سه‌شنبه 29 اسفند 1402 - 19 Mar 2024
کد خبر: 6608
تاریخ انتشار: 1400/09/04 00:30

اخطار نهایی ایلان ماسک به مورگان!

راشاتودی گزارش داد: ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا تهدید کرده که این بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی را در پلتفرم یلپ که دیدگاه‌های دیگران در مورد کسب و کارهای محلی را پردازش و در اختیار کاربران دیگر قرار می‌دهد، بررسی می‌کند مگر اینکه این بانک شکایت ۱۶۲ میلیون دلاری خود علیه او را پس بگیرد. ماسک به وال استریت ژورنال گفت: اگر جی پی مورگان شکایت خود را پس نگیرد، من بررسی در یلپ را به آنها تقدیم خواهم کرد. وی افزود: این آخرین هشدار من است!

این شکایت بر سر اختلاف نحوه قیمت گذاری مجدد ضمانت‌نامه‌های تسلا توسط جی پی مورگان در نتیجه توئیت ماسک در سال ۲۰۱۸ که میخواست خودروسازی تسلا را خصوصی کند، متمرکز است. در این شکایت که توسط این بانک در دادگاه فدرال منهتن در ۱۵ نوامبر ارائه شد، تسلا را متهم کرد که به طور آشکار قرارداد مورد توافق بین دو شرکت در سال ۲۰۱۴ را، نقض کرده است. این بانک در شکایت گفت: ما فرصت های متعددی را برای شرکت تسلا به منظور انجام تعهدات قراردادی خود فراهم کرده‌ایم، بنابراین مایه تاسف است که آنها این موضوع را به دعوای قضایی مطرح کرده‌اند.

جی پی مورگان در سال ۲۰۱۰ روی عرضه اولیه سهام تسلا و چندین معامله در سال‌های بعد کار کرد، اما گزارش شده که این موسسه معمولاً پشت سر رقبایی مانند گلدمن ساکس و مورگان استنلی قرار داشت. در دهه گذشته، جی‌پی مورگان برای مشاوره تسلا و همکاری با این خودروساز برقی در معاملات، حدود ۱۵ میلیون دلار درآمد داشته است. گلدمن ساکس در همین مدت حدود ۹۰ میلیون دلار درآمد داشت. سوابق عمومی جمع آوری شده، نشان می دهد که جی پی مورگان از سال ۲۰۱۶ هیچ کاری با تسلا انجام نداده است.

 

منبع: ایبنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3eeep3