سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
کد خبر: 11091
تاریخ انتشار: 1400/10/27 18:36

ارزش روز پالایشی یکم و دارایکم(۲۷ دی)

در بورس امروز ۷۵میلیارد تومان دارا یکم و ۸۵میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به ۸۱۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت ۱۱۰میلیارد تومان شد.

بیشترین معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله امروز به صندوق با درآمد ثابت کمند با رقم ۱۱۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم صندوق‌های ETF قرار گرفت.

دارندگان صندوق شاخصی بازار آشنا (وبازار) رشد ۱.۷درصدی دارایی خود را به چشم دیدند. از طرف دیگر مالکان صندوق طلای سرخ نوویرا (نهال) با زیان ۲.۶درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۰.۶درصد) در رابطه با صندوق مختلط سپهر اندیشه نوین (صنوین) در زمان بازار رقم بخورد.

دو صندوق دولتی واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۱۶۰میلیارد تومان مطابق با ۲۰درصد از کل صندوق‌های قابل معامله خرید و فروش شدند.

جمع معاملات صندوق‌های طلایی نیز به ۹میلیارد تومان رسید و بازدهی واحدهای این گروه به طور متوسط منفی یک درصد شد.

کل ارزش معاملات امروز صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به ۸۱۵میلیارد تومان رسید و مالکیت حقیقی‌ها در صندوق‌های درآمد ثابت معادل ۱۱۰میلیارد تومان افزایش یافت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vp7z4