سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 2253
تاریخ انتشار: 1400/07/07 15:04
با حضور رئیس انجمن بهره‌وری کشور بررسی شد

اجرای منشور «یزد، شهر نوآوری»

نمایندگان نهادهای دولتی که نقش موثری در زمینه پروژه «یزد، شهر نوآوری» داشته و تفاهمنامه‌هایی در این زمینه امضا کرده‌اند، پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ به منظور پیگیری مراحل اجرای آن، در پارک علم و فناوری گرد هم آمدند.

به گزارش روابط‌عمومی پارک علم و فناوری یزد، لطفی، رئیس پارک‌ در این نشست با بیان اینکه قصد داریم حرکت جمعی، هماهنگ و سازماندهی‌شده برای پیگیری پروژه «یزد، شهر نوآوری» در استان داشته باشیم، گفت: هدف از برگزاری این نشست، ارائه منشور «یزد، شهر نوآوری» و نظرخواهی از افراد حاضر در جلسه و نمایندگان نهادهای دولتی و گفت‌وگو و هم‌اندیشی درباره ساز‌ کار اجرایی کردن تفاهمنامه‌های مشترک است.

وی با اشاره به بررسی اقدامات نهاد‌های دولتی در زمینه این طرح و جمع‌آوری آن در قالب تفاهمنامه‌های همکاری مشترک، گفت: در مجموع ۲۰ تفاهمنامه با نهاد‌های دولتی تدوین شده و ۱۵ تفاهمنامه به امضا رسیده که این روند همچنان ادامه دارد.

محمدمهدی لطفی جمع‌آوری عصاره این تفاهمنامه‌ها در قالب منشور «یزد، شهر نوآوری» را از اقدامات دیگر در این زمینه دانست و گفت: هدف آن است که این منشور در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری که در ذیل شورای برنامه‌ریزی استان است و در نهایت در شورای برنامه‌ریزی تصویب و به‌عنوان یک میثاق بین نهادها تلقی شود.

وی افزود: این منشور با حضور جمعی از صاحب‌نظران بررسی و طی نامه‌ای به مجموعه نهادهایی که در سیستم اتوماسیون اداری دولت قرار دارند ارسال شده، تا پس از نظرخواهی، مراحل تصویب آن طی شود.

لطفی با بیان اینکه هر نهاد باید زمینه‌ها و نیازهای نوآوری در را احصا کند، گفت: می‌توانیم استادانی را که اقدامات عملیاتی در زمینه نوآوری انجام داده‌اند، در بخش‌های دولتی فعال کنیم.

حمید کلانتری، رئیس انجمن بهره‌وری کشور و مشاور طرح «یزد، شهر نوآوری» ضمن قدردانی از زحمات مجموعه پارک علم و فناوری یزد و همه افرادی که در رسیدن به تفاهمنامه‌ها و جمع‌بندی آن با عنوان منشور «یزد، شهر نوآوری» کمک کرده‌اند، توضیحاتی در‌باره این طرح ارائه کرد.

وی با بیان اینکه اسامی سازمان‌ها و نهادهای اصلی دولتی، خصوصی و عمومی که می‌توانند در این طرح مشارکت کنند در منشور عنوان شده است، گفت: ترویج فرهنگ نوآوری، آموزش رسمی و غیررسمی، تامین مالی، شبکه‌سازی و حمایت اجرایی و اداری، از جمله اقداماتی است که در راستای این طرح باید انجام شود.

کلانتری افزود: نوآوری نیاز به باورمندانی سختکوش، پرتلاش، فعال و شاداب دارد و اگر بتوانیم چنین فضایی را ایجاد کنیم، نوآوری محقق خواهد شد.

در ادامه، نمایندگان نهادهای دولتی نظرات، پیشنهادها و دغدغه‌های خود را در زمینه اجرای طرح مطرح کردند و مقرر شد این مسائل در جلسات ماهانه بررسی شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2adee2