پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 20343
تاریخ انتشار: 1401/08/15 07:31
معاون کیفیت ایران‌خودرو خبر داد

اجرای ۲۷۹ پروژه کیفی تا دی‌

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به تعریف ۲۷۹ پروژه کیفی در راستای تدوین طرح جهش کیفیت، گفت: در حال‌حاضر ۷۰ درصد از پروژه‌های موجود در این طرح مطابق با برنامه و ۳۰ درصد باقیمانده نیز تا انتهای دی محقق خواهد شد.

 

 

معاون کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو با اشاره به تعریف ۲۷۹ پروژه کیفی در راستای تدوین طرح جهش کیفیت، گفت: در حالحاضر ۷۰ درصد از پروژههای موجود در این طرح مطابق با برنامه و ۳۰ درصد باقیمانده نیز تا انتهای دی محقق خواهد شد. گفتنی است طرح تحول کیفیت از اواخر سال گذشته شکل گرفت که یکی از محورهای اصلی آن، ارائه محصولات جدید است و در کنار آن، برنامههای متنوعی نیز برای کیفیسازی محصولات فعلی ایرانخودرو در نظر گرفته شده، اما جهش موردنظر در کیفیت محصولات جدید محقق خواهد شد که خودرو ریرا یکی از مصادیق اصلی آن است.

سهراب برفروشان، معاون کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو گفت: مطابق دستور و ابلاغ مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، در محصولات جدید مشابه خودرو ریرا و TF۲۱ باید عملکردهای کیفی بهنحوی باشد که مشتری و جامعه اطمینان یابد محصول خریداریشده بههیچوجه از منظر کیفی، دچار آسیب و عارضه نخواهد شد. طرح کیفی که برای محصول ریرا در نظر گرفته شده، طرحی متمایز و ویژه است تا بتواند بهعنوان محصولی رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی مطرح شود.

ارتقای کیفی

بهگزارش ایکوپرس، وی تصریح کرد: تعالی فرآیندهای طراحی، تامین و صنعتیسازی و تعیین ویژگیها و اهداف کیفی خاص در محصولات جدید، اولویت گروه صنعتی ایرانخودرو است. برفروشان با بیان اینکه قطعات ریرا نیز همانند تارا شامل گارانتی خواهد شد، گفت: در حالحاضر قوایمحرکه محصول تارا تا ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش گارانتی شده و محصول ریرا نیز با حصول اطمینان از سطح کیفی هدفگذاری شده، در شرایط گارانتی مطلوبی وارد بازار خواهد شد.  وی با تاکید بر اجرای دقیق فرآیند تضمین کیفیت محصولات جدید در مراحل گوناگون تکوین اظهار کرد: در هر مرحله از تکوین محصولات جدید آزمونهایی مطابق استانداردهای بینالمللی از جمله آزمونهای پیمایش اقلیمی، تصادف، ایمنی و عملکرد قطعات تعریف شده تا محصولی باکیفیت و مطابق با شرایط آبوهوایی کشور به تولید برسد.

برفروشان با اشاره به اینکه ۲۷۹ پروژه کیفی تعریفشده تمام حلقههای زنجیره ارزش گروه صنعتی ایرانخودرو از طراحی–مهندسی، تامین و لجستیک، تولید، خدمات فروش و خدمات پس از فروش را شامل میشود، خاطرنشان کرد: دستاوردهای حاصل از اجرای این پروژهها در محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو برای مشتریان محسوس و قابل لمس خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به سازکارهای پیگیری و پیشبرد برنامهها، اهداف طرحهای موجود محقق خواهد شد، بیان کرد: دستاوردها و روند پیشرفت پروژههای طرح تحول کیفیت در جلسات ستاد عالی ارتقای کیفیت با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو بهطور هفتگی مورد پایش و بررسی قرار میگیرد. برفروشان روند پیشرفت پروژهها را روند قابلقبولی دانست و گفت: نتایج شاخصهای کیفی پیش از تحویل و همچنین شاخصهای کیفی پس از تحویل که عموما از سوی شخص ثالث و نهادهای بیرونی مانند شرکتهای بازرسی مورد ارزیابی قرار میگیرد، موید بهبود در روند تمامی شاخصها درباره محصولات تولید شده در سال ۱۴۰۱ است.

رکورد تولید خودروهای شاسیبلند

شرکت ایرانخودرو خراسان در راستای تحقق اهداف تولیدی گروه صنعتی ایرانخودرو با ایجاد شرایط پایدار در تولید خودرو کامل، از رکورد تولید سال گذشته خودروهای شاسی بلند عبور کرد.

مدیرعامل ایرانخودرو خراسان با اعلام شکست رکورد تولید سال گذشته خودروهای شاسیبلند بیان کرد: به همت کارکنان و زنجیره تامین در ۷ ماهه نخست امسال با تولید ۸ هزار و ۶۸۳ شاسیبلند از رکورد سال گذشته عبور کردیم. بیژن زاهدیفرد افزود: امسال با توجه به برنامهریزیهای انجامشده، گامهای موثری در راستای ارتقای اهداف تولید برداشته شده و توانستهایم بیش از ۵۵ هزار و ۵۰۰ خودرو سواری را تولید کنیم که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته با رشد همراه بوده است. وی با اشاره به پایان تولید خودرو ناقص از مرداد امسال در ایرانخودرو خراسان اظهار کرد: در مهر شاهد تولید ۹ هزار و ۶۵۶ خودرو کامل بودیم که این مقدار نسبتبه ماه قبل از آن، رشد ۴۰درصدی داشته است. مدیرعامل شرکت ایرانخودرو خراسان از آغاز تولید انبوه هایما ۸ اس محصول جدید این شرکت در آبان خبر داد و گفت: برنامههای زیادی را در حوزه تنوع تولیدات و ارتقای کیفیت محصولات آغاز کردهایم و در همین راستا، امسال با رونمایی از ۳ محصول جدید بهدنبال افزایش رضایت مشتریان خود هستیم.

تولید انبوه هایما ۸S

 ایرانخودرو با حضور مدیرعامل این گروه صنعتی و مسئولان استان خراسانرضوی به صورت برخط در ایرانخودرو خراسان آغاز شد.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو در اینباره گفت: ایرانخودرو در راستای تنوعبخشی به سبد محصولات تولیدی خود، عرضه محصولی در سگمنت کراساوورهای لوکس و تامین نیاز بخش بیشتری از متقاضیان، به تکمیل سبد محصولات خانواده هایما اقدام کرده و برهمین اساس، هایما ۸S با تنوع رنگ بیشتری به مرحله تولید انبوه رسیده است. محسن رضاییمنش افزود: هایما ۸S دارای امکانات متعددی در بخش ایمنی است که میتوان به سیستم اتوهلد یا ایستایی در سربالاییAuto hold، سامانه ترمز ضدقفل(ABS)، سامانه کمکی ترمز (BAS)، سامانه توزیع نیروی ترمز به صورت الکترونیکی(EBD)، کمکی حرکت در سربالایی(HHC)، کنترل خودرو در سراشیبی(HDC)، کنترل پایداری الکتریکی(ESP)، سیستم کنترل کشش(TCS)، ترمز پارک برقی(EPB)، سیستم ترمز اضطراری هوشمند برای جلوگیری از برخورد با خودروها و عابرپیاده و ترمز کمکی اضطراری(EBA) اشاره کرد.

بهگفته وی، هایما ۸S دارای ۶ کیسه ایمنی هوا برای راننده و سرنشین، جانبی و پردهای بوده و از فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان(MFC)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب Dual Zone و سیستم مالتیمدیا با نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی در میان داشبورد بهره میبرد.  رضاییمنش با بیان اینکه سیستم مالتیمدیای این خودرو مجهز به ۴ بلندگو، بلوتوث، پورت USB، میرورلینک (قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه هوشمند)، تنظیم صدا با سرعت خودرو است، اظهار کرد: هایما ۸S دارای چراغ LED روشنایی در روز، مهشکنهای جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغهای جلو از داخل کابین، آیینههای جانبی برقی تاشونده و دارای راهنما(LED)، پاور ویندوز و شیشه بالابر برقی جلو و عقب است. وی ادامه داد: هایما ۸S در بخش تزئینات داخلی بهمنظور تمایز بیشتر از خودروهای مشابه، از روکش چرمی تکرنگ برای صندلیها، غربیلک فرمان و دستگیرهها استفاده کرده و صندلیهای ردیف جلو این خودرو نیز طراحی اسپرت یکتکه و در عین حال راحتی دارند. وی از جمله ویژگیهای ظاهری بارز هایما ۸S را سبک چراغهای دوتایی این خودرو در جلو عنوان کرد و گفت: جدیدترین سبک طراحی خودرو در دنیاست که چراغهای LED روشنایی روز در بالاترین قسمت و زیر کاپوت جانمایی شدهاند و چراغهای مهشکن و چراغهای اصلی در داخل سپر قرار گرفتهاند.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو عنوان کرد: صندلی راننده هایما ۸S در ۸ جهت به صورت الکترونیکی قابلیت تنظیم داشته و صندلی سرنشین نیز در ۴ جهت به صورت الکترونیکی تنظیم میشود و هر دو صندلی جلو این خودرو دارای گرمکن بوده و صندلی عقب نیز به صورت دو تکه طراحی شده و امکان تاشدن برای افزایش حجم فضای بار را دارند. رضاییمنش درباره ویژگیهای دیگر این محصول به مواردی از جمله تجهیزات سیستم اخطار باز ماندن درها، FCW هشدار برخورد از جلو، سیستم کمکی تثبیت خودرو بین خطوط LKA، سیستم کمکی جابهجایی بین خطوط LCA، مانیتورینگ تشخیص نقاط کور BSD، سیستم هشدار خروج از خطوط LDW، دوربین دید ۳۶۰ درجه، حسگر دنده عقب، حسگر پارک جلو، قفل کودک درهای عقب، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو سه نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب سه نقطهای، ایموبیلایزر، چراغ ترمز سوم بالا، ایزوفیکس، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار قفل درها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن کمربند، نمایش میزان باد لاستیک (TPMS)، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، دوربین ثبت وقایع، سانروف برقی پانورامیک، کروز کنترل تطبیقی ACC، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، چراغ نقشهخوان جلو و عقب، کامپیوتر سفری، برف پاککن شیشه عقب و کنسول میانی جلو و عقب اشاره و تاکید کرد: وجود چنین تجهیزاتی در هایما ۸S نهتنها این خودرو را به لوکسترین محصول فعلی این خودروساز بزرگ تبدیل کرده، بلکه ایرانخودرو را رسما به بازار کراساوورهای لوکس وارد کرده است.

بهگفته وی، ایرانخودرو در راستای هدف خود مبنی بر جذابتر کردن فضای شهرها و خیابانها و افزایش تنوع رنگ محصولات خود قصد دارد که هایما ۸S را با رنگهای سبز کلهغازی، قهوهاینسکافهای، آبیاقیانوسی، قرمزونیزی، مشکی آبنوس، سرمهای متال و قهوهای کادرو وارد بازار کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4v5nj6