پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 15464
تاریخ انتشار: 1401/02/11 02:40

اجرای ۴ طرح توسعه‌ای در مجتمع آلومینای ایران

۴ طرح توسعه‌ای این شرکت با حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است.

به‌گزارش روابط عمومی ایمیدرو، تورج زارع، مدیرعامل شرکت آلومینای ایران بیان کرد: از جمله طرح‌های توسعه‌ای، احداث واحد تولید هیدرات ویژه با پیشرفت تقریبی ۸۰ درصد است که در حال‌ حاضر، تامین بخش زیادی از قطعات، تجهیزات مکانیکی، برقی و ابزار دقیق انجام شده و بخش بیشتر ساخت ساختمان‌های غیرعملیاتی نیز پایان یافته است. وی افزود: طرح توسعه واحد سود و تبخیر، نزدیک به ۷۷ درصد پیشرفت داشته و اکنون مخازن تحت‌فشار این واحد در حال رنگ‌آمیزی است. همچنین فلودیاگرام و نقشه اتصال استیج جدید به خطوط قبلی تکمیل و برای اجرا به پیمانکار ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران بااشاره به ۲ طرح دیگر توسعه‌ای این شرکت، مطرح کرد: پیشرفت طرح احداث کارخانه فرآوری بوکسیت به روش واسطه سنگین به بیش از ۵۰ درصد رسیده و در آن، اقداماتی مانند بررسی و امکان‌سنجی طراحی اسپیرال، بتن‌ریزی کف و آرماتوربندی دیواره استخر ذخیره آب، بتن‌ریزی سقف پست برق، پی‌چینی سوله واسطه سنگین و آرماتوربندی کف تیکنر انجام شده است. 

زارع همچنین یادآور شد: فاز دوم توسعه واحد گل قرمز که شامل نصب ۲ تیکنر می‌شود، از پیشرفت حدود ۴۸ درصدی برخوردار بوده که جوشکاری، سندبالست و رنگ‌آمیزی پایپیرک آن پایان یافت، همچنین نقشه‌های پایپینگ آماده شده و مواد اولیه آن در حال خرید است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4p59ld