پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 11134
تاریخ انتشار: 1400/10/28 13:47

احتمال افت قیمت دلار به زیر ۲۷ هزار تومان

قیمت دلار روز گذشته بر مدار کاهش قرار گرفت اما معامله گران قیمت دلار ، بازار ارز امروز سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟

قیمت دلار روز گذشته بر مدار کاهش قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی عصر روز گذشته نسبت به روز یکشنبه ۲۴۰ تومان پایین رفت و بر روی۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت.

سیگنال کاهشی در بازار دلار

کارشناسان و تحلیلگران بازار ارز با توجه به انتظارات کاهشی تورم و همچنین افزایش عرضه در بازار ارز ایران معتقدند چشم‌انداز نرخ ارز در ایران کاهشی است. این افراد با اشاره به سیگنال‌های سیاست گذار و بازار‌ساز مبنی بر افزایش قابل توجه میزان عرضه در بازار ارز و همچنین پیشرفت‌های حاصل شده در روند مذاکرات هسته‌ای‌ ایران با ۱+۴ بر این باور‌ند که در هفته‌های آتی بازار ارز تهران شاهد کاهش قیمت و رسیدن به سطوح پایین‌تر خواهد بود.

احتمال افت قیمت دلار به زیر کانال ۲۷ هزار تومانی

تحلیل گران فنی باور دارند که با از دست رفتن حمایت حساس ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی، احتمال افت قیمت دلار به زیر کانال ۲۷ هزار تومانی ایجاد شده است و حتی ممکن است که اسکناس آمریکایی تا محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان، کاهش نرخ را تجربه کند. در مقابل برخی معامله گران باور دارند که افت قیمت دلار در بعدازظهر روز دوشنبه هیجانی بود و با عادی تر شدن اوضاع، این ارز عقب گرد دیروز را جبران خواهد کرد.

شب گذشته خبر وال استریت ژورنال مورد توجه معامله گران قرار گرفت. این روزنامه آمریکایی مدعی شده در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین پیشرفت‌هایی در برخی جزئیات مهم، از جمله نحوه رفع تحریم‌ها، نحوه برگشت ایران به تعهدات هسته‌ای و نحوه اجرای توافق حاصل شده است. یکی از روزنامه های اصول گرا نیز به نقل از اروپایی ها نوشته است که احتمال توافق هسته ای وجود دارد. با وجود چنین سیگنال های مثبتی،‌برخی معامله گران اعتقاد دارند که امروز اخبار متفاوتی به بازار خواهد رسید و در این هیجانات قیمتی،‌ این بار دلار به سوی سطوح بالاتر حرکت خواهد کرد.

اما معامله گران قیمت دلار ، بازار ارز امروز سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی دیشب بر روی ۷ هزار و ۴۸۵ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز دوشنبه ۴۵ تومان افت کرده بود. قیمت طلایی درهم نیز شب گذشته بر روی ۷هزار و ۵۴۰ تومان قرار گرفت. بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم نزولی است

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

 قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب بر روی ۲۷ هزارو ۳۰۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه شب ۴۲۰ تومان کاهش را نشان می دهد. در معاملات پشت خطی یکشنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی ۲۷ هزار و ۷۲۰ تومان قراد داشت. بنابراین معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ را کاهشی پیش بینی کرده اند

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار کانال ۲۷ هزار تومان را از دست داد و وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد. قیمت این اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی شب گذشته ۲۶ هزار و ۸۳۰ تومان اعلام شد که نسبت به قیمت یکشنبه شب ۵۵۰ تومان ریزش کرده بود.

یکشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی۲۷ هزار و ۳۹۰ تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال کاهش قیمت دلار رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ارزان می شود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4j9wo3