چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
کد خبر: 10428
تاریخ انتشار: 1400/10/20 12:35

ارتقای کیفیت، مهم‌ترین برنامه‌ فولاد مبارکه

هفته گذشته شرکت فولاد مبارکه اقدام به برگزاری نشستی با حضور ذی‌نفعان و مشتریان این شرکت کرد. تامین نیاز مشتریان فولاد مبارکه به بهترین شکل، با اجرای طرح‌های توسعه و ارتقای کیفیت محصول، از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در تامین نیازهای مشتریان است.

بهزاد بهادرانی، مدیر ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه ناحیه نورد سرد شامل ۲۹ پلنت در خط تولید است، افزود: هرچند کنترل کیفیت محصول فرآیند پیچیده‌ای است اما تمام تلاش ما در فولاد مبارکه تولید محصول با کیفیت بالا است.

وی با اشاره به مزیت‌های راه‌اندازی ریونت تاندم براساس تغییر سیستم اعمال نیرو خاطرنشان کرد: این خط نورد جدید تا سال آینده راه‌اندازی خواهد شد و تولید و نورد ورق سرد با کیفیت و استحکام بالا برای مشتریان شرکت فولاد مبارکه در این خط آغاز می‌شود.

بهادرانی با بیان اینکه فولاد مبارکه همواره در صدد استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا برای تولید محصولات خود است اذعان کرد: انتظار داریم در صنایع بسته‌بندی نیز بتوانیم تا ۶ ماه آینده از آخرین فناوری‌های جدید در عرصه‌های جهانی در این زمینه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: از ۲ سال گذشته برای تولید ورق تولیدشده در ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه از فناوری‌ها و فناوری‌های جدید استفاده شده که در بهبود کیفی تولید ورق سرد در این شرکت بسیار تاثیرگذار بوده است. 

نماینده یک واحد صنعتی در این نشست ضخامت ورق را یک موضوع مهم دانست و به این نکته اشاره کرد که اگر ابعاد ورق با درخواست‌های مشتریان تطبیق پیدا کند، ضایعات کمتری را به ‌دنبال خواهد داشت. وی افزود: بورس کالا، مشکل واحدهای تولیدی در تامین مواد اولیه در بخش فولاد را برطرف نکرده است.

همکاری فولاد مبارکه با مشتریان

همکاری شرکت فولاد مبارکه با مشتریان رضایت‌بخش است و بهتر است در چنین نشست‌های هم‌اندیشی، از نمایندگان وزارتخانه مربوطه دعوت به عمل‌اید تا موانع برطرف شوند. مدیر فروش یک شرکت قطعه‌ساز خودرو در ادامه این نشست ضمن قدردانی از تولیدات کیفی فولاد مبارکه گفت: مشکل جدی این است که اگر به نیاز خود از تولیدات فولاد مبارکه دست نیابیم، کیفیت مورد رضایت را در بازار پیدا نمی‌کنیم.

وی افزود: واحدهای تولیدی پیش از این با خرید انباری بخشی از نیاز خود را برطرف می‌ساختند اما اکنون این امکان برداشته شده است. بهرام طیبی، عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن تهران و البرز در این نشست اظهار کرد: فولاد مبارکه می‌تواند با تعیین سقف دوره ۶ ماهه برای خرید اعتباری، از خودروسازان پشتیبانی کند. وی خواستار فعالیت بیشتر واحدهای تحقیق و توسعه فولاد مبارکه شد تا بتواند پاسخگوی نیازهای نوین و صنایع پایین‌دستی باشد.

همچنین سیامک مقتدری، عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن کشور با اشاره به موضوع بروکراسی بانک‌ها برای خرید از فولاد مبارکه تصریح کرد: چنانچه خرید اعتباری میسر نشود، بانک‌ها جریمه ۱۰ درصدی برای ما در نظر می‌گیرند که این رقم سنگینی است و به تولیدکننده تحمیل می‌شود.

محمدرضا نجفی‌منش نیز در این نشست با بیان اینکه جایگاه مناسب جهانی فولاد مبارکه باعث افتخار کشور است، اظهار کرد: نشست‌های هم‌اندیشی سالانه با مدیران فولاد مبارکه سهم بسزایی در همکاری دوجانبه داشته و این در حالی است که در طول سال نیز خواسته‌های قطعه‌سازان به این واحد بزرگ صنعتی منعکس می‌شود.

رئیس انجمن قطعه‌سازان همگن افزود: صنعت قطعه‌سازی خودرو، ۱۰۰ درصد با خرید اعتباری کوتاه‌مدت مشکل دارد و چنانچه این مهم به دوره حداکثر ۶ ماهه تنظیم شود، مشکل این بخش برطرف خواهد شد.

وی خواستار افزایش ظرفیت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز کشور شد و گفت: انتظار می‌رود این واحد صنعتی، گریدهای مختلف مورد نیاز تولیدکنندگان را عرضه کند تا زمینه تنوع صادرات را فراهم سازد؛ براساس آمارهای اعلام‌شده، سال ۹۹ فولاد مبارکه با حمل ۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تن محصول رکورد جدیدی را به ثبت رساند که از این رقم، ۶ میلیون و ۴۶۵ هزار تن به تامین بازار داخلی اختصاص داشت که نسبت به سال ۹۸ از رشد ۶ درصدی برخوردار شد.

نجفی‌منش خاطرنشان کرد: امروز واحدهای تولیدی به هر عنوان با قطع شدن برق و گاز روبه‌رو شوند، این امر در بازدهی و تولید آنها نقش جدی دارد و افت تولید قطعه‌ساز، در محصول نهایی نیز خود را نشان می‌دهد؛ به منظور رفع موانع تولید (صنایع بالادستی) و قطعه‌سازان (صنایع پایین‌دستی) رایزنی‌های لازم از طرف اتاق بازرگانی کشور و انجمن یادشده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عمل می‌آید.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39pkx4