 2024
کد خبر: 3130
تاریخ انتشار: 1400/07/19 17:31

ارزش روز پالایشی یکم و دارا یکم( ۱۹ مهر)

در بورس امروز ۶۵میلیارد تومان دارا یکم و ۲۰۰میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله هزار و ۱۱۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۲۶میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند با ارزش ۲۱۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۱۲۰میلیارد تومان واحدهای صندوق با درآمد ثابت کیان را از حقوقی‌ها خریدند (۴۰.۱درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت پالایش را به ارزش ۱۰میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۴.۸درصد معاملات).

دارندگان صندوق زمین ساختمان نگین شهر ری رشد ۲.۸درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق سپهر اندیشه نوین (صنوین) با زیان ۱.۵درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۶.۴درصد) در رابطه با صندوق طلای سرخ نوویرا (نهال) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم حدود ۲۷۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۴درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به بیش از ۶میلیارد و ۶۳۰تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۰.۴درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای لوتوس با نماد (طلا) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۱۱۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۲۶میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود چهار هزار و ۳۵۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۳۲۰میلیارد تومان بود.

منبع: اقتصاد آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4bm993