سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 15408
تاریخ انتشار: 1401/02/10 23:17

ارزانترین نیروی کار در جهان

نشست تعاملی تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی به مناسبت هفته کارگر به مناسبت هفته کارگر به میزبانی سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

این نشست که با حضور حجت‌الله عبدالملکی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سایر معاونان و فعالان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی در سالن اجتماعات مجموعه تلاش برگزار شد.
حمیدرضا سیفی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی در این مراسم گفت: سازمان تامین اجتماعی اولین نهادی است که می‌تواند پیشگام اقتصاد مقاومتی باشد، اما امروز به لطف مجلس با تعطیل مشارکت مدیریتی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در شورای عالی تامین اجتماعی، این سازمان ورشکست شده است و منابع آن دچار اتلاف شده است.
وی با بیان اینکه دولت هرگز دلسوزتر از ما کارگران و کارفرمایان به‌عنوان مالکان سازمان تامین اجتماعی نخواهد بود، اظهار داشت: تا زمانی که شورای عالی تامین اجتماعی احیا نشود، ما همچنان با زیان شرکت‌های شستا و ورشکستگی سازمان و صندوق مواجه شویم.
در ادامه این نشست، علی‌اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: مهمترین مطالبه امروز ما بحث اعلام رسمی اعمال افزایش حقوق بازنشستگان براساس مصوبه شورای عالی کار است. انتظار ما این است که همانطور که مصاحبه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کردند، ما اردیبهشت‌ماه به‌عنوان عیدی روز کارگر شاهد اعلام رسمی افزایش حقوق بازنشستگان باشیم.
وی ادامه داد: در بحث بیمه تکمیلی و گردشگری، مطالباتی داریم که انتظار دستور رسیدگی از سوی ریاست سازمان تامین اجتماعی می‌رود. همچنین درخواست کمک به آسایشگاه سالمندان نیز از خواسته‌های ماست که با اندکی برنامه‌ریزی ممکن است.
به گفته رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، اکنون چهار میلیون بازنشسته داریم که همگی حاضر به کمک به مدیریت سازمان تامین اجتماعی هستند.
علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون تامین اجتماعی مجلس در پایان این مراسم با تشکر از برگزاری نشست مشترک خاطرنشان کرد: کشور ما هنوز در پنجره جمعیتی جوانی قرار دارد و هنوز دچار پیری جمعیت نشدیم. اگر مدیران فرصت تاریخی موجود را قدر بدانند، می‌توانیم نیروی کار جوان تحصیل‌کرده موجود را به یک فرصت جهش کشور تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه ما یکی از ارزان‌ترین نیروهای کار را در جهان داریم، ابراز داشت: ما هر طرح اشتغالی که اجرا کردیم به نظر رهبر انقلاب شکست خورده است. این طرح‌ها فقط پول‌پاشی بود که بیش از ۵۰ میلیارد دلار خرج اشتغال کردیم و این در شرایطی است که اکنون جمعیت به سمت پیری حرکت می‌کند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه قانون موجود کار کشور اگر درست اجرا شود، بسیاری از مشکلات کارگران حل می‌شود، عنوان کرد: در کنار قانون تسهیل مجوزها و قانون جامع حمایت از کسب و کار می‌توانند مشکلات بخش زیادی از جامعه را حل کنند. همچنین قانون کار موجود نیز باید به نفع کار و کارگر باید باز هم اصلاح شود.
به گفته عنابستانی، در بحث سازمان تامین اجتماعی دولت باید بدهی خود را به این سازمان بدهد و علاوه بر این بودجه را طوری ببندد که بدهی جدید ایجاد نشود.
وی اضافه کرد: اول ماه می به خاطر جنایت جریان لیبرال سرمایه‌داری در جهان در حق کارگران نامگذاری شد و ما باید مراقب باشیم که این تفکر بر کشور و جریان کار و تولید کشور حاکم نشود.

منبع: ایلنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ekgby