چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 8213
تاریخ انتشار: 1400/09/23 14:46

اتفاق مهم بورسی در راه است

یک مقام مسئول گفت: با توجه به بزرگی بازار نسبت به چند سال پیش نسبت به ذی نفعان، توجه رسانه ها افزایش یافته نهاد مالی برای موفقیت در این بازار رقابتی باید طرح بلند مدت داشته باشند. ما در آینده نزدیک ۷۰-۸۰ سبدگردان را به مجموعه اضافه خواهیم کرد.

ناصرپور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: عمدتا سبکی که برای پاسخ دهی به مشتریان انتخاب می شود معمولی است؛ ولی نهادهای مالی بسیاری الزامات را می دانند.

او گفت: سیاست اصولی سازمان بورس این است که نهادهای مالی از نظر کمی و‌ کیفی توسعه پیدا کنند و در حوزه کارگزاری از ابتدای سال جاری اقداماتی صورت گرفت. اما در صدور مجوزهای جدیدی این مسئله به لحاظ مقرراتی بوده و الزامات سختگیرانه در حوزه مرکز خدمات، دیتا سنتر و oms بوده که در پی آن بهتر پاسخ دهی به مشتری را در پی دارد و در صورت بروز اختلالی با ریسک سیستماتیک مواجه نباشیم.

ناصرپور گفت: رعایت اصول و شرایط جزو اولویت هاست و باید به عنوان نیاز ضروری دیده شود. این حجم از ورود به بازار سرمایه غیر قابل پیش بینی بوده و شاید برخورد با سرمایه گذاران ، توسعه بازار به لحاظ کمی بسیار از نهادهای مالی دچار انفعال کرد.

او گفت: هم کانون برخی از نهادهای مالی از بیش از یک سیستم oms استفاده می کنند. نهادهای مالی سیاست پایین در شرکت سبدگردانی و پردازش اطلاعات مالی و با توجه به توسعه کمی که اختیار رخ داده، توسعه کیفی نیز باید داشته باشد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: الگوی شکل گیری خدمات بازار سرمایه طی چند سال اخیر، الگوی موفقی در بازار سرمایه بوده است و می تواند در پایان در موضع رقابت شدید در بازار موفق باشد. تمام تلاشمان این است در بازار سرمایه رشد و شتابی که وجود دارد درگیر روزمرگی‌ نشود.

او گفت: در سازمان بورس هدف این است فرآیندها تا حدی که می شود، تسهیل‌ شود و می خواهیم فرآیندها شفاف و برخی از فرآیندهای زائد حذف شوند.

ناصرپور گفت: با توجه به بزرگی بازار نسبت به چند سال پیش نسبت به دی نفعان، توجه رسانه ها افزایش یافته نهاد مالی برای موفقیت در این بازار رقابتی باید طرح بلند مدت داشته باشند. ما در آینده نزدیک ۷۰-۸۰ سبدگردان  را به مجموعه اضافه خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mex52