جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 19412
تاریخ انتشار: 1401/06/10 03:38

اجاره ماشین در ترکیه ؛ راهنمای شهر به شهر

این راهنمای اجاره خودرو در ترکیه که شامل شهر های مختلف آن می شود. به علاوه، قوانین مورد نیاز برای اجاره خودرو آورده شده است. روش کرایه ماشین ترکیه بسیار ساده و ایمن است و اجاره ماشین در ترکیه یکی از بهترین راه ها برای دیدن این کشور است!

هزینه اجاره ماشین در ترکیه چقدر است؟

این راهنمای اجاره خودرو در ترکیه که شامل شهر های مختلف آن می شود. به علاوه، قوانین مورد نیاز برای اجاره خودرو آورده شده است. روش کرایه ماشین ترکیه بسیار ساده و ایمن است و اجاره ماشین در ترکیه یکی از بهترین راه ها برای دیدن این کشور است!

هر چه مدت زمان بیشتری ماشین را کرایه کنید، قیمت روزانه کمتر خواهد بود. اگر تصمیم دارید فقط برای یک روز برای گردش در یک شهر خودرو اجاره کنید، که ما آن را توصیه نمی کنم، قیمت پایه آن حدود 90 دلار است. اگر به مدت دو هفته اجاره می کنید، حدود 25 دلار در روز به عنوان نرخ پایه برای اجاره ماشین ارزان قیمت ترکیه است.

به یاد داشته باشید که اگر پوشش کامل بیمه 7 دلاری در روز را اضافه کنید و می توانید تخمین خوبی از قیمت خودروی کرایه ای در ترکیه دریافت کنید.

قوانین ترکیه برای کرایه ماشین در این کشور

از نظر شرایط رانندگی در ترکیه برای اجاره خودرو، تنها سه نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

اجاره ماشین در ترکیه ؛ راهنمای شهر به شهر

برای اجاره ماشین در ترکیه باید 21 سال داشته باشید

بازدیدکنندگانی که با وسایل نقلیه شخصی خود از مرز ترکیه عبور می کنند باید 18 سال سن داشته باشند. اگر وسیله نقلیه ای را در ترکیه اجاره می کنید، باید نشان دهید که 21 سال یا بیشتر دارید.

شما باید گواهینامه رانندگی معتبر داشته باشید

اگر قصد دارید کمتر از 90 روز در ترکیه رانندگی کنید، نیازی به نشان دادن مجوز بین المللی رانندگی ندارید. اگر بیش از 90 روز اقامت دارید، به یک IDP معتبر نیاز دارید.

شما می توانید همیشه یک IDP معتبر در سفر داشته باشید تا بتوانید با مقامات راهنمایی و رانندگی و شرکت‌های اجاره‌ای خودرو در مورد اعتبار گواهینامه خود ارتباط برقرار کنید بنابراین، کاملاً به شما بستگی دارد.

شما باید کارت اعتباری داشته باشید

Discover Cars و اکثر شرکت‌های کرایه‌ای ترکیه از شما می‌خواهند هنگام تحویل گرفتن خودروی کرایه ترکیه، کارت اعتباری ارائه دهید. آنها در صورت بروز هر گونه حادثه یا آسیب، سپرده امنیتی روی کارت اعتباری شما را پردازش خواهند کرد.

اجاره خودرو در شهر های مختلف ترکیه

در این بخش به بررسی اجاره خودرو در شهرهای مختلف ترکیه می پردازیم.

اجاره خودرو استانبول

بهترین مکان برای اجاره ماشین در استانبول ترکیه فرودگاه است. استانبول دارای دو فرودگاه اصلی است: فرودگاه بین المللی استانبول (IST) و فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن (SAW). مهم نیست در کدام فرودگاه فرود می‌آیید، گزینه‌های اجاره ماشین ارزان استانبول یا اجاره ماشین لوکس استانبول برای شما وجود خواهد داشت.

آیا باید در استانبول ماشین کرایه کنم؟

پس از گذراندن بیش از یک هفته در استانبول، می توانیم بدون تردید بگویم، برای دیدن تمام قسمت های برجسته، نیازی به اجاره ماشین در استانبول ندارید. در واقع، ما به شما توصیه می کنیم این کار را نکنید. استانبول یک شهر بزرگ است و رانندگی در استانبول می تواند استرس زا، بی نظم و گیج کننده باشد (حداقل بگوییم)، به خصوص در قسمت هسته توریستی مرکز شهر.

بهترین کرایه ماشین استانبول را می‌توانید پس از گذراندن مدتی در استانبول و گشت و گذار در مناظر در فرودگاه پیدا کنید. از فرودگاه استانبول می‌توانید به کاپادوکیه که یک محیط رانندگی عالی است بروید.

از آنجایی که احتمالاً در استانبول که یکی از مقاصد گردشگری است فرود خواهید آمد، و اگر تصمیم به اجاره ماشین در ترکیه دارید، فرودگاه استانبول جایی است که باید شروع کنید.

اجاره ماشین در شهر ازمیر ترکیه

ازمیر واقع در ساحل غربی ترکیه، به عنوان پایگاهی عالی برای سفرهای یک روزه به آلیکاتی و کوش آداسی عمل می کند. کرایه ماشین ازمیر ترکیه را می توان به راحتی در فرودگاه ازمیر یا از یکی از بسیاری از مکان های مرکز شهر انجام داد.

اگر می خواهید از ترافیک سنگین مرکز شهر که در ازمیر رایج است اجتناب کنید و به سرعت از شهر خارج شوید، در فرودگاه ازمیر خودرو را اجاره کنید.

اجاره ماشین کاپادوکیه ترکیه

اجاره ماشین کاپادوکیا باید زودتر و سریع انجام شود. با توجه به محبوبیت منطقه کاپادوکیه، اجاره ماشین از قبل ضروری است. از آنجایی که نقاط برجسته کاپادوکیه مانند پیاده‌روی دره کبوتر، طلوع خورشید در دره عشق و غروب خورشید در دره سرخ همه از هم دور هستند، ما به شدت توصیه می‌کنیم یک ماشین کرایه‌ای کاپادوکیه را برای رفت و آمد و بهترین استفاده از سفر خود به این مقصد فهرست داشته باشید.

اجاره ماشین در شهر آنتالیا ترکیه

آنتالیا، نگین ساحل فیروزه ای ترکیه مکانی عالی برای اجاره ماشین است. اجاره ماشین در آنتالیا به شما امکان می دهد سفرهای یک روزه به مکان هایی مانند استخرهای حرارتی پاموکاله، آبشارهای محلی و شهرهایی مانند کاس و فتحیه داشته باشید. از آنجایی که آنتالیا در امتداد ساحل بسیار مرکزی است، کرایه اتومبیل آنتالیا توصیه می شود.

فرودگاه آنتالیا در 20 دقیقه رانندگی خارج از شهر قرار دارد. مطمئن شوید که هتل شما دارای پارکینگ در دسترس است.

اجاره ماشین در آنکارا ترکیه

آنکارا شهر بزرگی است شبیه استانبول. بنابراین، کرایه ماشین در آنکارا را توصیه نمی‌کنیم زیرا به تعطیلات یا سفر شما استرس اضافه می‌کند.

اگر قبلاً در استانبول ماشین کرایه کرده اید و در حال سفر به کاپادوکیه هستید، می توانید برای جلوگیری از ترافیک، هتلی در حومه آنکارا رزرو کنید. حتما از قبل با هتل خود تماس بگیرید تا در مورد پارکینگ در محل پرس و جو کنید.

اگر در آنکارا فرود می‌آیید، می‌توانید به راحتی یک ماشین کرایه کنید و از شهر خارج شوید زیرا فرودگاه در فاصله 30 دقیقه‌ای خارج از آنکارا واقع شده است.

اجاره خودرو فتحیه ترکیه

اگر نمی‌خواهید با تورهای راهنما به جاذبه‌های همسایه مانند اولودنیز و دره پروانه‌ها زحمت بکشید، باید در فتحیه ماشین کرایه کنید. ترافیک در فتحیه نیز بسیار کم است، بنابراین اجاره ماشین در اینجا باید نسبتاً ساده باشد.

شما می توانید یک ماشین کرایه فرودگاه دالامان را رزرو کنید یا یک اتومبیل کرایه فتحیه در نزدیکی شهر قدیمی انتخاب کنید.

اجاره ماشین پاموکاله ترکیه

اگر در فرودگاه دنیزلی فرود می آیید، می توانید برای رفتن به پاموکاله از شاتل استفاده کنید یا ماشین کرایه کنید. اگر کرایه ماشین دنیزلی را انتخاب می کنید، می توانید حتی پس از حضور در چشمه های آب گرم پاموکاله از خودروی اجاره ای خود استفاده کنید.

رانندگی در ترکیه راهی عالی برای دیدن این کشور به خصوص در امتداد ساحل فیروزه ای است.

جمع بندی: قوانین اجاره خودرو در شهرهای مختلف ترکیه

امیدوارم این راهنمای اجاره ماشین در ترکیه برای شما مفید بوده باشد. قوانین اجاره خودرو در این نوشته بیان شد و چند شهر ترکیه را برای اجاره خودرو بررسی کردیم. برای خواندن اخبار بیشتر در حوزه خودرو و همچنین گردشگری می توانید به سایت خبری تجارت امروز مراجعه کنید.



 

برچسب ها : خودرو,ترکیه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2l5jke